Lastenvaatekirppis - järkyttävät hintapyynnöt :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja järkyttynyt :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

järkyttynyt :)

Vieras
Piipahdin pitkästä aikaa täällä Turussa pikkusiilissä (lastenvaatekirppis) ja järkytys oli melkoinen... Mitä ihmettä, saako joku oikeasti kaupaksi käytetyt lasten vaatteet esim. näillä hinnoilla;
- Pop punainen tuulipuku/vedenkestävä haalari koko 68, hp 75€
- Pop yöasut, haalarit ym. Hp 14-20€
- Me&I käytetyt (kulumisesta päätellen vielä paljon käytössä olleet) potkuhousut hp 15€
- Me&I käytetyt paidat/bodyt koot 56-80 hp 12-22€
- Tuttan kuluneet bodyt ja potkarit järjestäen koot 60 -> Hp. alk. 10€
- Ciraf, napero, fixon ym. vaatteet koot 50-80, myös Hp. +/- muutama euro 10€

Vaikutti siltä, että enää ei ostoksia tehdä tyyliin 0,5€-2€/vaate ollenkaan. Kovasti nukkaantuneen ja tahraisen vaatteen olisi saanut n. 4€:lla kotiin...

Huh, jatkossa kyllä ostan vauvan vaatteet tyytyväisenä uutena alennusmyynneistä, kun saa jopa välillä halvemmalla :D

Siellä on kyllä joissakin hyllyissä ihan järkyttäviä hintoja. Tietää heti kun kattoo ekan vaatteen ja huomaa hinnan niin kaikki ne on sitten siinä hyllyssä ylihinnoteltuja. Ohitan heti.:P

• Tykkää
Reactions: Anatolia
kävin samaisella kirpparilla ku oltiin turussa lomalla. totesin vaan miehelle että on turun äideillä vähä eri käsitys kirpparihinnoista ku äideillä täälä pohjanmaalla. ei sieltä paljon mukaan lähtenyt just hintojen takia. paljo kivaa olis ollu jos hinnat ei olis ollu niin täörkeät

Pikkusiili on mennyt ihan surkeaksi. Alkuun sieltä teki hyviä löytöjä ja hinnat olivat järkeviä. Pitkään aikaan ei ole löytynyt mitään, tavara on huonontunut ja hinnat kallistuneet. nykyään siellä ei viitsi edes käydä. Tosin se tuntuu olevan ongelma muillakin kirppareilla. :(

aivan järkyttäviä hintoja tosiaan. Alesta uutena saa nykyään halvemmalla ku kirpparilta. Mulla oli lasten vaatteet kirpparilla myynnis, kallein vaate oli 6e toppahanskat jokka oli ihan uudet, käyttämättömät. Unohtuneet kaappiin. Uutena 24.90e, meinasin ensi alentaa hintaa, mut ku menivät heti niin en sit ehtiny... Ei yhtään vaatetta tarvinnu kotiin takas kantaa ja tienasin paikkamaksun jälkeen 253e :D

Kattoitko yhtään, paljonko on pöytävuokramaksu? 28€ + 5% provikka.

Jos myyt vaatteet 0,50€/kpl, niin osaatko vaikka pikaisesti laskea, montako vaatetta pitää myydä, jotta saat edes pöytävuokran katettua? Mun amismatikalla se tekee 56 kpl...tosin muutama pitää myydä vielä, jotta katetaan stten se provikkakin.

Eikä saa unohtaa bensakuluja. mä käyn täyttämässä, kerran siivoamassa ja sitten vielä tyhjäämässä. Eli 3 kertaa ajelen edestakaisin ja matkaa on yli 10 km/suunta.

Lisäksi mä kyllä koen tarvetta saadakin jotain. En mä sentään ihan vaan huivikseni kuluta aikaani vaatteiden hinnoitteluun, henkaroittamiseen ja ympäriinsä roudaamiseen. Mä haluan niistä vaatteista myös jokusen euron rahaa kulujen jälkeen, jotta voin sitten sillä rahalla ostaa isompaa kokoa tilalle.

Toki nuo ap:n mainitsemat esimerkit olivat melko...no hurjia. Itse en ihan hevillä noita hintoja maksaisi. Mutta jos paikalle osuu joku, joka haluaa juurikin sen tietyn Meandin menneiltä vuosilta, hän varmasti pyydetyn hinnan maksaa.

Joskin ap taitaa kyllä liioitella kokonaiskuvaa nyt melko rankasti. En ole tosin itse PikkuSiilissä vähään aikaan käynyt (johan se oli kiinnikin jonkun aikaa) mutta olen siellä kyllä käynyt kymmeniä kertoja noin niinkuin muutoin. Olen myynyt ja ostanut, eikä KOSKAAN ole ollut se tilanne, etteikö sieltä myös löytäisi 0,50€-2€ tuotteita. Ei välttämättä sitä Meandia ja PO.P:ia, mutta muita tuotteita varmasti.

