lastten yksin jättämisestä!!mitä itse tekisit tilanteessa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on koira ja 9kk ikäinen poika. Koira pääsee 3 kertaa päivässä ulos. Aamulla mieheni vie koiran ulos ennen töihin lähtöä, minä lenkitän pojan kanssa päivällä toisen kerran ja illalla sitten mies vie kolmannen kerran ulos tai sitten mennään kokoperhe lenkille. Joskus tosin tulee tilanteita, että miehelleni tulee aamulla esim. niin kiire että että ei ehdi viemään koiraa ulos. Silloin kun poika nukkuu ensimmäisiä päiväunia. Niin käytän sillä aikaa koiran ulkona, olen poissa n. 5min. Kertaakaan ei ole poitsu herännyt, on sen verran sikeäuninen tapaus. Enkä nää mitään väärää, että jos nopeasti käyttää koiran ulkona, sillä aikaa kun lapsi nukkuu. Ei se lapsi mene siitä rikki, mielummin käytän koiran ulkona, kun siivoan sitten pissoja ja kakkoja olohuoneen matolta :)

Alkuperäinen kirjoittaja meillä 16v koira jota ei ulkoiluteta yöllä ja kolme lasta. Uutta koiraa en vaivoiksi ota kun tämä kuolee:
en jaksanut lukea koko ketjua mutta ihmettelen onko koirat niin pentuja vielä että yölläkin on pissatettava.
En todella alkaisi nähdä vaivaa edes itse herätä sen takia että koiria pitäisi joka yö käyttä pikapissalla pihalla.
Enkä kyllä missäännimessä lapsia herättäsi sen takia.
Mutta en saisi viittä minuuttia aikaa menemään "pikapissalla".
Koirat saa oppimaan sen että pikapissa todellakin on pikapissa: silloin jos yöllä viedään ulos niin se on rakko kerralla tyhjäksi ja niin meidänkin koira tietää koska on pikapissa ja koska ei.

joo mutta jos lapsilla on eri nukkumaan menoa jat ja heräämiset ja siinä yhteensä vedetään kuules unta 14 h siihen päälle viel pukemiset ym ni on kuule koiralle kun koiralle liian pitkä aika olle pissaamatta siksi siis meillä käydään pika pissalla=)niin viime yönä kuin jatkossakin=)

niin ja joku kysy et mitäs jos jään auton alle...juu en jää kun kävelen vaan talon taka ovelta etuovelle tietä pitkin mihin ei auto mahu...ns kinttupolku joten se siitäkin sitten=)

Alkuperäinen kirjoittaja Nanna189:
Joo aikuinen koira ei tarvitse pikapissatusta yöllä, jos se pääsee tarpeeksi ulkoilemaan päivisin. Normaalin aikuisen koiran lenkitystarve on päivisin 2-3 kertaa/päivässä

väitätkö tosissas mulle että koira voi olla noin 15h pissaamatta!!!!!!!????toivottavasti sulla ei oo koiraa,sukunu ja perheeni täynnä koira kasvattajia ja luulen kyllä tietäväni kuinka koiria kohdellaan inhimillisesti joten tuo on paska puhetta!!!!ole itse kusematta 15h!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joo aikuinen koira ei tarvitse pikapissatusta yöllä, jos se pääsee tarpeeksi ulkoilemaan päivisin. Normaalin aikuisen koiran lenkitystarve on päivisin 2-3 kertaa/päivässä

väitätkö tosissas mulle että koira voi olla noin 15h pissaamatta!!!!!!!????toivottavasti sulla ei oo koiraa,sukunu ja perheeni täynnä koira kasvattajia ja luulen kyllä tietäväni kuinka koiria kohdellaan inhimillisesti joten tuo on paska puhetta!!!!ole itse kusematta 15h!

Ai miksi 15 tuntia? :xmas: Nukkuvatko lapsesi niin pitkiä yöunia?

