Lastensuojeluilmoituksen perusteista??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja erittäin harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

erittäin harmaa

Vieras
Jos perheessä useampi aikunen (siis vanhemmat tai toinen heistä+vieraita) käyttää reilusti alkoholia useamman päivän ajan. Paikalla alle 15v lapsia.
Puuttuuko lastensuojelu asiaan, jos paikalla on yksi selvä/selvempi aikuinen?

Tuo juominen jokaviikonloppuista ja juhlapyhinä (kuten esim. jouluna) jatkuu useita päiviä.

Oon joskus kuukausia sitten jutellu asiasta perheen vanhemmille ja he ovat sitä mieltä, että lapsilla ei ole hätää :( (ja tarkoittaa siis sitä, että saavat ruokaa, eivätkä joudu olemaan yksin...) Äiti saattaa aamupäivästä usein olla melkein selväkin, isällä kun putki alkaa, niin se kestää...

On itsellä vähän paha mieli lasten vuoksi

tuo riippuu niin paljon siitä, että miten lapset sen "kokee", mutta pääsääntöisesti sanoisin, että haitallista lasten kannalta on joka tapauksessa. se on ls-ilmoituksen paikka ja sossut sitten arvioi tarkemmin.

[QUOTE="vieras";25314849]Olisko kyseessä sattumoisin 8- ja 11-vuotiaat? Tiedän myös yhden perheen, jossa olosuhteet suunnilleen samanlaiset..[/QUOTE]

Ei, on pienempiä lapsia myös :(

Lastensuojeluilmoituksen nyt voi tehdä ihan mistä syystä vaan.
Minusta on tehty vääränsävyisen (ilmaisin miten pettynyt olin ko henkilön asenteeseen, välinpitämättömyyteen ja oman paremmuutensa korostamiseen ) tekstiviestin perusteella ja siksi kun en ostellut tarpeeksi joululahjoja ko henkilön perheelle .
Tämähän kääntyy viranomaisille muotoon 'Olen huolissani henkilön XXXX jaksamisesta ...'....

Lastensuojeluilmoituksen nyt voi tehdä ihan mistä syystä vaan.
Minusta on tehty vääränsävyisen (ilmaisin miten pettynyt olin ko henkilön asenteeseen, välinpitämättömyyteen ja oman paremmuutensa korostamiseen ) tekstiviestin perusteella ja siksi kun en ostellut tarpeeksi joululahjoja ko henkilön perheelle .
Tämähän kääntyy viranomaisille muotoon 'Olen huolissani henkilön XXXX jaksamisesta ...'....

Tee rikosilmoitus ja heti. Kiusantekoa ja kunnianloukkaus.

Voin kokemuksesta kertoa, että ellei ole perheväkivaltaa, vakavaa laiminlyöntiä tms. niin ls-viranomaiset eivät tuollaiseen tilanteeseen puutu. Monissa perheissä isä juo kaikki lomat ja pyhät.

No jos sua lasten tilanne huolestuttaa, niin kannattaahan sun se ilmotus tehdä, jää sitten viranomaisten arvioitavaks tilanne tarkemmin, ja oot ainakin hoitanu osuutes...

Yhteistyössä