Lasten vaatteet kirpparilla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sissi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sissi

Vieras
Sain tuttavaltani lasten vaatteita, joita hän oli viemässä kirpputorille. Hintaa hän pyysi niistä sen, mitä kirpputorilla yleensä pyydetään (sen kummemmin hän ei hintaa niille sanonut). En vain yhtään muista, mitä lasten vaatteet maksavat kirpputoreilla. Mitä sinä siis olisit valmis maksamaan käytetyistä, mutta suhteellisen hyväkuntoisista paidoista/housuista.

Kirppiksellä myin tyttöni käytössä olleita todella uudenveroisia vauvan vaatteita. Bodyt 0,20- 0,50 senttiä, puolipotkarit ja potkarit 0,50, gollegepuvut hintaan 0,50- 1 e. Tässä jotain hintaa, käytetty on aina käytetty vaikka ei ole kuin kerran päällä ollut!

Käväisin taannoin kirpparilla ja siellä oli kyllä hinnat kovempia kuin edellisen vastaajan. Esim. Libero-keräyksen Marimekko-paidasta pyydettiin 3 euroa ja oli kyllä nukkainen. Päiväkodin kirpparilla olen ostanut vaatteita, jotka maksoivat euron kappaleelta.

itse en maksais käytetyistä vaatteista kuin 20snt-50snt/kpl( bodyt,puserot,housut,potkarit,pitkät alushousut,yöasut) sitten joistain puvuista 1-2€, kengät (hyvä kuntoiset,vähänkäytetyt) max. 3€.
ostin ystävältäni itse valikoimista vaatteista,josta tuli kassillinen n.25 vaatetta,2kengät, eri laatuisia 10€.
olen myös käynyt kirpparilla kattelemassa,mutta kun hinta kohoaa 1-2€ yläpuolellekkin niin jää hyllyyn. kaupastakin voi alennuskorista löytää samanhintaisia käyttämättömiä.

MLL:n kirppiksillä on ollut tosi halpaa, mutta lastenvaatekirppisliikkeissä hinnat ovat korkeammat. Ostin 80 cm farkut 5 eurolla. Olen ostanut pojalle vaatteita myös ystävän ystävältä. Vaatteet ovat olleet todella hyväkuntoisia. Olen maksanut bodeista 1 euron, farkuista muistaakseni 3 - 5 euroa ja college-housuista 2 - 3 euroa. Mexxin talvitakista maksoin jop 15 euroa ja samoin Remu Travalle -talvihaalarista.

Jos body on todella hyväkuntoinen, voisin maksaa 1 - 2 euroa/kpl, mutta nukkaantunut ja käytetynoloinen saisi maksaa vain 0,20 - 0,50 euroa/kpl. Farkut maksavat uutena halvemmissakin kaupoissa 10 - 15 euroa, joten 3 - 5 euroa ei ole paha hinta.

Alkuperäinen kirjoittaja kk:
itse en maksais käytetyistä vaatteista kuin 20snt-50snt/kpl( bodyt,puserot,housut,potkarit,pitkät alushousut,yöasut) sitten joistain puvuista 1-2€, kengät (hyvä kuntoiset,vähänkäytetyt) max. 3€.
ostin ystävältäni itse valikoimista vaatteista,josta tuli kassillinen n.25 vaatetta,2kengät, eri laatuisia 10€.
olen myös käynyt kirpparilla kattelemassa,mutta kun hinta kohoaa 1-2€ yläpuolellekkin niin jää hyllyyn. kaupastakin voi alennuskorista löytää samanhintaisia käyttämättömiä.

Kyllä uusista ja vähän käytetyistäkin kengistä nyt enemmän tulee maksaa. Sanotaan, että ainakin puolet niiden hinnasta, siis tarkoitan kenkiä, jotka uutena maksaa n. 50e, halppiskengät on erikseen.

0,20 sentillä ei kukaan järkevä myy hyväkuntoisia merkkivaatteita. Huutonetissä voi käydä hintoja katselemassa. Itse en ainakaan tuollaisella pilkkahinnalla myisi vähänkäytettyjä lastenvaatteita, joissa bodystakin on maksanut vähintään uutena 10e.