No en jaksa lukea näitä kaikkia syyllistysviestejä.. Itse jäin yksin lapsien kanssa kun olivat molemmat alle 2v. Ja koira on. Muutaman kuukauden ajan kävin kyllä pissattamassa koiran pihalla niin että lapset nukkuivat kotona. Joo, ampukaa. Harkitsin kyllä koirasta luopumista, mutta siitäkin täällä syyllistettiin, että hankitaan koira ja sitten ei huolehdita vaan aiotaan heti luopua rakkaasta perheenjäsenestä kun vähän tulee vaikeuksia.. :/

Enää en ulkoiluttaisi koiraa öisin, silloin kävin siis kerran illalla kun lapset nukahtivat, poissa n.3-5minuuttia ja itkuhälytin mukana. Tietysti myös avaimet ja kännykkä. Silloin lapset nukkuivat molemmat pinnasängyssä. Minä ainakaan en todellakaan 24/7 pidä näköyhteyttä lapsiini, jos mä menen vessaan, niin todellakin suljen oven ja kun käyn suihkussa, lapset eivät tosiaankaan tule leikkimään suihkuhuoneeseen. Siellähän voi liukastua ja halkaista päänsä! Tosiasia on että mitä vaan voi sattua vaikka kuinka tuijottaisin niitä herkeämättä.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:

Ai miksi 15 tuntia? :xmas: Nukkuvatko lapsesi niin pitkiä yöunia?

lapset nukkuvat eriaikaa joten yhteis pituudeksi tulee 14h ja siihen päälle lasten pukemiset niin kyllä siinä hetki vierähtää..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En jättäisi lapsia (tietenkään) yksin. Koirat on koulutettavissa siten, ettei niitä tavrvitse öisin ulkoiluttaa. Vai onko niillä jokin virtsatiesairaus??? PÄäasia, että saavat päiväsaikaan tarpeeksi liikuntaa. En myöskään luopuisi koirista. Ne ovat tärkeitä perheenjäseniä, joiden merkitys avioeron jälkeen vain kasvaa lapsille!

Meillä ainakin lapset menivät nukkumaan jo ennen seitsemää ja kun aamulla lähdettiin ulos kymmenen maissa vasta niin kyllä koiran vaan siinä välissä pissattava on ilman mitään virtsatiesairauksiakin. Tietenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
No en jaksa lukea näitä kaikkia syyllistysviestejä.. Itse jäin yksin lapsien kanssa kun olivat molemmat alle 2v. Ja koira on. Muutaman kuukauden ajan kävin kyllä pissattamassa koiran pihalla niin että lapset nukkuivat kotona. Joo, ampukaa. Harkitsin kyllä koirasta luopumista, mutta siitäkin täällä syyllistettiin, että hankitaan koira ja sitten ei huolehdita vaan aiotaan heti luopua rakkaasta perheenjäsenestä kun vähän tulee vaikeuksia.. :/

Enää en ulkoiluttaisi koiraa öisin, silloin kävin siis kerran illalla kun lapset nukahtivat, poissa n.3-5minuuttia ja itkuhälytin mukana. Tietysti myös avaimet ja kännykkä. Silloin lapset nukkuivat molemmat pinnasängyssä. Minä ainakaan en todellakaan 24/7 pidä näköyhteyttä lapsiini, jos mä menen vessaan, niin todellakin suljen oven ja kun käyn suihkussa, lapset eivät tosiaankaan tule leikkimään suihkuhuoneeseen. Siellähän voi liukastua ja halkaista päänsä! Tosiasia on että mitä vaan voi sattua vaikka kuinka tuijottaisin niitä herkeämättä.

onneks muistit aina ne avaimet ja kännykän ottaa =)

En lukenut koko ketjua mutta ap:lle jättäisin lapset ykisn nukkumaan ja käyttäisin koiran pikakpissalla.

Meillä poika ja koira, ja kun mies on vuorotöissä niin olen itsekkin käyttänyt koiran pikapissalla jos vinkuu esim. pissahätäänsä ja se miksi vinkuu pissahätäänsä johtuu ihan vaan siittä kun on käyty juoksulenkillä illalla jonka jälkeen juo rutkasti vettä ja menee suoraan nukkuun ja sitten kun huomaa että minä olen menossa nukkumaan niin haluaa käydä vielä pissalla ennen kuin käyn yöpuulle.

Tosin meillä okt talo mutta silti olen käynyt postin hakemassa koiran kanssa ja jos sattuu paskoo samalla reissulla niin kyllä aiinä muutama minuutti kuluu...

Ja joku sano että ei käy suihkussa ilman ettei mies ole kotona!! Meillä se ei ole ainakaan mahdollista, käyn joka ilta yksin suihkussa kun poika nukkuu enkä varmasti kuulisi suihkuun jos poika itkis, näkisin vasta sitten kun poika tulee ovella vastaan :D Ja näinä päivinä mies on ilta tai yövuorossa...

