Lastenhoitohuone ja imettäminen siellä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kerpelee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kerpelee

Vieras
Mikä ihme siinä on jos ostarissa tai kaupassa on lastenhoitohuone ja siellä sisällä on omassa tilassa ne pikkuiset wc pytyt ja lasten vaipanvaihto alusta ja sitten erillinen nurkkaus missä voi imettää lasta niin miksi ihmeessä nämä etenkin nuoret äidit lyö sen pääoven lukkoon kun he menevät lastaan imettämään?
Eikö olisi helpompaa sitten siirtyä pulloruokintaan jos se ovi pitää nakata lukkoon jolloin kukaan muu ei edes pääse lapselleen vaippaa vaihtamaan tai pientä lasta pytyllä potalla käyttämään, näitä pottiakaan kun harvemmin sinne naisten vessaan on tuotu.
Jos on niin hävettävää ja noloa antaa vauvalle ruokaa tissistä,ostakaa pullo ja antakaa pullosta.
Olisi ihan oikein jos näihin huoneiden oviin tulisi selkeä lappu että imettäminen sallittu vain jos et laita ovea lukkoon jolloin muutkin voi käyttää tiloja tarpeen vaatiessa.
Kiva vaan olla siellä oven takana odottamassa 30minuuttiakin kunnes joku kaivaa utareensa esiin ja takasin piiloon kun itsellä pini lapsi vaipoissa ja kakka housussa.

[QUOTE="mä";22628023]no voivoi suakin, taisit nousta väärällä jalalla???? =) =) =) =)[/QUOTE]

Ei vaan joku muu oli noussut aamuisella kauppa kierroksellani ;)
Toivon mukaan tajuaa vastaisuudessa että eihän tuossa ole yhtään mitään järkeä.

[QUOTE="aloittaja";22628040]Ei vaan joku muu oli noussut aamuisella kauppa kierroksellani ;)
Toivon mukaan tajuaa vastaisuudessa että eihän tuossa ole yhtään mitään järkeä.[/QUOTE]

Mä oon noussu oikealla jalalla tänään ylös, huvittaa vaan tuollainen murina mitä pidät mitättömästä asiasta =) Vastaisuudessakin tuollaisessa todellakin on järkeä, pitäähän pienen vauvan saada arvokasta rintamaitoa rauhassa ilman tuollaisia kiukkuisia pikkurouvia... =)

Olen aivan samaa mieltä, mutta itse kun imetin, törmäsin vain yhteen tällaiseen lastenhoitohuoneeseen, jossa vessakoppi oli erikseen ja imetystään sai hoitaa rauhassa omassa nurkassaan. Tosin tähän koko yhdistelmään pääsi jokainen vain laittamalla rahan, eli ovi oli jokatapauksessa kaikille rahattomille lukossa...
Ja koska se julkinen imetys niin monia (siis ulkopuolisia) ahdistaa, niin miksei tällaisia voisi olla enemmänkin? Tai sitten ihan vaan imetyshuoneita, koska muuten sitä on ruokittava pentunsa ihan vaan siellä jossain penkillä ihmisten paheksuvien katseiden alla...

[QUOTE="mä";22628063]Mä oon noussu oikealla jalalla tänään ylös, huvittaa vaan tuollainen murina mitä pidät mitättömästä asiasta =) Vastaisuudessakin tuollaisessa todellakin on järkeä, pitäähän pienen vauvan saada arvokasta rintamaitoa rauhassa ilman tuollaisia kiukkuisia pikkurouvia... =)[/QUOTE]

Ja se imettäminen estää wc pytyn käytön?

Sanoitko asiasta hänelle kuka sinne sitten olikin lukittautunut? Jos vaan oli tullut ajatuskatko tai ei osannut ottaa muita vahingossa huomioon? Kieltämättä toi on tosi tylsää varsinkin jos lastenhoitohuoneita ole kuin yksi. Joskus sattunut omallekin kohdalle vastaavaa. Pitäis vähän koittaa miettiä josko olis joku muukin tarvitsemassa hoitohuonetta.

Silloin kun mä imetin tuota esikkoa niin takuuvarmasti mulla oli oikeus imettää rauhassa! Sen takia mulla oli hoitoalusta hoitolaukussa, että sen päällä voi vaihtaa vaipan jos ei satu lastenhoitohuonetta olemaan lähistöllä tai se on varattu.. enkä kyllä mitään kakkavaippaa menis vaihtamaan imettävän viereen, niin kuin en tulisi sinunkaan ruokaillessa vaihtamaan kakkavaippaa ihan viereesi.

