Lasten tarhaope näyttää ihan lapselta. Eikö hän huolehdi ulkonäöstään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heheh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

heheh

Vieras
Tätä en voi oikein ymmärtää. Hän on nelikymppinen nainen. Noh... Tänä talvena hän säväytti tai räväytti ja osti itselleen haalarin Ticket To Heaven 170cm kokoisen. On nimittäin pieni kokoinen nainen. Hän oli huomannut, että monet lapset käyttävät Ticketiä ja halusi itselleen sellaisen, jotta voi surutta remuta pihalla lasten joukossa. Noh tämä haalari ei jäänyt naulakkoon lepäämään vaan hän käyttää sitä joka päivä ja päiväkodissa hän on alkanut laskea pulkkamäkeä lastenkanssa ja liukurillakin hän laskee. Sitten hän on alkanut konttaamaan lasten lumimajoissa auttamassa lapsia lumimajan kaivamisessa. Hänestä on tullut lasten kaveri! Hän ei enää ole opettaja ja ohjaaja vaan kaveri, jota lapsetkin käskyttävät leikkiessään!

Puhuin tämän kaverin siis tarhaopen muutoksesta hänen kolleegalleen ja hän oli samaa mieltä, että tarhaopen uskottavuus lasten silmissä on menneen talven lumia. Eihän häntä kukaan enää usko, jos hän komentaa pukemaan lämpimästi ja syömään loput ruoasta. Järkyttävää...

Yleensäkin aikuisten pitäs enemmän leikkiä lasten kanssa, hyvä että joku leikkii. Toki aikuisen auktoriteettiasema pitää silti olla, ei saa olla lasten määrättävissä. Kuulostaa että kollegat haluaisivat opettajan ovan mukana aikuisten juoruringissä. Täytyy sanoa että itsekin mieluummin peuhaisin lumessa jos olisin tarhassa töissä, kuin puhuisin paskaa aikuisten kesken...

Voi apua! Uskottavuushan tuossa menee :)
Mä olen ollut vuosia perhepäivähoitajana, ja lasken pulkkamäkeä, rakentelen lumilinnoja kontaten (viime talvena jäin työpäivän päätteeksi 15 poikani kanssa tekemään lumilinnaa...onneksi ei naapurit nää meidän pihalle!!)
Rakentelen myös majoja ja teen hiekkalaatikolle autoteitä...
Mutta ihme juttu...ei se mitenkään murenna arvovaltaani kasvattajana, jos puuhailen lasten kanssa sellaista mistä itsekin pidän :) Meillä puetaan reippaasti ja syödään lautanen tyhjäksi.
Tosin tästä voi olla vaarallisia seurauksia...yhden hoitolapsen äitikin joutui viime talvena pulkkamäkeen, lapsi sanoi hänelle että kyllä aikuisetkin voi laskea mäkeä :)
Ja olen 45v :)

• Tykkää
Reactions: Uska
[QUOTE="suurperheen äityli";25159085]Voi apua! Uskottavuushan tuossa menee :)
Mä olen ollut vuosia perhepäivähoitajana, ja lasken pulkkamäkeä, rakentelen lumilinnoja kontaten (viime talvena jäin työpäivän päätteeksi 15 poikani kanssa tekemään lumilinnaa...onneksi ei naapurit nää meidän pihalle!!)
Rakentelen myös majoja ja teen hiekkalaatikolle autoteitä...
Mutta ihme juttu...ei se mitenkään murenna arvovaltaani kasvattajana, jos puuhailen lasten kanssa sellaista mistä itsekin pidän :) Meillä puetaan reippaasti ja syödään lautanen tyhjäksi.
Tosin tästä voi olla vaarallisia seurauksia...yhden hoitolapsen äitikin joutui viime talvena pulkkamäkeen, lapsi sanoi hänelle että kyllä aikuisetkin voi laskea mäkeä :)
Ja olen 45v :)[/QUOTE]onko sulla 15 lasta????

Tää on varmaan porvoosta, mutta mulle on ihan oikeesti muutama kollegat päiväkodissa vihjaillu just tosta et auktoriteetti kärsii kun menee mukaan lasten juttuihin. Nämä rouvat käyttävät päivällä muutenkin aikansa mielummin siinä juoruringissä tai kahvihuoneessa...

No en nyt usko että aloitus on totta, mutta kyllähän me opetkin joskus innostutaan leikkimään jopa... :) mutta aika harvoin pystyy mihinkään leikkiin kunnolla paneutumaan, kun sä et voi samalla vahtia niitä 19 muuta mukeloa jos rymyät jossain lumilinnassa kahden kanssa.

Yleisin reaktio lapsilta on nauru, jos esim. lasken liukamäestä tai menen keinumaan. Heistä se on kovin ihmeellistä että AIKUINEN leikkii, ilmeisesti sellaista ei paljon kotona nähdä ;)

[QUOTE="vieras";25159121]No en nyt usko että aloitus on totta, mutta kyllähän me opetkin joskus innostutaan leikkimään jopa... :) mutta aika harvoin pystyy mihinkään leikkiin kunnolla paneutumaan, kun sä et voi samalla vahtia niitä 19 muuta mukeloa jos rymyät jossain lumilinnassa kahden kanssa.

Yleisin reaktio lapsilta on nauru, jos esim. lasken liukamäestä tai menen keinumaan. Heistä se on kovin ihmeellistä että AIKUINEN leikkii, ilmeisesti sellaista ei paljon kotona nähdä ;)[/QUOTE]

Kuinka niin? ;) Te ette tiedäkkään mitä meidän lapsen kotona nähdään. ;)

[QUOTE="vieras";25159133]Kuinka niin? ;) Te ette tiedäkkään mitä meidän lapsen kotona nähdään. ;)[/QUOTE]

No ihan siten että eka reaktio monelta lapselta on että hei! et sä voi leikkiä/ keinua/ laskea mäkeä kun sä oot aikuinen! Toki joku fiksu joukosta sitten aina huutaa että kyllä aikuisetkin voi leikkiä

Ja samaan hengen vetoon valitetaan kun hoitajat seisoo vaan ringissä juoruamassa! Toivottavasti et asu meijän naapurissa. Nimittäin minä en tänäänkään tyytynyt vain istumaan sievästi hekkalaatikon reunalla, vaan ihan menin lasten keskelle tekemään hiekkakakkuja!:O Nyt mun lapset ei varmaan tottele mua sitte yhtään enää missään:) Eiku oikeasti.

Totta on että harva aikuinen ei nuin viitsi kun siinä menee "maine ja uskottavuus". Mutta mun mielestä todellakin voi vielä tuossa aikuinen säilyttää auktoriteetin. Ei sitä tarvitse aina olla siellä lapsen yläpuolella. Samalla tasolla kun on vähän useammin niin lapsikin tottelee paremmin.

Tirpan hoitopaikassa on just tollasia hoitajia ja musta se on ihan mielettömän hienoo et jaksavat. Se on ihana kuunnella kun lapsi kertoo et he leikki "Matin" kans piilosta tai "Maijan" kans hippaa ja Matti & Maija on just henkilökuntaa.

Kuulostaa siltä , että nauttii työstään ja on hyvä siinä. Innolla soisin tuollaisen lapsiani hoitaa ja myös itse leikin lapsieni kanssa ja nautin täysin siemauksin =)