Kyllä minulla on koira ja pääsee lenkille 3 kertaa päivässä. Viimeisen kerran illalla 21 aikaan ja aamulla ensimmäisen kerran 07 aikaan. Yöllä ei tarvitse viedä ulos, koska kysymyksessä on aikuinen koira ja sisäsiisti. En itsekkään käy vessassa yöllä tarpeillani, joten miksi koiran täytyisi päästä ulos, jos se pääsee tarpeeksi päivällä? :)

Meillä ainakin lapset menivät nukkumaan jo ennen seitsemää ja kun aamulla lähdettiin ulos kymmenen maissa vasta niin kyllä koiran vaan siinä välissä pissattava on ilman mitään virtsatiesairauksiakin. Tietenkin.

No ei ole ihme, että koiria pissittää, jos vasta kymmeneltä saatte itsenne rahdattua ulos! Vähän reippautta peliin.

No ei ole ihme, että koiria pissittää, jos vasta kymmeneltä saatte itsenne rahdattua ulos! Vähän reippautta peliin.

|O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O

Luitko sen tekstini? ET. Tuo oli siis silloin, kun minulla oli kaksi alle kaksivuotiasta vaippaikäistä lasta. Yksihuoltajana. Mikä on oma tilanteesi? Me ulkoilimme silloin ja ulkoilemme nyt kolme kertaa päivässä, nykyään ehditään ulos jo aikaisemmin kun ei ole puettavia/vaipatettavia/syötettäviä. Tsiisus mitä kommentointia. Idioottimaista.

|O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O

Luitko sen tekstini? ET. Tuo oli siis silloin, kun minulla oli kaksi alle kaksivuotiasta vaippaikäistä lasta. Yksihuoltajana. Mikä on oma tilanteesi? Me ulkoilimme silloin ja ulkoilemme nyt kolme kertaa päivässä, nykyään ehditään ulos jo aikaisemmin kun ei ole puettavia/vaipatettavia/syötettäviä. Tsiisus mitä kommentointia. Idioottimaista.

Myös minä olen alle 2v lapsen yksinhuoltaja (yhden tosin) ja joka ikinen aamu olemme ulkona jo ennen kello kahdeksaa. Pääsisin myös vaikka lapsia olisi kaksi. JA jos minulla olisi lisäksi koira, todennäköisesti kävisimme ennen aamupalaa pienellä lenkillä myös.

Mä olen nyt vasta jättänyt 5 vuotiaan hetkeksi yksin,kun käytän koiran pikapissalla.
Minusta ei kyllä vajaa 5 min. ole iso juttu ola yksin nuoremmankaan.Se riippuu toki lapsesta.Jos ap tietää ettei lapset hätäänny,jos vaikka heräävät tms. niin käyttäisin koirat pikapissalla yksin.Kyllähän sitä voi etukäteen puhua asiasta,että ei tarvitse hätääntyä jos äitiä ei näy...jne..

Alkuperäinen kirjoittaja munmielipide:
Mä olen nyt vasta jättänyt 5 vuotiaan hetkeksi yksin,kun käytän koiran pikapissalla.
Minusta ei kyllä vajaa 5 min. ole iso juttu ola yksin nuoremmankaan.Se riippuu toki lapsesta.Jos ap tietää ettei lapset hätäänny,jos vaikka heräävät tms. niin käyttäisin koirat pikapissalla yksin.Kyllähän sitä voi etukäteen puhua asiasta,että ei tarvitse hätääntyä jos äitiä ei näy...jne..

Enpäs lukenutkaan tosi tarkkaan ap:n aloitustekstiä. Alle kaksi vuotialle varmaan hankala kertoa etukäteen,että äiti voi olla koirien kanssa pissalla jos ei näy heti.

Myös minä olen alle 2v lapsen yksinhuoltaja (yhden tosin) ja joka ikinen aamu olemme ulkona jo ennen kello kahdeksaa. Pääsisin myös vaikka lapsia olisi kaksi. JA jos minulla olisi lisäksi koira, todennäköisesti kävisimme ennen aamupalaa pienellä lenkillä myös.

