Lastentarvikkeiden lainaaminen..??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyn

Vieras
Mitäs mieltä olette esim turvakaukaloiden, auton istuinten tai rattaiden lainaamisesta? Aina kun puhutaan vaan vaatteista.. Mitä jos lainaajalla menee esim turvakaukalo rikki tai tahriintuu tai kangas kuluu?

Lainaan itse vaan sellasia tavaroita jotka ei haittaa vaikkei niitä saiskaan koskaan takasin. ja lainaan vaan sellaselle jolle voisin antaa ne muutenkin ilmaseks. Plussaa vaan on jos saa joskus takasin.

Enemmän pelkäisin, että turvakaukalo esim putoaa jostakin ja lainaaja jättää mainitsematta. Itse en käyttäisi enää sen jälkeen. Mutta juu, lainaus ok, jos ei turvatuotteet kyseessä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Otatteko vastaan jos joku tarjoaa lainaan vaikkapa rattaita tai turvakaukaloa?

En ota lainaksi kuin korkeintaan jonkun pinnasängyn, koska se luultavasti ei pahemmin käytössä nuhraannu. Mutta vaunut ja kaukalot ostan mielummin omaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
En lainaa itse muille enkä lainaa muilta.
Ostan,myyn,annan tai otan.
sitten ei tule jälkipyykkiä.

Näin, kaukalon jouduin antamaan lainaan kun pyysi enkä kehdannut kieltäytyä, tosin tuli jo ittelle käytettynä että ei siinä paljon vahinkoa tule.

En mäkään lainaa kellekkään tai ota lainaan muilta. Poikkeuksena lainasin kaverille lasten pyörän istuimen, jolle meille tuskin on koskaan edes käyttöä. Mulla kun ei ole pyörää ja kaks vanhempaa menee omilla pyörillään ja kahta nuorempaa en saisi yhteen istuimeen mahtumaan edes. Eikä haittaa vaikka takas saisin missä kunnossa/en ollenkaan.

Ostan, myyn, lahjoitan tai otan vastaan.

Oon lainannu mm. turvakaukaloa hyvälle kaverille ja ihan kunnossa saatin takasin ja vielä ollaan kavereitakin. Rattaitakin voisin lainata, käyttöhän varten ne on ja jos menee rikki, niin kaupasta saa uudet jos vielä tarttee.

Mä lainasin turvakaukaloa kaverilleni, oli aika uusi, ainoastaan meidän lapsellamme ollut vajaan vuoden. Kaverillani oli aika heikko rahatilanne ja lapsi tulossa, noh, annoin turvakaukalon lainaan ja hän kohteli sitä aivan kammottavasti!! Se oli milloin missäkin kyljellään tai väärinpäin ja kaverin lapset hyppivät sen päällä!! Mä yritin kiltisti sanoa että en tykkää että kallista turvakaukaloa kohdellaan noin, niin kaveri siihen vastaamaan että miten se sitten voisi kestää kolarissa jos ei "normaalia" kotikäyttöä kestä!! Juu, pyysin sitten miestäni hakemaan meidän kaukalon pois ja viemään yhden käytetyn kaukalon tilalle joka päätyi meidän nurkkiin...

En lainaa noita kuluvia enkä ota vastaan. vähän noloa oli kerran kieltäytyä sellaisesta sata vuotta vanhasta kaukalosta, jota ystävä tarjosin. En ikimaailmassa olisi siinä lasta kuljettanut... Ja toinen vaan halusi olla ystävällinen.

En kyllä juuri ole lainannut vaatteitakaan, sillä ne vasta kuluvatkin käytössä.

Annan ja myyn sitten, kun ei enää tarvita itse.

Yhteistyössä