lastensuojeluilmoitus :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häpeästä harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kaks lasta on, kolme ja puol ja toinen kohta 6...

ja toi oli tosiaan toi yks kerta, niinku aikasemmin kirjotinkin. en mä rupee tollasta toiste kattoon. riidan syitä en rupee tässä puimaan, mutta kyllä mä tiedän meidän tilanteen, ja noin ei tuu enää käymään. ihana uusioperhe meillä oikeesti on <3

Alkuperäinen kirjoittaja Sosiaalityöntekijä;13619645:
Yleensä tuollaisessa tilanteessa selvitellään perheen kokonaistilanne. Nykyisen lain mukaan tulee tehdä lastensuojelun tarpeen arviointi ja se edellyttää useimmiten useampia tapaamisia. Kuvaamasi tilanteet on mun mielestä sellaisia, että yleensä ainakin minä tapaan vanhempia erikseen ja sitten yhdessä, samoin tapaan lapset (ikä ja kehitystaso huomioiden). Kuvaamassasi tilanteessa on sekä kliinisen kokemuksen että tutkimustiedon perusteella vaarana vastaavan tilanteen toistuminen ja pahentuminen. Ja lapselle väkivalta on aina vahingollista, vaikka he eivät sitä "näkisi ja kuulisi". Tästä on myös tutkimustietoa, jossa on tutkittu perheväkivaltaa kokeneita lapsia. Esim. vauvalla jopa neurologinen kehitys hidastuu, jos äitiä pahoinpidellään. Ratkaisevaa jatkon kannalta teillä on se, miten poikaystäväsi ajattelee omasta toiminnastaan. Enemmän kuin lastensuojelutoimista, sinun tulisi olla huolissasi poikaystäväsi käyttäytymisestä ja sen vaikutuksista lapsiin. Tuollaisen yksittäisen tilanteen vuoksi keneltäkään ei kuitenkaan lapsia viedä. Mutta mieti, millaisen arjen ja kodin haluat lapsillesi.

toivottavasti tämä sossuntäti sattuu tänään lukemaan juttua uudestaan,nimittäin onkos sossun täti tajunnut lukea semmoisia tutkimuksia jossa käy ilmi että lapsella voi olla kehityshäruiö/vamma ilman että kotona on väkivaltaa/mikään pielessä. taitaa teillä perusoletus olla se että jos lapsi ei kehity niin vikahan on AINA vanhemmissa, ei voi esim.olla geneettistä perua kehitysviive/vamma(tosin perinnöllisyyslääkäri voi olla tätä mieltä)

Yhteistyössä