Lasten vanhat vaatteet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Unne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Unne

Vieras
Miehen sisko perheineen olettaa, että annamme ilmaiseksi heille kaikki vanhat lasten vaatteet, vaunut, hoitopöydät, lelut, autoistuimet yms. Mielestäni olisi kohtuullista pyytää jotakin rahaa noista! Mitekäs muilla, annatteko vaatteet lastenne serkuille ilmaiseksi vai pyydättekö rahaa, entä vaunut sun muut isommat?

Meillä ei mitään "oleteta", mutta mielelläni annan meille tarpeetonta pois ilmaiseksi esim. veljeni perheelle. Meillä ei ole mitään todella arvokasta vauvakamaa, mutta hieman arvokkaampia olen kyllä itse yrittänyt myydä, koska rahapula on.

itse annoin tulevan kummipoikani vanhemmille todella iso latikollisen vauvan vaatteita ja heiltä sain vastavuoroisesti taaperotyttärelleni vaatelaatikon. Eli ns. "oravannahka-kauppaa" =)

Vaatteista en kyllä tutuilta kehtaa pyytää mitään, mutta aina ovat joko hieman maksaneet tai sitten antavat jotain mitä meillä tarvitaan, ihan omasta halustaan. Vaunuista tms isommista kyllä kehtaisin hieman pyytääkin, varsinkin, jos olen itse ostanut ko. tuotteet uutena tai jos ovat tosiaan ihan uudenveroisia.

Ihan pienimpiä vaatteita meillä on ollu lainassa, kun ne ei juurika kulu ja itellä oli sit tulevaisuudessa vielä niille tarvetta suunnitelmissa. Nyt kun kuopukselta menee vaatetta pieneks annan enemmän käytetyt ilmatteeks miun serkun vauvoille ja siistimmät pistän kirpparilaatikkoon ja laitan niihin maalarinteipillä sit hinnanki valmiiks. Viimeks kun serkku haki vaatepussit niin katto sit samalla kirpparilaatikon ja osti sieltäki kaikki.

Miun mielestä ei oo mitään velvollisuutta antaa ilmaseks semmosta tavaraa josta ite on ison rahan maksanu (jokainen voi tietysti tehä niinkun haluaa)! Samalla tavalla me on ostettu miehen siskon lasten kirpparikamoista vaatteita ja leluja meidän pojille. Jotain tavaroita on saatu lainaan (ensimmäinen polkupyörä, harjotusluistimet, seisomalauta) ja jotain sit ollaan heiltä ostettu (hoitotaso, turvakaukalo). En mie ilkeis ihan ilmaseks ottaakka kallista tavaraa...

no kyllä määkin voisin antaa jotakin ilmaiseksi, mutta jotekin nuo vaan olettavat kaiken tulevan automaattisesti heille. Olen tosin osan vaatteista myynyt jo huutonetissä jne. vaikea tilanne. en haluaisi joutua riitoihin, mutta rahakin tarpeeseen tulisi....

Mä oon osan pojan vaatteista antanu ilmasiks kavereiden muksuille,osan säästäny muistoks,osan myyni huutikses/kirpparil tms.
Turvaistuimet/kaukalot annoin ilmaiseks tosi tarvitsevalle,jatkettavat sängyt myin kaverille...

No en minäkää ihan ilmaseksi anna vaikka onki oman siskon lapsi kyseessä. Maksavat aina jotain ku vien kassillisen vaatetta heille. Ja molemmat ollaan erittäin tyytyväisiä. Enhän mä itsekkään ole niitä ilmaseksi saanu!

Vaatteita oon antanu ilmaseks (en kylläkään kaikkia, kun osan haluun säästää) ja pinnasänky on menossa lainaan. Hoitopöytä on vaatelipastona (ollu melkein alusta asti) ja -taso siirtyy kohta varastoon oottaan seuraavaa käyttäjää. Vaunut on niin arvokkaat, että en antais ilmatteeks edes siskolle. Miks mun pitäs kaikki lahjottaa, kun oon ite joutunu maksamaan? Ei o mun tehtävä sponsata kaikkee vauvautuville tutuille eikä ne sitä odotakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no kyllä määkin voisin antaa jotakin ilmaiseksi, mutta jotekin nuo vaan olettavat kaiken tulevan automaattisesti heille. Olen tosin osan vaatteista myynyt jo huutonetissä jne. vaikea tilanne. en haluaisi joutua riitoihin, mutta rahakin tarpeeseen tulisi....