Jokainen myyjä voi pyytää, mitä haluaa, mutta hintatietoinen kirpparilla kävijä ei maksa paljoa lasten hyvistäkään vaatteista, sillä tarjontaa on paljon. Ei edes "kerran käytetyistä 50€ kengistä"!!
Tahraisia ja kovin käytettyjä lasten vatteita on ihan turha edes kirpparille viedä myytäväksi. Periaate on se, että mitä itse voisit ostaa kirpparilta niin vie sen kuntoisia sinne myytäväksi.

Kyllä kirppareilla tosiaan näkee ihan älyttömiä hintoja, eli vauvan paitoja ja potkareita myydään hintaan 4€, jopa 6€ saatetaan pyytää. Korkeintaan 2€ maksaisin jos olisi jotenkin tosi spesiaali ja hyvässä kunnossa, mutta yli 1,50€ menevistä katson jo tarkkaan onko sen väärti.

Että saahan sitä tosiaan pyytää mitä haluaa, mutta ihan eri asia on kuka viitsii maksaa. Eihän jotkut bodytkaan maksa uutena kaupassakaan juuri sen enempää, ja niihin kirpparilla oleviin on kuitenkin kakattu, pissattu ja oksennettu melko monta kertaa.

Ei meillä ainakaan ole tapana kakata ja pissata vaatteisiin........ =) Ja pestäänhän niitä.

Kyllä monet maksaa huimiakin summia käytetyistä vaatteista. Eritoten jos on kyse merkkivaatteesta (Marimekko, Nanso) niin summat kipuaa esim Huutonetissä lähelle uuden vaatteen hintaan ja yleensä ainakin puolet vaatteen ovh:sta maksetaan. Tämä menee meikäläisellä yli ymmärryksen =)

Kuitenkin, niin sanotaan että hyväkuntoisesta käytetystä tavarasta/vaatteesta voi pyytää puolet ovh:sta. Itsekään en myisi millään pilkkahinnalla. Kengistä tosin ei yleensä kauheesti makseta mutta laadukkaista, lähes käyttämättömistä kengistä saattaa saada kolmasosan.. huomasin vaan selaillessani huutonettiä =)

Ihmettelen muuten sitä, asiasta toiseen, että miksi ihmiset ostaa lapselle joka ei vielä kävele kalliit kengät jotka sitten pian myyvät pilkkahinnalla lähes käyttämättöminä?? Tarkoitan tällä mm Goretex -kenkiä jotka on vedenpitävät. Niillä sitten siellä rattaissa istutaan...

joo jokainen saa pyytää mitä haluaa ja jokainen saa maksaa mitä haluaa.
Itsekkin myyn halvalla pois, ihan vaan siksi,että kaikilla olis varaa ostaa ja siten pääsen niistä eroon.
Ja enemmän kuitenkin kierrätän eli saan paljon vauvan/lasten vaatteita ja myös ne annan eteenpäin ja myös sanon niille joille annan että antavat ne myös eteenpäin ja jos ei ole kelle antaa,niin palauttaa mulle,mä kyllä löydän käyttäjän.
Oikeastaan en edes ole vuosiin ostanut vauvalle/taaperolle/alle kouluikäiselle vaatteita,kaikki on kierrätettyä siksi en ymmärrä pitääkö niistä' monta kertaa käytetyistä maksaa niin paljon. Koululaiselle ostan mm. kouluvaatteet uutena ja nekin yleensä alennusmyynnistä, pihavaatteet on joko kierrätettyä tai kirpparilta kork. 5€/ kpl. Juuri edellis talvena ostin net Anttilasta 5€ maksavan toppatakin,ja se oli juuri sen talven muotia eli tyttö hyvinkin käytti sitä seuraavana talvena. Tuolle tytölle ei välttämättä ihan kaikki kelpaa.Siinä näkee kannattaako maksaa käytetystä kovinkaan paljon,kun saa uutena alennuksesta/poistoeristä.
mutta jokainen tekee niinkuin haluaa.
Ja ollaan ihan keskituloinen perhe,käytetään rahat vaan muuhun kuin vaatteisiin, toki jokainen saa joskus ihaka uusia,ettei sentään resuissa kuljeta.

Minä olen kirpparilla myynyt lapsen vaatteita kolmasosa-puolet ovh:sta. Riippuen tietty vaatteen kunnosta, mutta valmiiksi reikäisiä tai tahraisia en edes kehtais viedä myytäväksi. Kukapa niitä ostais, ite en ottais edes ilmaseks...

