Lastenhoitohuone ja imettäminen siellä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kerpelee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä olen monestikin ihmetellyt mitä ihmiset siellä lukitun oven takana tekee? Kerran jos toisenkin olen yrittänyt päästä vaihtamaan kaksosten vaippoja lastenhoitohuoneeseen, jossa ei ole penkkiä (ei voi imettää), ei isoa pönttöä (vanhempi ei voi käydä asioilla, eikä istua imettämään kunnolla) eikä edes mikroa. Ja silti minä ehdin vaihtamaan kaksosten kakkavaipat, putsaamaan ja pukemaan lapset ennen huoneessa olijaa käytävällä (vaunuissa sujuu yllättävänkin hyvin). Monesti sitten koputtelen ovelle, että saisinko nämä vaipat edes roskiin heittää....

Onhan se vähän hassua että ensin puhutaan imetyksen puolesta ja kehutaan kuinka luonnollista on vauvan saada tissi maitoa, sitten nämä tissittelijät lukkiutuvat komeroon jotta kukaan vaan ei heitä näkisi :D
Itsekin imetin ja aina jätin sen oven auki jotta hoitopöytää tarvitseva pääsee heti tuskastaa tai kuivaksi opetteleva lapsi pääsee heti tarpeilleen :)

[QUOTE="mä";22628200]mitä tästä opimme?
älkää hyvät ihmiset imettäkö niitä vauvojanne! pullot suuhun kaikille[/QUOTE]

Eipäs kun lähdetään sinne ostoskeskukseen, kun vauva on tankannut itsensä täyteen, niin ehtii takaisin kotiin syöttämään ;)

Taas yleistetään nuoria äitejä, vaikka siis itse oon 25,että oonko sitten "keski-ikäinen" äiti vai mikä,mutta anyways, minä ainakin imetän siellä missä lapsella tulee nälkä, ja mieleen ei todella tulis lukita koko lastenhoitohuonetta sen takia et joku toinen mamma saattais nähdä mun tissin..
Mulla on taas tuttavaporukasta sellaisia yli 30.v mammoja jotka voi imettää keneenkää edessä kun se on kuulema noloa.
Jotta, eipäs yleistetä, joka ikäluokasta varmasti löytyy niitä jotka heittää tisumaidot kehiin vaikka kauppajonossa ja niitä joita hävettää imettää miehensäkin edessä...

Yök, jossain vessassa imettää :X Kyllä meikäläinen aika surutta imettää paikassa, kuin paikassa. Minä laitan pulkurätin niin, ettei rinta näy ollenkaan. Ei tarvii kenenkään kauhistella tissiä;) Aika tyly ajatus, että oisin imettämässä yhteisvessassa ja sit tulee muut kakalle siihen ihan viereen*REPS* Ja jos vaikka ne hoitohuoneiden ovet oisikin lukossa, niin kyllä ne lapset osaa käydän iha tavallisellakin pöntöllä. Itsellä 2 alle kouluikästä ja vauva ja kyllä vessahommat hoituu "tavan" vessassakin.

En jaksa lukea koko ketjua läpi, mutta kommentoinpa silti. Viimeksi kun käytiin lasten kanssa ostoskeskuksessa ja jonotettiin siihen ainoaan lastenhoitohuoneeseen niin oven taakse kerkesi tulla 6 äitiä lapsineen kun hoitohuoneessa oli imetys käynnissä... Voin ihan rehellisesti myöntää, että kyllä jurppi seistä jonossa vaippaansa kitisevien lasten kanssa lähemmäs puoli tuntia.

[QUOTE="äitix3";22629116]Yök, jossain vessassa imettää :X Kyllä meikäläinen aika surutta imettää paikassa, kuin paikassa. Minä laitan pulkurätin niin, ettei rinta näy ollenkaan. Ei tarvii kenenkään kauhistella tissiä;) Aika tyly ajatus, että oisin imettämässä yhteisvessassa ja sit tulee muut kakalle siihen ihan viereen*REPS* Ja jos vaikka ne hoitohuoneiden ovet oisikin lukossa, niin kyllä ne lapset osaa käydän iha tavallisellakin pöntöllä. Itsellä 2 alle kouluikästä ja vauva ja kyllä vessahommat hoituu "tavan" vessassakin.[/QUOTE]

meidän vaippaikäiset eivät vielä osaa kertoa koska kakka on tulossa ja normivessojen pikkukopeissa saa harrastaa melkoista akrobatiaa jos siellä rupeaa vaihtamaan kahden kakkapepun vaippoja :S se on sitten asia erikseen kun lapset käyvät jo pöntöllä, mutta kyllä vaippoja vaihtaessa pitäisi sinne hoitohuoneeseen päästä.

Mä olen tehnyt noin joskus esikoiseni kanssa. Anteeksi siitä, en vain oikeasti tajunnut. Ei sitä aina tule kaikkea ajatelleeksi... Nykyään kolmannen vauvan kanssa jätän sen oven auki, vaikka muuten nytkin välillä ajatus pätkii ja pahasti. Kuljetan myös mukana mm. puhdistuspyyhkeitä ja tavallista pyyhettä ni ei tarvii olla sen varassa jos jostain löytyisi hoitopöytä.

[QUOTE="Pusse";22628129]Mutta kun toisten mielesta on omanapaista ja itsekeskeistä juuri imettää siellä kahvilan pöydässä. Kun sitä ei palstan mukaan voi tehdä muulla tavoin kuin "lyömällä tissit tiskiin"...
Teet niin tai näin niin kaikille ei vaan voi olla mieliks =)[/QUOTE]

Onhan tämä vähän hassu aihe tapella, mutta sanon silti. Kuka jättää lapsensa imettämättä esim. kahvilassa siksi että netissä joku sanoi sen olevan inhottavaa? Jos siellä kahvilassa joku paheksuu niin se on sen paheksujan ongelma. Hän voi kääntää katseensa muualle tai lähteä pois. Mutta jos varaat kenties kauppakeskuksen ainon vessan itsellesi pitkäksi aikaa, se on itsekästä.

