Lastenhoitaja syö meidän ruuat.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva:
Mä en varmaan kehtais sanoa hoitajalle tuosta. Antaisin kenkää ja palkkaisin uuden hoitajan, jolle tekisin heti alkuun säännöt selväksi.

No tätäkin olen miettinyt. Kerran tulin aikaisemmin töistä kotiin, niin tv oli päällä ja lastenhoitaja luki Cosmopolitania. Oli ottanut siis oman lehden töihin mukaan. Mutta en sitten tiedä kuinka usein tuota tekee.

Alkuperäinen kirjoittaja ++++:
Tosin aloin miettimään että kuinka kannattavaa on käydä 4 tuntia päivässä töissä? eikö kotihoidontuki ole enemmän?

Jotkut tykkää käydä töissä, ei vaan sen takia että siitä saa rahaa.
Tuntuu että useimmat täällä tykkää roikkua netissä perse homeessa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tosin aloin miettimään että kuinka kannattavaa on käydä 4 tuntia päivässä töissä? eikö kotihoidontuki ole enemmän?

Mitäs itse teet? Kyselet vielä täältä typeriä kysymyksiä ja sitten arvostelet muita....

Alkuperäinen kirjoittaja MillaVanilla:
Alkuperäinen kirjoittaja MillaVanilla:
Kokeile siten että teet vaan lasten ruoat ja painotat että esim tämä pasta on lapsille, selität vaikka että siinä on jotain hivenaineita tai jotain muuta "lisää" jota ilman ne muksut ei pärjää.

Tai sitten "nimeät" jääkaappi ruat tylillä: lasten ruoka ja toiseen lappu tai teksti Äidin ruoka.

Pelkään vain sitä, että jos teen vain lapsille ruuan, niin hän syö sen ja lapset eivät saa sitten mitään..

Se on jutun varjopuoli, mutta jos kunnolla epäilet niin, painotat sitä että ruoka on vain lapsille. Voit myös sanoa samassa yhteydessä hoitajalle että muuten ruokkisit itse ne, mutta lapset eivät pärjää 4h ilman ruokaa, mutta aikuisen pitäisi pärjätä.

Näköjään pitää kunnolla sanoa, että pasta lapsille. Pitää ostaa jotain lapsille tarkoitettua kuviopastaa, luulisi ettei uppoa aikuiselle.

Alkuperäinen kirjoittaja Rouva:
Mä en varmaan kehtais sanoa hoitajalle tuosta. Antaisin kenkää ja palkkaisin uuden hoitajan, jolle tekisin heti alkuun säännöt selväksi.

No tätäkin olen miettinyt. Kerran tulin aikaisemmin töistä kotiin, niin tv oli päällä ja lastenhoitaja luki Cosmopolitania. Oli ottanut siis oman lehden töihin mukaan. Mutta en sitten tiedä kuinka usein tuota tekee.

Minusta siinä ei ole mitään pahaa, jos oman lehden ottanut mukaan :o tuo ruokien syöminen kyllä on törkeää. Itse olen perhepäivähoitaja ja kyllä vaan saatan lehteä lukea lasten leikkiessä - se ei tarkoita sitä ettenkö heitä vahtisi/vastaisi heidän tarpeisiinsa. Joskus vaan aikuisella voi olla ns. tylsä hetki ku lapset omissa touhuissaan.

Tee sellainen satsi vaikka lihamakaronilaatikkoa, ettei isokaan ihminen pysty syömään kaikkea. Hinnasta se ei voi olla kiinni. Samalla vaivalla ja rahalla tekee ison tai pienen annoksen. Pussi makaroneja maksaa 20 senttiä tai alle.

Alkuperäinen kirjoittaja e:
Hanki makkarin nurkkaan minijääkaappi ja säilytä siellä sellaiset ruuat joita et halua lastenhoitajan vetelevän ;) Ja tee siitä lasten ruoasta niin mautonta plassua, ettei hoitsu halua syödä sitä.

Eikö kannattaisi mieluummin hankkia luotettavampi lastenhoitaja...

Alkuperäinen kirjoittaja Vuorovetten prinssi:
jos on köyhä ihminen jolla ei todellakaan ole ruokaa? siis tämä lastenhoitaja.

Lastenhoitaja asuu isommassa talossa kuin minä. On naimisissa ja miehensä kokki, joten luulisi, että kotona myös hyvää ruokaa.

Mitä enemmän ap kertoo yksityiskohtia, sitä epäilyttävämmäksi koko juttu menee. Lopeta ap jo ajoissa ja keskity vain olennaiseen ja sitten kun opit taidot niin voit laajentaa juttua.

Ei ollut alkuperäisen kirjoittama.

Juu ja jotkut käyvät 8 tuntia päivässä palkan vuoksi. Harrastuksena teen tykkäämiäni asioita, ei tulisi mieleenikään käydä töissä vain huvinvuoksi

Alkuperäinen kirjoittaja harmis:
Mitä enemmän ap kertoo yksityiskohtia, sitä epäilyttävämmäksi koko juttu menee. Lopeta ap jo ajoissa ja keskity vain olennaiseen ja sitten kun opit taidot niin voit laajentaa juttua.

No mä en todellakaan ole mikään mitäs nyt-palstan ammattilaiskirjoittaja, enkä edes halua olla. Jos ette usko, niin olkaa uskomatta.

Minusta ratkaisu on se, että et tee sitä ruokaa sinne kaappiin (tai teet sen pakkaseen kuten jo ehdotin ) Syötät lapset ennen kuin lähdet ja teet sitten ruoan kun tulet töistä. 4h aikana lasten hoitaja voi tehdä vaikka voileivät lapsille jos tarvetta tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
En ymmärrä, miksi joku tekisi jatkuvasti ruokaa jääkaappiin, jos se sieltä aina katoaa. Itse jättäisin tekemättä ihan suosiolla, tekisin vain lapsille ruoan.

Taisin keksiä itse ratkaisun. Alan tekemään itselleni vain salaatteja, lastenhoitaja ei kuulemma koske kaninruokaan.

Ja lapsille erikseen "lastenruokaa".

katsotaan sitten miten käy :)

Alkuperäinen kirjoittaja +++:

Juu ja jotkut käyvät 8 tuntia päivässä palkan vuoksi. Harrastuksena teen tykkäämiäni asioita, ei tulisi mieleenikään käydä töissä vain huvinvuoksi

Tämä menee nyt ohi aiheen, mutta itse tekisin työtäni, vaikka en juuri jäisi voiton puolelle. Se, että on aktiivisesti mukana työelämässä, vaikuttaa myös tulevaisuuteen ja uran etenemiseen, ei pelkästään seuraavan kuun palkkapussiin.

jos on köyhä ihminen jolla ei todellakaan ole ruokaa? siis tämä lastenhoitaja.

Lastenhoitaja asuu isommassa talossa kuin minä. On naimisissa ja miehensä kokki, joten luulisi, että kotona myös hyvää ruokaa.

Ole ylpeä. Teet maistuvampaa ruokaa kuin hänen kokki-miehensä!!! :laugh:

:D