Lasten tasa-arvosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mun appiukko on oikee varsinainen, miten sen nyt sanoisi.
Eilen juteltiin miehen kanssa ja ihmettelin ääneen, mies vaan totesi että aina se on noita hänen sisaruksiaan auttanut kun niillä menee huonosti, kait se häntäkin auttaisi mutta kun ei oo ollut tarvista.

Tää keskustelu alkoi siitä kun toinen sisaruksista soitti ja kertoi että hän oli hankkinut taulutv ja kotiteatterin, videotykin ja sellaiset (sitten kävi ilmi että appi oli nää maksanut) ja kuukausi sitten osti toiselle uuden auton ja asunnon (tän siksi että tää ei enää saa vuokra kämpää kun on niin huonosti asiat hoitanu) appi sitten osti asunnon ja tää asuu siinä "vuokralla"

Nää on molemmat sisarukset yksinäisiä, ei lapsia
Kyllä perheelisenä kelpaa ;)

Niin siis että miehesi sisarukset saavat mutta te ette?

Tuttua on. Mun broidi saa kaikkea ja silti ruinaa lisää jatkuvasti. Saanut koko ikänsä kaiken, toisin kun minä. Kyllä olen katkera eriarvoisesta asemastamme ja vain sen takia että hän poika, saa erityiskohtelua. |O |O

Meillä mun isä on tosi tarkkana, että kaikki kolmesta lapsesta saa saman. Joskus muinoin makso pikkuveljen kevarinkorjauksen, kun veli oli kolaroinu, niin makso mulle ja siskolle sitten saman summan. Kun Sisko oli vaihto-oppilaana, saatiin me veljen kanssa sama summa itellemme. Kalliiks se näin isukille tulee...

Näin siis jatkuu edelleenkin. Koskaan en kyllä oo rahaa pyytäny. Mun mielestä parasta, mitö mä oon raha-asioissa isältä saanu, on se, että se on opettanut tulemaan toimeen omillaan.

Mun anopilla on kyllä ihan hukassa käsitys "tasa-arvo"! Sillä on kolme lasta joista esikoispoika saa tehdä mitä vaan , äiti kyllä maksaa! Siis vaikka se olis ryypanny rahansa tms, niin "sillä on vaikeeta ja kyllähän sitä nyt lastaan pitää auttaa". No pitää joo, siinä me ollaan samaa mieltä, mutta millonkahan tämä melkein 30v poika oppii elämään itsenäisesti...? Ja sitten perheen pikkuprinsessa, tyttö 19v, jolle äiti ostaa edelleen kaikki vaatteet, ruuat, maksaa laskut! Siis tyttö kyllä opiskelee, mutta ei siis osaa itse ostaa vaatteitaan, vaan Äiti ne ostaa, tyttö on ehkä joskus jopa mukana kaupassa, mutta yleensä ei..
Niin ja siis tää esikoinen on vakituisessa työssä, kuten on miehenikin, mutta meillä on kaks lasta, muilla ei ollenkaan. Niin ja parasta tässä on kun mieheni esim viime viikolla pyysi 20? LAINAAN, niin eipä saanu... varmaan just siksi kun oli esikoiselle ostaneet juuri uudet puutarhakalusteet.... :whistle: eli pontiini on se että voisi kuvitella että mummu olisi lainannu ees rahaa, ajatellen lastenlapsiaan, mutta ei... :p

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kait se häntäkin auttaisi mutta kun ei oo ollut tarvista.
No siinäpä miehesi asian hyvin kiteytti. En mäkään mene ostelemaan omillaan asuvalle likalleni mitään sellaista, mistä en tiedä, tarviiko se sitä vai ei. En ole meedio, joten jos likka jotain tarvitsee, mulle pitää valitettavasti sanoa siitä.

Yhteistyössä