Kyllä minäkin ajattelen lastani ensin, sitten muiden lasta mutta silti. Ja jos imettäisin lastenhuoneessa, saa siellä toisen kakkavaipan vaihtaa. Kahvilan pöydässä en sitä kyllä menisi tekemään.

Onhan tämä vähän hassu aihe tapella, mutta sanon silti. Kuka jättää lapsensa imettämättä esim. kahvilassa siksi että netissä joku sanoi sen olevan inhottavaa? Jos siellä kahvilassa joku paheksuu niin se on sen paheksujan ongelma. Hän voi kääntää katseensa muualle tai lähteä pois. Mutta jos varaat kenties kauppakeskuksen ainon vessan itsellesi pitkäksi aikaa, se on itsekästä.

Kyllä minäkin ajattelen lastani ensin, sitten muiden lasta mutta silti. Ja jos imettäisin lastenhuoneessa, saa siellä toisen kakkavaipan vaihtaa. Kahvilan pöydässä en sitä kyllä menisi tekemään.

Just näin!

Minua on tähän astisen jonotushistoriani aikana ärsyttänyt kaikista eniten, kun joku varasi ABC:llä ainoan lastenhoitohuoneen melkein puoleksi tunniksi voidakseen ruokkia lapsensa tuttipullosta! Jotenkin olisin vielä kyennyt ymmärtämään, ettei kehtaa tissiään esitellä siellä ihmisten seassa, mutta varata nyt se ainoa vaipanvaihtopaikka, että voisi antaa vauvalle pullomaitoa...

[QUOTE="vieras";22629123]En jaksa lukea koko ketjua läpi, mutta kommentoinpa silti. Viimeksi kun käytiin lasten kanssa ostoskeskuksessa ja jonotettiin siihen ainoaan lastenhoitohuoneeseen niin oven taakse kerkesi tulla 6 äitiä lapsineen kun hoitohuoneessa oli imetys käynnissä... Voin ihan rehellisesti myöntää, että kyllä jurppi seistä jonossa vaippaansa kitisevien lasten kanssa lähemmäs puoli tuntia.[/QUOTE]

Miten te ette nyt saa niitä vaippojanne vaihdettua ihan normivessassa? Melkoista avuttomuutta, jos siihen nyt sen hoitoalustan välttämättä tarvitsee.

Mitähän varten niissä lastenhoitohuoneissa sitten on tuoleja jos ei kerta siellä saa imettää??? Ainakaan Ideaparkin vessaan ei kyllä kovin helposti mahdu kaksia rattaita, eli hyvällä omalla tunnolla olen lukittautunut vessaan ja imettänyt siellä. Meillä ei meinaa lapsi (esikoinenkaan vauvana) rauhoittua tissille edes siellä rauhallisessa lastenhoitohuoneessa ja tissi paljaana saa olla useaankin otteeseen. Pitäisikö siis katsoa paheksuvia katseita tissin palajastelusta ja vielä samalla haistaa sitä toisen kakkavaippaa samalla? Itsekästä tai ei, mutta minäkin ajattelen lapsen parasta ja suon hänelle ruokarauhan. Meillä ei julki-imettäminen onnistu kyllä oikein mitenkään, harso ei riitä suomaan rintaa... Onneksi kuitenkin esim. ideaparkissa on useampi lastenhoitohuone, joten eiköhän joku ole vapaa muille (ja invavesosissa on myös nykyään hoitoalusta, potta +tuoli). Stockmannillla en lukitse ovea, mutta siellä onkin vähän eri tyyppinen lastenhoitohuone.

Itse lukitsen aina oven. En todellakaan kaipaa jotain säksättävää emäntää siihen viereen häsläämään omien lastensa kanssa, kun vaihdan vaippaa tai imetän.
Jos ei ole aikaa odottaa omaa vuoroaan, niin oikeasti pysykää kotona.

[QUOTE="vieras";22630464]Mistäs ihmeestä kukaan voi tietää mitä toinen siellä lukitun oven takana tekee?[/QUOTE]

Niinpä. Sitä joskus ihmetellyt kun kestää ja kestää......................................

[QUOTE="viiraska";22633688]Epähygieenistä ruokailla vessassa.[/QUOTE]

Meilläkin saa syödä kotona vaikka lattialle pudonneen karamellin mut yleisissä käymälöissä mmeillä ei syödä!

Jaha, olipas taas uutta tämäkin tieto. Miksiköhän niissä ovissa on lukot? Mikseiköhän missään lue "älä lukitse ovea"? Taas mammojen oma keksintö tämäkin...

Ja mä kyllä aivan saletisti sen oven lukitsen, kun ei ulkopuolisille kiinnosta esitellä ryntäitä tipan tippaa.

En kyllä itseäni koskaan lukinnut mhiinkään, mutta imetys meni pilalle osittain juuroi sen takia, että imetysvastaisessa maassa en kehdannut imettää julkisesti...miten tyhmä olinkin. Lupaan, että ensi kerralla imetän missä huvittaa, pidän vaikka liinaa edessä niin luulis ettei häiritse VAI???
On tosi vaikea yrittää elää normaalisti jos aina pitää juosta piiloon, pahimmassa taoauksessa juoksin lastenhoitohuoneeseen 5min välein... :D

Lapsettomana idioottina aina ihmettelin miksi ne imettävät äidit eivät voi mennä lastenhoitohuoneeseen. No, kolahti omaan nilkkaan. Elämä opettaa.