Lastenvaunut tuikattiin tuleen - kerrostalon asukkaat evakkoon yöksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26239849]kummallista ettei kukaan tässä ketjussa tuomitse sitä sytyttäjää...

vaikka käytävässä olisi kymmenet vaunut/rattaat niin ei niitä palamaan laiteta![/QUOTE]

Samaa ihmettelin. Ihan yhtä hyvinhän se savunaiheuttaja ja samalla evakoinninaiheuttaja olisi voinut olla vaikka aulan sohvaryhmä. Moniko silloin syyttäisi asukkaita? Missä ylipäätään pidetään ulko-ovia nykyään enää lukitsematta, että joku ulkopuolinen edes pääsee sisälle. Melkoisen törkeää!

Meillä on sekä järjestyssääntöjen määräämä, että paloturvallisuusviranomaisten tarkistama vaunujen säilytyspaikka nimenomaan porrasaulassa.

[QUOTE="vvieras";26239932]Samaa ihmettelin. Ihan yhtä hyvinhän se savunaiheuttaja ja samalla evakoinninaiheuttaja olisi voinut olla vaikka aulan sohvaryhmä. Moniko silloin syyttäisi asukkaita? Missä ylipäätään pidetään ulko-ovia nykyään enää lukitsematta, että joku ulkopuolinen edes pääsee sisälle. Melkoisen törkeää!

Meillä on sekä järjestyssääntöjen määräämä, että paloturvallisuusviranomaisten tarkistama vaunujen säilytyspaikka nimenomaan porrasaulassa.[/QUOTE]

no ei kerrostalon aulassa saa olla myöskään sohvaryhmää tai muutakaan palavaa. siis silloin jos aulan ja rappukäytävän välillä ei ole palo-ovea

[QUOTE="vieras";26239957]no ei kerrostalon aulassa saa olla myöskään sohvaryhmää tai muutakaan palavaa. siis silloin jos aulan ja rappukäytävän välillä ei ole palo-ovea[/QUOTE]

Saa, jos kyse on ns. julkisesta tilasta.

Mulle on näytetty joskus palolaitoksella video, jossa kerrostalon rappukäytävässä olevat vaunut on tuikattu tuleen ja samalla kuvataan palavia vaunuja ja keikalle lähteviä palomiehiä ja kello tikittää alanurkassa..

[QUOTE="huoh";26240034]Mulle on näytetty joskus palolaitoksella video, jossa kerrostalon rappukäytävässä olevat vaunut on tuikattu tuleen ja samalla kuvataan palavia vaunuja ja keikalle lähteviä palomiehiä ja kello tikittää alanurkassa..[/QUOTE]

Saman näin ensiapukoulutuksessa ja ne ensihoitajat vakuutti minut aika lailla, oikein erikseen sanoivat mulle kun olin ison mahan kanssa siellä ja mä nyökyttelin järkyttyneenä. Näyttivät myös jonkun videon jossa kuoli useita kymmeniä ihmisiä, kun paloturvallisuuteen ei ollut kiinnitetty mitään huomiota, se pysäytti. :(

[QUOTE="huoh";26240034]Mulle on näytetty joskus palolaitoksella video, jossa kerrostalon rappukäytävässä olevat vaunut on tuikattu tuleen ja samalla kuvataan palavia vaunuja ja keikalle lähteviä palomiehiä ja kello tikittää alanurkassa..[/QUOTE]

Oho, lähetin liian aikasin ku käväsin toisella sivulla..Piti vielä lisätä että palavat aika äkäsesti ja hetkessä on rappukäytävä täynnä savua

Saman näin ensiapukoulutuksessa ja ne ensihoitajat vakuutti minut aika lailla, oikein erikseen sanoivat mulle kun olin ison mahan kanssa siellä ja mä nyökyttelin järkyttyneenä. Näyttivät myös jonkun videon jossa kuoli useita kymmeniä ihmisiä, kun paloturvallisuuteen ei ollut kiinnitetty mitään huomiota, se pysäytti. :(

Muistelisin nähneeni myös tuon videon samalla kerralla :(

[QUOTE="vieras";26240040]No kerrostalon alakerta ei ole mitään julkista tilaa.[/QUOTE]

Kerrostaloja on monenlaisia ja joissakin se ala-aula on ihan julkista tilaa, josta lähtee portaat yläkertaan asuntoihin. Alakerrassa voi olla esim. kirjasto, kahvila tai vaikkapa asukastupa. Ja tosiaan jos paloturvallisuusviranomaiset käyvät tilan tarkistamassa ja hyväksyvät, voidaan ihan tavalliseenkin aulaan sijoittaa sohvia, vaunuja tai muita tavaroita.

[QUOTE="vieras";26240126]Kerrostaloja on monenlaisia ja joissakin se ala-aula on ihan julkista tilaa, josta lähtee portaat yläkertaan asuntoihin. Alakerrassa voi olla esim. kirjasto, kahvila tai vaikkapa asukastupa. Ja tosiaan jos paloturvallisuusviranomaiset käyvät tilan tarkistamassa ja hyväksyvät, voidaan ihan tavalliseenkin aulaan sijoittaa sohvia, vaunuja tai muita tavaroita.[/QUOTE]

Jos paloturvallisuus on tuossa hyväksytty niin eihän siinä sillon ole ongelmaa. Näissä riidoissa lastenvaunujen säilyttämisestä porraskäytävässä on kyse tilanteesta jossa niitä rattaita ei paloturvallisuussyistä saa säilyttää siellä.

Muoks. Ja noissa tiloissa siis ei varmasti mitään sohvaryhmiä ole mitä voisi sytyttää tuleen lastenvaunujen puuttuessa.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="joo";26240111]Sytyttäjä on syyllinen, sanomattakin se on selvää, siksi sitä ei erikseen mainittu.[/QUOTE]

eipäs tämä ketju kyllä siltä vaikuta!, että näin olisi.

syyllinen on se tyhmä palstamamma, joka vaunut jätti käytävään.

Itse en ole koskaan vaunuja rapussa säilyttänyt enkä sitä ymmärrä, onneksi muutettiin pois kerrostalosta 2viikkoa ennenkuin esikoinen syntyi koska ongelma siinä olis syntynyt...

7 kerrosta + niin pieni hissi ettei sinne mahtunut edes meidän vaunut jotka pienimmiksi silloin aikoinaan rankattiin + häkkikellarit 8 kerroksessa. Vaunuvarasto oli pihalla eikä millään tavalla ollut turvallinen paikka säilyttää mitään 5€ kalliimpaa. Ja en olis voinu autossakaan säilyttää kun se oli joka päivä ajossa ja täynnä ukon duunitavaroita. Että voi sitä joskus olla aika mahdotonkin tilanne... jostain syystä tuossa talossa ei asunut kyllä kuin yksi lapsiperhe ja niidenkin lapset jo vanhempia.

Yhteistyössä