Kävin kurkkaamassa blogiani muistini virkistämiseksi ja heinäkuun alussa olen ostanut PikkuSiilistä PO.P:in legginssit kokoa 86 cm hintaan 2€. Ja aivan uudenveroiset ovat.

Siellä on kyllä joissakin hyllyissä ihan järkyttäviä hintoja. Tietää heti kun kattoo ekan vaatteen ja huomaa hinnan niin kaikki ne on sitten siinä hyllyssä ylihinnoteltuja. Ohitan heti.:P

Näin juuri. On looseja joissa on hinnat ihan pilvissä...ja ne kannattaakin ohittaa. Näin mäkin teen.

Mutta kyllä siellä (kuten kaikilla muillakin kirppiksillä) niitä edullisempiakin looseja on.

[QUOTE="Niinpä";26832845]Pikkusiili on mennyt ihan surkeaksi. Alkuun sieltä teki hyviä löytöjä ja hinnat olivat järkeviä. Pitkään aikaan ei ole löytynyt mitään, tavara on huonontunut ja hinnat kallistuneet. nykyään siellä ei viitsi edes käydä. Tosin se tuntuu olevan ongelma muillakin kirppareilla. :([/QUOTE]

Jep, hinnat on kaikenkaikkiaan kallistuneet. Mutta toisaalta, kyllä mä koen, että tarjontakin on PALJON parempaa, kuin mitä joskus aikoinaan.

En mä kirppiksiltä löytänyt esikoisen ollessa pieni LÄHESKÄÄN näin paljon hyvälaatuista tavaraa, kuin mitä nykyään löydän. Joten vaikka ei enää nykyään mitään saakkaan ihan pikkurahalla, niin kyllä mä edelleen halvemmalla saan käytettyä, kuin uutta. Ja siksi meinaan kirppistellä jatkossakin :)

Kattoitko yhtään, paljonko on pöytävuokramaksu? 28€ + 5% provikka.

Tämäpä se, ja sama muillakin kirppareilla. Ei kannata myydä halvalla, ja kun myydään kalliilla, en itse ainakaan osta. Alesta kun tosiaan olen juuri ostanut mm. ens kesän vaatteet parilla kolmella eurolla kappale. Joten miksi maksaisin käytetystä enemmän kuin uudesta ellei ole todellakin hyväkuntoista ja ns. merkkikamaa.

Maskun Vilpertissä oli vielä keväällä kohtuulliset pöytävuokrat ja siellä oli ihan hyvää tavaraa, tuli ostettua jonkun verran. Sitten nostivat hintoja reilusti pariin otteeseen. Myyjät vähenivät ja tavara huononi. Sen huomasi ihan selvästi.

Sana lastenvaatekirppis tuntuu merkitsevän useassa kaupungissa sitä et hinnoissa on oma lisänsä. Samoin löytyy noita kalliita pyyntöjä sieltä ja täältä. Mä hypin ne yli ja etsin itselleni sopivalla hinnalla, joskus löytyy tosi kivoja löytöjä ja toisinaan ei mitään.

• Tykkää
Reactions: chef
[QUOTE="Niinpä";26832906]Tämäpä se, ja sama muillakin kirppareilla. Ei kannata myydä halvalla, ja kun myydään kalliilla, en itse ainakaan osta. Alesta kun tosiaan olen juuri ostanut mm. ens kesän vaatteet parilla kolmella eurolla kappale. Joten miksi maksaisin käytetystä enemmän kuin uudesta ellei ole todellakin hyväkuntoista ja ns. merkkikamaa.

Maskun Vilpertissä oli vielä keväällä kohtuulliset pöytävuokrat ja siellä oli ihan hyvää tavaraa, tuli ostettua jonkun verran. Sitten nostivat hintoja reilusti pariin otteeseen. Myyjät vähenivät ja tavara huononi. Sen huomasi ihan selvästi.[/QUOTE]

Mä tosiaan itse koen saavani kirppikseltä edullisemmalla, kuin mitä kaupasta. Toki alennusmyyntejä koluan itsekin, mutta kirppikseltä tulee eniten vaatteita ostettua, koska sieltä ne saa edullisimmin.

Vilpertissä en ole montaakaan kertaa käynyt. Joitakin hyviä löytäjä sieltä olen tehnyt (muutama Bamsetunika tulee mieleen) mutta en mitään kovin kummoista.

Mulla on siellä juuri nyt pöytä Ja hinnat 50c - 3e. Merkkivaatteita en siellä juurikaan myy juuri siksi että olen huomannut, ettei kukaan maksa yli 3 euroa mistään.

