Lastenhoitaja syö meidän ruuat.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei tuossa tilanteessa auta muu kuin suoraan sanoa asiasta. Ja merkitä lapulla jääkaapissa oleva iltaruoka, että ei saa syödä tms.

Aikoinaan kun mulla oli ulkomailla ollessa kotiapulainen, niin kyllä minä kehtasin näyttää sille kädestä pitäen miten vessat pestään kunnolla. Jos et tee lapsenhoitajalle asiaa selväksi, ettei kaikkea ruokaa saa syödä niin on turha sitten valittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja +++:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ++++:
Tosin aloin miettimään että kuinka kannattavaa on käydä 4 tuntia päivässä töissä? eikö kotihoidontuki ole enemmän?

Jotkut tykkää käydä töissä, ei vaan sen takia että siitä saa rahaa.
Tuntuu että useimmat täällä tykkää roikkua netissä perse homeessa.

Juu ja jotkut käyvät 8 tuntia päivässä palkan vuoksi. Harrastuksena teen tykkäämiäni asioita, ei tulisi mieleenikään käydä töissä vain huvinvuoksi

kyllä minä kävisin töissä, vaikka saisin lottovoiton. Ja ihan fyysisesti raskasta työtä teen. Ihmiset on erilaiisa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vuorovetten prinssi:
Minusta ratkaisu on se, että et tee sitä ruokaa sinne kaappiin (tai teet sen pakkaseen kuten jo ehdotin ) Syötät lapset ennen kuin lähdet ja teet sitten ruoan kun tulet töistä. 4h aikana lasten hoitaja voi tehdä vaikka voileivät lapsille jos tarvetta tulee.

Näköjään en voi mitään hyvää ruokaa tehdä. Jotenkin vain niin ihanaa tulla töistä kotiin, kun tietää että siellä odottaa lasagne tai joku muu herkku. Tai no, ei se viime aikoina siellä ole kuitenkaan odottanut :) Tai no, onhan siellä ollut pikku jämä jäljellä mistä tulee vain vihaiseksi.

Minusta ratkaisu on se, että et tee sitä ruokaa sinne kaappiin (tai teet sen pakkaseen kuten jo ehdotin ) Syötät lapset ennen kuin lähdet ja teet sitten ruoan kun tulet töistä. 4h aikana lasten hoitaja voi tehdä vaikka voileivät lapsille jos tarvetta tulee.

Mun mielestä tämä olisi hömöä! Että ei voi muka pitää ruokaa omassa jääkaapissa koska pelkää että lastenhoitaja syö ne...
Oma vika jos on niin saamaton ettei voi sanoa asiasta suoraan.

Näköjään en voi mitään hyvää ruokaa tehdä. Jotenkin vain niin ihanaa tulla töistä kotiin, kun tietää että siellä odottaa lasagne tai joku muu herkku. Tai no, ei se viime aikoina siellä ole kuitenkaan odottanut :) Tai no, onhan siellä ollut pikku jämä jäljellä mistä tulee vain vihaiseksi.

Ihan itseäsi voit syyttää tilanteesta kun et uskalla sanoa suoraan. Jos et ota asiaa esille niin lapsenhoitajahan ei koe tekevänsä mitään väärää..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei tuossa tilanteessa auta muu kuin suoraan sanoa asiasta. Ja merkitä lapulla jääkaapissa oleva iltaruoka, että ei saa syödä tms.

Aikoinaan kun mulla oli ulkomailla ollessa kotiapulainen, niin kyllä minä kehtasin näyttää sille kädestä pitäen miten vessat pestään kunnolla. Jos et tee lapsenhoitajalle asiaa selväksi, ettei kaikkea ruokaa saa syödä niin on turha sitten valittaa.

Tiedän että syy on mun, koska pitäisi sanoa suoraan. Mutta en vain pysty :/

Sanot selvästi mitkä ovat lastenruokia. Jos olet tehnyt esim. pastaa ja kastiketta niin sanot hoitajalle että anna tämä ruoka sitten lapsille, nuo muut ovat tarkoitettu aikuisille. Ei sitä nyt niin helvetin avuton voi olla että ei mitään sano ja enemmin piilottelee ruokaa.

Nyt kun luen näitä omia tekstejäni, niin vaikutan kyllä tosi nössöltä. Herranjumala, eihän mun tarvitse mitään vippaskonsteja keksiä, vaan sanoa suoraan.

Mähän olen sen lastenhoitajan työnantaja, luulisi että sana painaa.

No kokeile ensin noita lappuja, eli iltaruuan päälle lappu "ei saa syödä" ja jos ruuat edelleen häviävät, niin sitten keskustelu tai potkut..

Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:
Eikö hoitajalle siis kuulu mitään ruokailua sillä välin, kun on teillä?

Sehän on vaan 4 tuntia. Eihän tollaseen työpäivään kuulu kun kahvitauko ja omilla eväillähän muutkin työnsä tekee, jos ei erikseen oo sovittu ateriaedusta.

Nyt kun luen näitä omia tekstejäni, niin vaikutan kyllä tosi nössöltä. Herranjumala, eihän mun tarvitse mitään vippaskonsteja keksiä, vaan sanoa suoraan.

Mähän olen sen lastenhoitajan työnantaja, luulisi että sana painaa.

Tule sitten ilmoittamaan miten hoitaja otti asian. :)

Alkuperäinen kirjoittaja aika ahnetta:
Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:
Eikö hoitajalle siis kuulu mitään ruokailua sillä välin, kun on teillä?

Sehän on vaan 4 tuntia. Eihän tollaseen työpäivään kuulu kun kahvitauko ja omilla eväillähän muutkin työnsä tekee, jos ei erikseen oo sovittu ateriaedusta.

No, minä ajattelin että tässä on kyse esim opiskelijan kesätyöstä tai jopa sukulaisen avusta, ennen kuin tämä juttu on tässä ns edistynyt. Minä olen ollut teininä hoitamassa lapsia lyhyitä päiviä ja pienellä korvauksella ja kyllä minulle kuului ruokailu samaan aikaan kuin lapsillekin. En tosin tuntenut tarvetta puhdistaa jääkaappia kuitenkaan. :)

Kyllä meilläkkin oli näin asiat,
Laitoin jääkaapin ala hyllylle ruuat illaksi ja hoitajan ruuat ylähyllylle ja keskihyllylle pv--ruuat
Aina nämä kaikki oli syöty ja lapsemme ovat 5 ja 2
Sanosin suoraan ja otti loparit:D:P No löytyi uusi hoitaja ja syö oikeat ruuat!

No kokeile ensin noita lappuja, eli iltaruuan päälle lappu "ei saa syödä" ja jos ruuat edelleen häviävät, niin sitten keskustelu tai potkut..

tekisin kans näin,eli antaisin hoitajalle mahdollisuuden,varsinkin jos lapset hänestä tykkää.