V
vierailija
Vieras
Meillä tänään kun eskarista poikaa haettiin, avopuolison ja kaksi vuotiaan neidon kanssa, ilmoitettiin että koulun puolelta asiaa. Meillä siis myös kolme koululaista. Hölmistyneenä menimme koulun puolelle, ja meidät ohjattiin pieneen huoneeseen, jossa rehtori, erityisopettaja ja eskari opettaja olivat myös. Ilmoitettiin että nelos luokkalainen kertonut huolestuttavia asioita koti oloista ja ovat soittaneet päivystävään lasun paikalle. No, minä paniikissa mietin että mitä ihmettä nyt oikein tapahtuu. Eskari opettaja kertoi että eskarilainen oli tänään kertonut kun oli siskonsa nähnyt itkuisena käytävällä että äiti hakkaa selkään ja potkii häntä. Katsoin hyvin hölmistyneenä e.opea. Lopulta kun lasu tuli paikalle, ja oli lasten kanssa jutellut huomattiin asian olevan ns. Vanhojen asioiden kaivelua nelosluokkalaisen puolelta. (Ongelmia siis isä suhteessa nelosluokkalaisella, joita jo selvitetään poliisin kanssa) ja eskari varmaankin sitten sitä myötä tunnosta keksinyt omiaan. Mutta siis, näköjään lasut voivat olla vastassa kun menee lastaan hakemaan. Meillä siis lasu asiakkuus ollut jo kauan, mutta koska muutimme uudelle paikkakunnalle 2 viikkoa sitten, koulua käyty 7päivää ja ei vaivauduttu meille ensin soittaa/kysellä taustoista saimme istua pääpunastellen kuulemassa syyttelyä siitä mitä isä on tehnyt nelosluokkalaiselle aikoinaan kun hänen luona ollut. Ja siis jos oikein ymmärsin, henkilökunta oli luullut että me olemme uuden mieheni kanssa näitä kauheita asioita tehneet. Onneksi lasu oli nelosluokkalaisen kanssa jutellut asiasta paremmin ja saaneet tytön kertomaan koko totuuden asiasta ja siitä kenestä puhui.
Mutta siis nyt mun kysymys: kuinka yleistä on se että lasu on vastassa ja huoltajalle ilmoitetaan tälläisistä asioista vasta sitten kun lasu jo paikalle tulossa? Kokemuksia? Hiukan jäi huono maku suuhun eskarista, sekä koulusta.
Mutta siis nyt mun kysymys: kuinka yleistä on se että lasu on vastassa ja huoltajalle ilmoitetaan tälläisistä asioista vasta sitten kun lasu jo paikalle tulossa? Kokemuksia? Hiukan jäi huono maku suuhun eskarista, sekä koulusta.