Mulla on siellä juuri nyt pöytä Ja hinnat 50c - 3e. Merkkivaatteita en siellä juurikaan myy juuri siksi että olen huomannut, ettei kukaan maksa yli 3 euroa mistään.

Itse en osta, enkä myy kirpareilta mitään. Ipana on nyt 4,5 vuotias ja vaatteita on aika paljon kertynyt. En kuitenkaan periaatteessa vie niitä mihinkään kirparille myyntiin, koska kirppariostajat tuntuvat kuvittelevan, että laadukkaat, yhden talven/kevään/kesän/syksyn käytössä olleita vaatteita pitäisi saada ilmaiseksi. Jos joku Popin puku maksaa 70-80 euroa uutena, mieluummin heitän pois kuin annan jollekin parilla eurolla = ilmaiseksi. Meilläkin on on Reimatecin ja Popin ulkoilupukuja pitkälti toistakymmentä liian pieninä kaapeissa, mutta käytännössä ilmaiseksi en aio "myydä" missään.

Itsekin olen kertaalleen myynyt ko. kirppiksellä kokoja 50-80 ja käteen jäi 140€. Hinnat olin laitellut 0,5-15€ (kalleimmat olivat kantopussi käyttämätön ja pari valmiskapaloa, myöskin käyttämättömiä). Tiedän paikkamaksut ym. mutta ainakin itselle jäi ihan mukava vaivan palkka, vaikka vähän kohtuuhintaisimpana nuo vaatteet myin. Yhdellä vauvalla käytössä olleet ja mukana kaikkia merkkejä halvoista laadukkaisiin. Eikä mielestäni mulla nyt niin kovin paljon myytävää ollut...

Joten hiukan ihmettelen tätä hinnoittelua muilla :) Toki joukossa varmasti poikkeuksia, tänään vaan jotenkin nuo poikkeukset jäi bongaamatta!

Täällä kaukana Turusta on ihan sama juttu.
Nuhjaantunut trikoomekko kokoa 68 cm, maksoi 10 e. Ja adidaksen valkoiset lasten tennarit, ihan reilusti käytetyt maksoi 25 e. Lindexin 6 vuotta vanha (meillä samanlainen, siksi tiedän) juhlamekko, jossa haaleita tahroja edessä maksoi kans 10 e.
Ja nää siis esimerkkejä eri pöydistä.
Ja ihan samaa koko kirppis täynnä, ja kyseessä reilun kokoisen kaupungin paras ja laadukkain kirppis, muilla vielä kamalampaa rytkyä yleensä.

Suurin osa kamoista sellaista et itse laittaisin roskiin suoraan, rikki tai tahraisia.

Mä oo kans siirtynyt alennusmyynneistä ostamaan seuraavaa kokoa aina lapsille, paljon kannattavampaa.
Ja mulla esikoinen on 10-v, ja kun se oli pieni, oli täällä kirppareilla ihan ehjiä ja puhtaita vaatteita muutamalla eurolla. Jotenkin kirppistelyn ja retron tultua muotiin, on taso kirppareilla alskenut kuin lehmän häntä.
Tosin esim. chefin blogia oon joskus lukenut ja todennut et jotkut oikeasti tekee edelleen ihan loistavia löytöjä, täältäpäin ei kyllä löydä nykyään.

[QUOTE="sasa";26833012]Itse en osta, enkä myy kirpareilta mitään. Ipana on nyt 4,5 vuotias ja vaatteita on aika paljon kertynyt. En kuitenkaan periaatteessa vie niitä mihinkään kirparille myyntiin, koska kirppariostajat tuntuvat kuvittelevan, että laadukkaat, yhden talven/kevään/kesän/syksyn käytössä olleita vaatteita pitäisi saada ilmaiseksi. Jos joku Popin puku maksaa 70-80 euroa uutena, mieluummin heitän pois kuin annan jollekin parilla eurolla = ilmaiseksi. Meilläkin on on Reimatecin ja Popin ulkoilupukuja pitkälti toistakymmentä liian pieninä kaapeissa, mutta käytännössä ilmaiseksi en aio "myydä" missään.[/QUOTE]

Meinaatko että jos ostat auton ja käytät sitä pari vuotta ja kukaan ei maksa siitä lähes samaa kuin uutena niin mielummin viet romuttamoon kuin myyt?;)

Ei kai kukaan oleta saavansa kirpparilta hyvää uudenveroista haalaria parilla eurolla, mutta jollain kympillä tai kahdella hyvinkin.

Itse annan pitkälti hyväntekeväisyyskirppareille tai tutuille ilmaiseksi, kalleimmat laitan joskus huutikseen, mutta sulle suosittelisin et myyt huutiksessa noita haalareita. Jos on hyvää merkkiä ja hyväkuntoinen niin voit saada ihan hyvin rahaa, eikä tarvii kirpparipöytää siivoilla tai paikkamaksuja maksaa.

