Lastenvaatteiden jälleenmyyjiä paikalla esim MEtsola....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ryhtymässä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

ryhtymässä

Vieras
Olen jo jonkin aikaa pohtinut josko alkaisi jälleenmyymään jotain merkkivaatetta lapsille,meillä päin ei täälä ole mitään merkkivaatetta joten menekkiä voisi olla. Nettikaupan voisi myös laittaa.

Nyt haluaisin sellaisilta vinkkiä jotka jo on jälleenmyyjiä.

Miten esim Metsolalla toimii? Pieni käsitys on että on joku tietty summa millä pitää vaatteita ostaa,mites se hinta millä myydään eteenpäin?Saako sen itse päättää vai onko se aina se kaupan oma hinta?

Pitääkö jotain raporttia tehdä sinne mistä vaatetta on ostanut että kuinka niitä on myinyt?

Esim jos jotain ottaa esim omien lasten käyttöön.

Kannattaa tehdä ihan kunnollinen suunnitelma kuluineen, katteineen ja myyntimäärineen. Miettiä miten erottuu kymmenien firmojen joukosta ja miksi juuri sinun kaupasta tavaraa ostaa. Suomessa on muuten kartellihinnoittelu kielletty (vrt Iittala), mutta suositushintoja varmasti on.

Vaatekauppa vaatii pääomaa, että ihan heppoisin suunnitelmin ("vaatteet on kivoi, ajattelin vähän myydä niitä") ei pankista lainaa esim saa. Ja täytyy sanoa, että firma, joka ostaa vaatteen sieltä ja vaatteen täältä ei ainakaan minua innosta ostamaan (valikoimaa pitää olla ja se maksaa varastoina ja riskinäkin)

Juu se on selvää että pääomaa pitää olla ja katsoa että menekkiä löytyy.Sen takia haluankin nyt muiden mielipiteitä miten homma käytännössä toimii. Vielä en ole mitään perustamassa olisi vain haaveena.

Yhteistyössä