[QUOTE="vieras";28975414]Annan ilmaiseksi kaverille sellaiset, joita en välttämättä halua säästää/käyttää seuraavalla lapsella. Lainaan ei missään nimessä kannata antaa perusvaatteita, ne saattaa takaisin tullessaan olla ihan puklu- ja sosetahroissa, kauhtuneita ja venähtäneitä! Älä ainakaan "ajattele saavasi takaisin", vaan jos haluat antaa vaatteet lainaan, tee selväksi, että ne on lainaksi ja ne pitää palauttaa! Muutenhan vaatteiden saaja saattaa myydä/antaa/hävittää vaatteet, ei hänellä ole mitään velvollisuutta jemmata niitä teitä varten vaatteita, joita olette antaneet pois.
Osan vaatteista myyn, enkä koe siitä huonoa omaatuntoa, ei mekään saada vaatteita ilmaiseksi, ja tarvitsen niitä rahoja seuraavan koon ostamiseen. Ei mulla ole velvollisuutta vaatettaa ja varustaa mun kavereita tai sukulaisia vain siksi, että olen saanut lapsen ennen heitä - vaikka paljon ihan mielelläni annankin

[/QUOTE]
Joo se on vaarana tosiaan, että vaatteet on pinttynyttä tarhaa täynnä, niinkuin meille kävi. Lainasin tuttavalle vaatteita, toki osa oli jo käytettyinä hankittuja, mutta edelleen puhtaita. Takaisin kun sain seurvaavalle lapselleni, oli vaatteet hieman eri kunnossa

Ei se muuten olis niin paljon harmittanut, mutta siinä vaiheessa oli rahat tiukilla eikä viitsinyt kaikkea ostaa uutena. Mutta juuri em. varauksella ja sanomalla suoraan, että ei saa laittaa eteenpän (jos on itsellä vielä tarvetta seuraavan lapsen vaatettamiseksi). Toki muuten mielelläni laitan eteenpäin vaikka keräykseen, kavereile, sukulaisille, päiväkotiin. En jaksa enää oikeastaan myydä kuin jotain ulkopukuja ja kenkiä.