:laugh: No sähän hassu olet. Me ei mennä noin aikaisin yksinkertaisesti siksi että haluan viedä lapset leikkimään muiden lasten kanssa. Mitä järkeä siellä ulkona on trampata ilman että lapsilla on mitään tekemistä/leikkikavereita? Aplodeja vaan sulle. :laugh:

:laugh: No sähän hassu olet. Me ei mennä noin aikaisin yksinkertaisesti siksi että haluan viedä lapset leikkimään muiden lasten kanssa. Mitä järkeä siellä ulkona on trampata ilman että lapsilla on mitään tekemistä/leikkikavereita? Aplodeja vaan sulle. :laugh:

arkena lähinnä siitä syystä, että minä menen töihin ja vien lapseni päiväkotiin. viikonloppuina tavan vuoksi, lauantaisin käymme yleensä aamulla myös kaupassa. ne sinun kaksi alle 2-vuotiasta lastasi ei ihan kamalasti toisten lasten seurassa vielä varsinaisesti leiki, joten siltä kantilta on ihan yks hailee, milloin heitä ulkoilutat.

Ööh.... Siis minusta AP voi aivan vapaasti mennä käyttämään koiriaan pihalla. Nyt kun kesäillat ovat valoisia ja lämpimiä, ollaan me miehen kanssa menty ulos istumaan lapsen nukkuessa (11kk vanha). Saatetaan tuntikin istua, niin että välillä jompi kumpi käy katsomassa lasta, mutta ollaan kyllä istuttu varttikin ulkona putkeen kun toinen vetelee sikeitä sisällä....

Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
:kieh: :kieh: te ette voi olla tosissanne..
me käytiin ukon kanssa eilen saunomassa kun oli lapset laitettu sänkyyn, ja kun pois tultiin kumpiki nukkui.
Me saatetaan myös iltasin olla pihalla kun lapset nukkuu, saatan hakea postin....jne
onko täällä maalla asiat jotenki erillailla, kun kaupungissa?? esim jos menen laittamaan pyykkiä kuivumaan ulos niin tuskin raijaan lapsia siihen mukaan sama jos pitää hakee vaikka puita.

ja lapsilla siis ikää 4,5v ja 10kk ja pienempi on tietenkin aina sen hetken pinniksessä jos joudun jotain tekemään ilman että olen häntä vahtimassa.

Maalla on tosiaan mukavampaa. Ja elämä helpompaa. :D

Radipuhelin itkuhälytintoiminnolla mukaan (sillä pystyy myös puhumaan lapsille) 100 kertaan tarkistus että avaimet ja kännykkä on mukana ja kaulaan narulla lappu jossa lukee että "nimeni on se ja se, asun siinä ja siinä osoitteessa ja asunnossa on 2 lasta" sekä vielä jonkun tutun numero alle hätätapauksia varten.

Mein koirat tosin pidättää koko yön ettei lapsia ole pakko yksin jättää.

Kyllä minäkin olen aina koirat käyttänyt iltamyöhällä vielä kusella niin ei tarvitse rakko täynnä nukkua. Aamulla vielä voi olla lasten kanssa ne aamutoimet niin kiireiset että ei se koira pääse kuselle sillä samalla minuutilla kun noustaan ylös, joten kannatan myöhäisillan pissittämistä =)

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Ööh.... Siis minusta AP voi aivan vapaasti mennä käyttämään koiriaan pihalla. Nyt kun kesäillat ovat valoisia ja lämpimiä, ollaan me miehen kanssa menty ulos istumaan lapsen nukkuessa (11kk vanha). Saatetaan tuntikin istua, niin että välillä jompi kumpi käy katsomassa lasta, mutta ollaan kyllä istuttu varttikin ulkona putkeen kun toinen vetelee sikeitä sisällä....

kyllä mekin ollaan kavereilla istuttu iltaa omakotitalonkuistilla ja muksut nukkuneet sisällä autuaan onnellisina, mutta emmä samalla lailla tekis täällä meillä kerrostalossa. että mentäs tohon pihalle grillikatokseen istumaan iltaa ja lapset nukkuis - meidän tapauksessa - neloskerroksessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:

Kyllä minäkin olen aina koirat käyttänyt iltamyöhällä vielä kusella niin ei tarvitse rakko täynnä nukkua. Aamulla vielä voi olla lasten kanssa ne aamutoimet niin kiireiset että ei se koira pääse kuselle sillä samalla minuutilla kun noustaan ylös, joten kannatan myöhäisillan pissittämistä =)

Tottakai jokainen tyylillään. Meillä näin ja naapurilla toisella tavalla. :)

Yhteistyössä