Itse olen käynyt tuolla aina Turussa käydessä eli aika usein. Onhan siellä osalla hinnat aivan liian korkeita, mutta sen näkee heti. Ei tarvitse kuin katsoa yksi vaate ja sen hinta ja todeta, että tämä taisi taas olla niitä äitejä, jotka myy niitä vaatteita missä on tunnearvo :D

Täällä ei mene kaupaksi jos laitat liian korkeat hinnat. Itse laitan hyvin kohtuulliset ja alhaiset, mutta haluankin eroon niistä. usein laitan vielä nopeasti -50%. Aina on 200 euroa plussalle jäänyt.

[QUOTE="sasa";26833012]Itse en osta, enkä myy kirpareilta mitään. Ipana on nyt 4,5 vuotias ja vaatteita on aika paljon kertynyt. En kuitenkaan periaatteessa vie niitä mihinkään kirparille myyntiin, koska kirppariostajat tuntuvat kuvittelevan, että laadukkaat, yhden talven/kevään/kesän/syksyn käytössä olleita vaatteita pitäisi saada ilmaiseksi. Jos joku Popin puku maksaa 70-80 euroa uutena, mieluummin heitän pois kuin annan jollekin parilla eurolla = ilmaiseksi. Meilläkin on on Reimatecin ja Popin ulkoilupukuja pitkälti toistakymmentä liian pieninä kaapeissa, mutta käytännössä ilmaiseksi en aio "myydä" missään.[/QUOTE]
Eli säilöt kaikki pieneksi jääneet kaappiin, tai heität pois, sen sijaan että myisit "liian halvalla"?

Tapansa kullakin. Toisilla fiksummat kuin toisilla.

Eli säilöt kaikki pieneksi jääneet kaappiin, tai heität pois, sen sijaan että myisit "liian halvalla"?

Tapansa kullakin. Toisilla fiksummat kuin toisilla.

Jep. Periaatekysymys. Muodostunut tätä palstaa lukemalla. Kirpparimammat itkevät näissä ketjuissa kun yhden talven käytössä ollutta, käytännössä uutta vastaavaa satasen pukua ei saakaan kirppareilta vitosella.

[QUOTE="sasa";26833203]Jep. Periaatekysymys. Muodostunut tätä palstaa lukemalla. Kirpparimammat itkevät näissä ketjuissa kun yhden talven käytössä ollutta, käytännössä uutta vastaavaa satasen pukua ei saakaan kirppareilta vitosella.[/QUOTE]

Kyllähän niitä säilöä kannattaa tai heittää roskiin mieluummin kuin viedä muutamalla eurolla myytäväksi :D ja kun saisit noista vielä enemmän kuin muutaman euron. Huutonetissä on esim. joillakin vaatekasoilla/paketeilla ihan järkyt hinnat. useita satoja euroja. Kyllä niistä aina jotain käteen jää. Ei kai kukaan nyt oleta saavansa vanhasta tuotteesta uutta hintaa tai edes puolta uudesta. Vaate on vaate. Se on tarkoitettu käyttöön, kulutustavara.

[QUOTE="sasa";26833203]Jep. Periaatekysymys. Muodostunut tätä palstaa lukemalla. Kirpparimammat itkevät näissä ketjuissa kun yhden talven käytössä ollutta, käytännössä uutta vastaavaa satasen pukua ei saakaan kirppareilta vitosella.[/QUOTE]

Niin...ei vitosella, mutta 6 eurolla olen kyllä kirppikseltä uuttavastaavassa kunnossa olleen Reimatecin muksuille ostanut :)

Joskin Cupcaken hyväkuntoisesta puvusta maksoin kirppiksellä 60, vai olikohan se peräti 65 euroa.

Jotta kyllä ihmiset niistä ovat valmiita maksamaan, jos vaan oikea puku osuu oikean ostajan kohdalle :)

Niin...ei vitosella, mutta 6 eurolla olen kyllä kirppikseltä uuttavastaavassa kunnossa olleen Reimatecin muksuille ostanut :)

Joskin Cupcaken hyväkuntoisesta puvusta maksoin kirppiksellä 60, vai olikohan se peräti 65 euroa.

Jotta kyllä ihmiset niistä ovat valmiita maksamaan, jos vaan oikea puku osuu oikean ostajan kohdalle :)

Itse löysin Cupcaken kaksiosaisen toppapuvun tytölle 22 eurolla. Eikä siinä ollut yhtään kulumisjälkeä. Tosi hyvä löytö ja huomasi heti, että hinnat oli kohdillaan kun pöytä tyhjeni.

Yhteistyössä