Lasten turvaistuimesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippä

Vieras
Olisi aika ostaa lapselle (7kk) turvaistuin autoon kun tuo kaukalo alkaa olemaan pieni... eli kertokaas mitkä istuimet olette kokeneet hyviksi? Selkä menosuuntaan ilmeisesti olisi viisain olla... vaikka moni istuin näköjään on kasvot menosuuntaan asennettavia. Kiitosta vaan näin etukäteen....

mä tiedän yhden jota ei kannata ostaa: Akta Crago (syy lapsi matuu niin vähän aikaa siihen vaikka valmistaja muuta väittääkin).Omaa kokemusta valittevasti on...

Alkuperäinen kirjoittaja varoitus:
mä tiedän yhden jota ei kannata ostaa: Akta Crago (syy lapsi matuu niin vähän aikaa siihen vaikka valmistaja muuta väittääkin).Omaa kokemusta valittevasti on...

No meil on tää xtp.
Näkee nyt, kuinka kauan menee.

Alkuperäinen kirjoittaja eiturvallinen:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
britaxin multi-tech. en löydä mitään huonoa.

Saanut testeissä arvosanan : VÄLTTÄVÄ.

Autoliiton testissäkö? Itse en ko. istuimesta pidä, mut autoliiton testissä paremman arvosanan kuin välttävä, on saanu vissiin vain se besafen izi.

Kiddy Comfort Pro ja jos käytät tota hakua, löydät sitä koskevat, aikaisemmat tämänpäiväset keskustelut. :) Tosin ei välttämättä ihan 7-kuiselle vielä mene (tai no riippuu tietty koosta ja siitä, osaako istua jne.). Suositellaan 9-kuisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:

Autoliiton testissäkö? Itse en ko. istuimesta pidä, mut autoliiton testissä paremman arvosanan kuin välttävä, on saanu vissiin vain se besafen izi.

Myös Kiddy Comfort Pro sai arvosanaksi Hyvä.

ja on silti yksi markkinoiden parhaista.
olen tutustunut kyllä autoliiton testeihin, usko pois.

Ei pidä paikkaansa. Yksi eniten myydyistä kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm?:

Miten voi olla yksi parhaista jossei ole turvallinen :O?

mä en ehdi tässä nyt asiaa alkaa vääntämään ( :ashamed: ) , mutta kannattaa tuttustua niihin testteihin, vertailla jne niitä eikä vain tuijottaa sitä loppuarvosanaa :)

Siis en ymmärrä miten joku voi ostaa lapselleen istuimen joka on epäturvallinen, esim. lähtee kolaritilanteessa lentoon, ja kuormitus on suuri sivu- ja etutörmäyksessä.

mä en ehdi tässä nyt asiaa alkaa vääntämään ( :ashamed: ) , mutta kannattaa tuttustua niihin testteihin, vertailla jne niitä eikä vain tuijottaa sitä loppuarvosanaa :)

Juu siis ei tiettykää :) Mutta tostakin on sanottu että kuormitus on suuri etu ja sivutörmäyksessä. Noi merkitsee,ei tietenkään se, kuinka helppo kangas on puhdistaa.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:

Juu siis ei tiettykää :) Mutta tostakin on sanottu että kuormitus on suuri etu ja sivutörmäyksessä. Noi merkitsee,ei tietenkään se, kuinka helppo kangas on puhdistaa.

no vaarallinenhan tuokaan istuin ei ole.
ja meillä ollut oikein hyvä ja tukevanoloinen. ei me mitään kankaan perusteella valittu, jos vihjaat moista ;)

Alkuperäinen kirjoittaja niin:

no vaarallinenhan tuokaan istuin ei ole.
ja meillä ollut oikein hyvä ja tukevanoloinen. ei me mitään kankaan perusteella valittu, jos vihjaat moista ;)

En vihjannut, enkä ajatellut että kukaan niin pöljä onkaan. Vaan tuota kun sanoit ettei pidä vaan loppuarvosanaa tuijottaa ^^

No eipä noista käännettävistä istuimista ole mikään saanut erinömaista ravosanaa ja muutenkin ne arvosanan laskut tulee herkästi ihan epäolennaisista seikoista, kuten kankaiden huono puhdistettavuus tai isofixin puuttuminen. Meillä on Britax Multitec ja erittäin hyväksi ollaan havaittu. Iso ja tukeva istuin joka menee lapsella taatusti erittäin pitkään. Viikonloppuna meillä oli autossa oman istuimen lisäksi Gracon turvaistuin (en nyt muista mallia, mutta muistaakseni duoflex) sekä Brio Zento. Brio ja Graco ovat saaneet molemmat jossain vaiheessa huonon arvosanan ja varmaan jokainen muistaa se testivideon jossa kiinnitykset irtosivat ja lapsi lensi. Graco oli kylä takapenkilläkin kaikkein suojattomimman näköinen. Lapsi kykeni kurkkimaan etupenkille (siis taakseen) vaikka vyöt olivat kireällä, mutta kun sivusuojaus on niin olematonta ja istuin todella pieni. Brio vaikutti paljon paremmalta, mutta pieni sekin on verrattuna Multiteciin. Kaikki istuimet olivat kuitenkin erittäin helppoja asentaa (vaikka multitec ainakin on saanut tästä miinuspisteitä) ja ne sai tukevasti paikoilleen. Britaxia tai Brio näistä suosittelen ihan omien kokemusten perusteella, Gracoa en edes harkitsisi.

Noista autoliiton testeistä sen verran että niissä lähes jokainen istuin, joka voidaan asentaa molemmin päin saa huonot arvostelut koska "väärin asentamisen riski on suuri" tai "vöiden reititys hankalaa" tms. Eli siellä hyviä arvosanoja saa istuimet, jotka voi asentaa vain naama menosuuntaan...

Kiitos paljon näistä vinkeistä... täytyypä perehtyä noihin vertailuihin ja testeihin. Tuntuu olevan vaan niin hiton paljon vaihtoehtoja.... ja sieltä pitäis sitten se paras löytää.

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Siis en ymmärrä miten joku voi ostaa lapselleen istuimen joka on epäturvallinen, esim. lähtee kolaritilanteessa lentoon, ja kuormitus on suuri sivu- ja etutörmäyksessä.

Esim. gracon istuin oli testissä (testi ei ollu vuodelta 2009) väärin asennettu.

Joo, se kolaritestivideo oli silkkaa propagandaa. Oikeasti, kun oikein tarkkaan katsoo, niin ne remmitkin on tosi löysällä, kuka hullu jättää ne kiristämättä.
Uskon, että istuin on turvallinen kun se ei hievahdakaan paikaltaan kun sitä renkuttaa ja tuon istuimen todellakin saa niin tiukkaan kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos paljon näistä vinkeistä... täytyypä perehtyä noihin vertailuihin ja testeihin. Tuntuu olevan vaan niin hiton paljon vaihtoehtoja.... ja sieltä pitäis sitten se paras löytää.

No, katsot vaan justiinsa niitä erittelyitä. Jos sanotaan törmäystilanteessa kuormituksen olevan suuri, en miettisi sellaista istuinta enää.
Väärinasennukset, ym kankaan puhdistamiset kannattaa jättää toissijaiseksi.

Uusimmat

Yhteistyössä