Eikö sinusta vauva ansaitse ruokarauhaa?

Niiden pitäisi tehdä imetyskoppeja, missä saa kaikessa rauhassa imettää.

Ja on sama asia pänninyt, kun lapset luopuivat vaipoista. Sinne vessaan piti päästä heti, kun ilmoittivat hädästä ja vessanpöntöt pelottivat eli potalle olisi pitänyt päästä.

No mä laitan sen lukkoon ihan sen takia, että jos sinne joku muu paukkaa mölisevän kakaransa kanssa, niin meidän lapsi lopettaa syömisen saman tien ja rupeaa ihmettelemään tätä sakkia.

No onhan itsekästä lukkiutua sinne koppiin imettämään ja muut jonottaa puolikin tuntia. Voihan sen imetyksen hoitaa vaikka kahvilan pöydässä. Mutta toiset nyt vaan on niin omanapasia ja itsekeskeisiä. Kun mun vauvan täytyy saada...olkoon muut pennut paskat housuissa vaikka...

Silloin kun mä imetin tuota esikkoa niin takuuvarmasti mulla oli oikeus imettää rauhassa! Sen takia mulla oli hoitoalusta hoitolaukussa, että sen päällä voi vaihtaa vaipan jos ei satu lastenhoitohuonetta olemaan lähistöllä tai se on varattu.. enkä kyllä mitään kakkavaippaa menis vaihtamaan imettävän viereen, niin kuin en tulisi sinunkaan ruokaillessa vaihtamaan kakkavaippaa ihan viereesi.

Eikö sinusta vauva ansaitse ruokarauhaa?

Jos haluaa lapselle täydellisen ruokarauhan, niin pysyy kotona. Muuten sopii hiukan ottaa toisia huomioon...

Mä odotin joskus kaupan ainoaan vessaan yli puoli tuntia, kun siellä oli joku ämmä imettämässä.

Alkuperäinen kirjoittaja itsekäs;22628092:
No onhan itsekästä lukkiutua sinne koppiin imettämään ja muut jonottaa puolikin tuntia. Voihan sen imetyksen hoitaa vaikka kahvilan pöydässä. Mutta toiset nyt vaan on niin omanapasia ja itsekeskeisiä. Kun mun vauvan täytyy saada...olkoon muut pennut paskat housuissa vaikka...

Kyllä mä ainakin olen sen verrna itsekäs, että ajattelen oman vauvan ruokinnan olevan tärkeämpää kuin toisen vauvan kakat! Olenpa ihan hirmu itsekäs... Mäkin voisin sanoo, että onpa itsekästä ajatella oman vauvan kakkavaippaa, kun toisella vauvalla on nälkä...

Nykyihmiset on niin omanapaisia, itsekeskeisiä ja suvaitsemattomia ihmisiä pullollaan. =( Mutta kun se vauva kasvaa niin ehkäpä nämä esikkoaan lukkojen takana nyt imettävät ajattelevat kohta toisin..

Alkuperäinen kirjoittaja itsekäs;22628092:

Mutta kun toisten mielesta on omanapaista ja itsekeskeistä juuri imettää siellä kahvilan pöydässä. Kun sitä ei palstan mukaan voi tehdä muulla tavoin kuin "lyömällä tissit tiskiin"...
Teet niin tai näin niin kaikille ei vaan voi olla mieliks =)

Kyllä mä ainakin olen sen verrna itsekäs, että ajattelen oman vauvan ruokinnan olevan tärkeämpää kuin toisen vauvan kakat! Olenpa ihan hirmu itsekäs... Mäkin voisin sanoo, että onpa itsekästä ajatella oman vauvan kakkavaippaa, kun toisella vauvalla on nälkä...