Ei todellakaan tarvitse antaa ilmaiseksi jos ei halua. Tyhmää jos aikuiset ihmiset olettaa niin. Mulla on kavereita jotka tulee mielellään penkomaan meiltä pieneksi jääneet vaatteet. Enemmän käytetyt annan ilmaiseksi mutta paremmista pyydän vähän. Kukaan ei ole olettanut saavansa viedä kaikki ilman maksua.

itseä harmittaa kun veljen perheessä on minun tyttöä vanhempi tyttö ja hänellä on vaatetta vaikka kuinka paljon. Useasti olen kysynyt myisikö meille pieneksi jääneitä mutta ei halua myydä kun kuulemma säästää. Kuitenkin laittaa niitä sitten huutonettiin:( Ja olen nimenomaan sanonut että maksan hyvän hinnan ja itse sen hinnan saa määritellä.

mä olen saanut muksuille paljon siskoltani, jolla vanhemmat lapset. On ollut tyytyväinen, että pääsee tavarasta eroon ja heillä ei ole pikkurahasta puute. Olen kyllä sitten hänen lapsilleen vienyt silloin tällöin jotain vaatetta lahjaksi/tulijaisiksi, vaikka ei mikään synttäri tms. Mutta meistä ei taida kumpikaan ajatella olevansa saama/velka puolella. Mä olen myös antanut kavereiden ipanoille pieniä vaatteita ja jonkun verran suoraan myynyt kirppiksellä. Kysyin isommista tavaroista (syöttötuoli, kaukalo, sitteri) että tarviiko, olen viemässä kirppikselle. Otin hintaa aika vähän, koska säästin pöytävuokran ja ison stressin. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Metsälauha:
Minä olen antanut ilmaiseksi, mutta olenkin laiska myymään. Olen tyytyväinen että menevät käyttöön.

Minäkin olen antanut vaan.
Vauvan turvakaukalo telakoineen lähti veljelle. Sanottiin vaan, että antavat takaisin jos tässä lähiaikoina meille tulee perheenlisäystä. :D
Ei taida tulla. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
itseä harmittaa kun veljen perheessä on minun tyttöä vanhempi tyttö ja hänellä on vaatetta vaikka kuinka paljon. Useasti olen kysynyt myisikö meille pieneksi jääneitä mutta ei halua myydä kun kuulemma säästää. Kuitenkin laittaa niitä sitten huutonettiin:( Ja olen nimenomaan sanonut että maksan hyvän hinnan ja itse sen hinnan saa määritellä.

Ehkä sitä pitäisi sieltä kautta huutaa sitten. Minullakin veljen vaimo, joka harrastaa tätä. Hänellä on tosi korkeat hinnat, joten en huuda heiltä, vaikka postikulut säästäisinkin. Meille tuodaan sitten nyppyyntyneet ja reikäiset sukkahousut ja pikkuhousut. :D onneksi meidän typy tykkää, kun on ihanan pehmeät vetää jalkaan.

Meillä ollaan kyllä ihan lainailtu tavaraa ja vauvan vaatteita, ei olla annettu omaksi. Ne ollaan aina palautettu pestyinä ja hyväkuntoisina. Siskoni lainasi meille hoitipöydän, enkä missään vaiheessa kuvitellut että se olisi meidän oma. Sitten kun meillä ei enää hoitopöytää tavittu, niin siskoni tarjosi sen eteenpäin meidän serkulle :) Ap voi kohteliaasti sanoa että hän voi lainata tavaroita ja vaatteita, mutta haluaa ne sitten takaisin kun niitä ei enää tarvita. Älä kuitenkaan niitä rakkaimpia anna edes lainaan, on ikävää jos onkin serkkuvauvan kakkatuhrut lempi bodyssa eikä lähde pois pesussa...

Yhteistyössä