Ite oon valmis maksamaan hyväkuntoisesta bodysta, paidasta tai trikoo-/collegehousuista 1-2€, ihan maksimissaan 3€. Riippuu kovin paikkakunnastakin missä hinnoissa lasten vaatteet on noilla kirppareilla, täälläpäin on montakertaa hirveessä kunnossa olevat vaatteet pari euroa...

ole olemassa sellainen "yleissääntö", että kirpparilla tavara maksaisi 10% sen hinnasta uutena..? tälläistä oon kuullut ja itsekkin noudattanut poikkeuksia lukuunottamatta.

Itse kiertelen viikottain käytännössä kaikki mll:n kirpparit, konttikirpparit, itsepalvelukirpparit ym. mitä Espoon alueelta löytyy. Lastenvaatteiden hinta haitari on yhtä laaja kuin on myyjiäkin. Toiset pyytävät tosi kuluneista bodeita sitä kahta euroa toiset ymmärtävät että sitä eivät saa ja suoraan hinnoittelevat sen 0,20-0,50€/kpl. Uutta vastaavassa kunnossa olevasta bodysta voin maksaa 2-3€ (kappahl, lindex,stockman jne.), mutta esim. fixin tai kinderin hyväkuntoisesta jopa 4 €, itselläni ostopäätökseen vaikuttaa vastaavan tuotteen normaalihinta. Toki välillä näitä uutta vastaavassa kunnossa oleviakin löytyy todella halvalla, mutta siis itselläni kipuraja on edellä mainittu. Halvimmillaan olen ostanut viking coretexit (siis todella hyväkuntoiset) 2€:lla mutta mielestäni tällaisista kengistä jotka uutena maksavat lähemmäs 70€ sopiva kirppari hinta on 10-15€. Myyn myös kaikki meillä pieneksi jääneet pois kirpparilla, ja mielestäni parhaan hinnan saa isolla itsepalvelukirpparilla, Esim. Lohjalla. Itseäni ärsyttävät ostajat jotka päivittelevät hintojen kalliutta ja kaivavat sen euron taskustaan ja alkavat tinkimään. Pitkälti olen itse myynyt hinnoitteluperiaatteella että hyväkuntoiset/uutta vastaavat bodyt 2-3 €, housut 3-5€, ohuet paidat 2-3€, haalarit 4-5 jne. Kaikki on menneet kaupaksi ja omani olen näin ollen saanut pois. No nyt lopettelen sillä lähikoululla lakaa myyjäise/kirppis ja poika pitää vielä pukea. Kirppari onnea!!

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
ole olemassa sellainen "yleissääntö", että kirpparilla tavara maksaisi 10% sen hinnasta uutena..? tälläistä oon kuullut ja itsekkin noudattanut poikkeuksia lukuunottamatta.

Enpä ole koskaan tuollaista yleissääntöä kuullut! Esim. Reimatecin haalarit maksavat jopa 120 euroa, ja kyllä yllättyisin, jos joku myisi uutta vastaavia haalareita 12 eurolla.

Huutonetissä hinnat usein kohoavat paljon korkeammiksi kun kirppareilla mutta toisaalta ymmärrän sen. Usein kirppareilla tavarat ovat "enemmän käytettyjä" kun huutonetissä ja huuto.net tavoittaa kuitenkin nekin halukkaat ostajat jolla lähimmälle kirpparille saattaa olla kymmeniä kilometrejä matkaa. Onhan se kiva saada omaan postilaatikkoon jokin kiva merkkivaate tai muuten hyvin pidetty vaate vaikka vähän kalliimmallakin kun että lähtee sinne lähimpää markettiin (matkaa vaikka 30km) ostamaan niitä samoja vaatteita kun aina ennenkin. Maksaa ne ajokilometritkin...

Ja se ei ole hullu joka pyytää vaan se joka maksaa. Jokainen voi arvioida itse onko valmis maksamaan myytävästä tuotteesta siitä pyydettävää hintaa. Toiset maksavat enemmän, toiset vähemmän. Mielestäni body voi maksaa 3e jos se on vielä erittäin hyvässä kunnossa. Uudet bodyt kun helposti maksavat sen 7-10e puhumattakaan merkkivaatteista!

Kyllä mä olisin valmis maksamaan hyväkuntoisista gore-tex kengistä vaikka 25e kun ne uutena tuntuvat maksavan ainakin sen 50-60e. Säästäisin edelleenkin vielä sen toiset 25e ja joku ihminen olisi iloinen kun saisi kengät varastostansa pois.

Yhteistyössä