Itsekin erikoisliikkeen työntekijänä kommentoisin tätä viestiä alla.
"Valikoima on melko laaja, tarjoukset tosi surkeita."
Useimpien erikoisliikkeiden katteet ovat luultua pienemmät, 15-35 prosenttia ovh:sta. Ei siinä oikein vaatekauppojen aleprosentteihin pystytä.
"Ja palvelu ala-arvoisen tylyä. Jos et samantien varaa/maksa etumaksua, loppuu palvelu siihen. Useamman kerran olen ihmetellyt miten tuolla systeemillä voi kauppa toimia, on nimittäin ollut ihan järjettömän tylyä käytöstä myyjillä...niin Varistossa kuin Espoossakin."
Jos et pidä palvelusta, miksi käytät sitä? Tarkoitan tuota useamman kerran ihmettelyäsi. Tottakai hyvä myyjä tekee täsmälleen oikein, kun yrittää saada MOLEMMAT osapuolet sitoutumaan kauppaan, sinut maksamalla, oman osapuolensa varaamalla tavarasi odottamaan noutoa ja loppusuoritusta juuri sillä hetkellä kuin se sinulle parhaiten sopii. Olen käynyt mainitsemissasi liikkeissä, ja palkkaisin omaan kauppaani kummastakin henkilökuntaa. Osaavia ovat ja silmiinpistävän hyvä yhteishenki.
"Itse ainakin tarvitsen harkinta-aikaa (varsinkin raskaana ja vauvan tavaroiden hankinnassa) enkä osta heti ensimmäistä ja usein kalleinta tuotetta jota he tyrkyttävät."
Kalleimmissa tavaroissa on usein halutuimmat ominaisuudet. Näin esim elektroniikassakin. Kaikkia tuntemiani myyjiä myös yhdistää halu myydä parasta mahdollista laatua. Heillä kun on paras tieto siitä, mikä on hyvää, mikä vaippaan valmista.