Kun mä siivoan ne paskat niin mua ei häiritse vähääkään jos sä imetät siinä vieressä. =)

Riitaa haastamatta... mun täytyy kyllä yhtyä ap.n sanoihin... ehkä vähän lievemmillä ilmaisuilla tosin. Tuo on oikeesti TODELLA ärsyttävää kun lukkiudutaan sinne lastenhoitohuoneeseen ja jonoa kertyy oven taakse. Naistenvessoja kun ei yleensä ole tehty lapsiperheitä ajatellen niin on todella kiva jos on kahden lapsen ja rattaiden kanssa liikenteessä ja pitäs päästä pienemmälle vaihtamaan vaippa & käyttää isompi pissalla. Juurikin näistä syistä olen itse hoitanut imetyksen muualla kuin lastenhoitohuoneessa, mennyt johonkin sivuun penkille istumaan ja suojannut lapsen pään&rintani harsolla. Tokihan ihmiset arvaavat mitä lapsi harson alla tekee mutta jos he häiriintyvät siitä että imetän niin se on heidän ongelmansa.

meillä meni monta kuukautta niin että imettäminen onnistui vain täydellisessä hiljaisuudessa. jos joskus eksyin kauppaan niin pakko oli lukita se ovi! anteeksi, jos satuin reiteillesi.

[QUOTE="vieras";22628143]Riitaa haastamatta... mun täytyy kyllä yhtyä ap.n sanoihin... ehkä vähän lievemmillä ilmaisuilla tosin. Tuo on oikeesti TODELLA ärsyttävää kun lukkiudutaan sinne lastenhoitohuoneeseen ja jonoa kertyy oven taakse. Naistenvessoja kun ei yleensä ole tehty lapsiperheitä ajatellen niin on todella kiva jos on kahden lapsen ja rattaiden kanssa liikenteessä ja pitäs päästä pienemmälle vaihtamaan vaippa & käyttää isompi pissalla. Juurikin näistä syistä olen itse hoitanut imetyksen muualla kuin lastenhoitohuoneessa, mennyt johonkin sivuun penkille istumaan ja suojannut lapsen pään&rintani harsolla. Tokihan ihmiset arvaavat mitä lapsi harson alla tekee mutta jos he häiriintyvät siitä että imetän niin se on heidän ongelmansa.[/QUOTE]

Sulle ojennan kukkaset. Tällaisia ajattelevaisia ja huomaavaisia kun olisi enemmän niin maailma olisi pikkaisen parempi paikka ja kaikilla mukavampaa. =)

Ehkä itsekin tajuat tuon ärsyttävyyden siinä vaiheessa kun lapsesi opettelee kuivaksi ja ilmoittaa kaupassa että vessaan pitäis päästä. Puoli tuntia on siinä vaiheessa aika pitkä aika odotella ja saattaapa sullakin vielä hymy hyytyä.

[QUOTE="heh";22628194]Ehkä itsekin tajuat tuon ärsyttävyyden siinä vaiheessa kun lapsesi opettelee kuivaksi ja ilmoittaa kaupassa että vessaan pitäis päästä. Puoli tuntia on siinä vaiheessa aika pitkä aika odotella ja saattaapa sullakin vielä hymy hyytyä.[/QUOTE]

Kyllä mä olen ollut kuivaksi opettelevan lapsen kanssa kaupungilla monestikin, mistä sä sellasen käsityksen sait, ettei mulla olisi kokemusta. Lapsi oli opetettu, juurikin siksi ettei pottaa ole aina saatavilla, käymään myös pöntöllä. Ei tulisi mieleenikään vaihtaa vauvan vaippaa tai pissattaa taaperoa jos joku toinen on rinnalla siinä vieressä. Meillä on aina onnistunut kaupungilla kakkavaipan vaihdot ja pissattamiset ilman lastenhoitohuonettakin, ikävää jos sinulta se ei onnistu...

Ei tulisi mieleenikään vaihtaa vauvan vaippaa tai pissattaa taaperoa jos joku toinen on rinnalla siinä vieressä. Meillä on aina onnistunut kaupungilla kakkavaipan vaihdot ja pissattamiset ilman lastenhoitohuonettakin, ikävää jos sinulta se ei onnistu...
Aika monissa lastenhoitohuoneissa on vielä kopit erikseen, missä käydään pissattamassa se taapero...
Ja olen järkyttänyt muutaman vaipanvaihtajankin ja pissattajan, että olen imettänyt tuollaisessa paikassa laittamatta ovea lukkoon :D Ei se meitä häirinnyt ja lapsi sai syödä rauhassa huivin turvin.

[QUOTE="mä";22628200]mitä tästä opimme?
älkää hyvät ihmiset imettäkö niitä vauvojanne! pullot suuhun kaikille[/QUOTE]

Meillä oli pelkkää pulloruokintaa ja lapsi ei todellakaan syönyt ellei ollut aivan rauhallista eikä muuten kuin sylissä. Me ei shoppailtu, kauppareissut ajoitettiin aterioiden väliin, mutta mun mielestä ei silti kovin paljoa menetetty :) .