Latasin eilen ilmaisten hymiöiden mukana meseviruksen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kivijalka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kivijalka

Vieras
Sattuipa eilen, että jossakin hauskassa ketjussa täällä oli osoite, jonnekin missä sai My Spaceen ladata erinäkösiä juttuja. Luulin, että siellä on hymiöitä ja löysinkin sieltä ison bannerin, jossa oli hymiöiden kuvia ja klikkasin. Oli ihan asiallisen näköinen ja mainostettiin kivannököistä hymiöpakettia. Siitä tuli oma palkki mesen keskusteluikkunaan sen alkuperäsen hymiö-palkin alle. Menin sitte ja latasin, innoissani, että löysinpäs jotain tosi hauskaa. Latauksessa meni aikaan. 10 min. Ei mitään ongelmia.

Sitten avasin keskustelun it-alalla olevalle kaverilleni ja aloitin huomenta-hymiöllä. Sieltä alko tulla vihasta tekstiä: "Toivottavasti et laittele tuota linkkiä kaikille ja levitä mese virusta. Sinulla on mesevirus. Kirjaudu nyt ulos! Etkö usko?" Olin kyllä tosi epäuskoinen. Avasin keskustelun toiselle IT-kaverille ja selitin ongelman. Sillekin näkyi sitte vain joku linkki kun laitoin hymiön. "Ihan selvästi tässä lukee, että paina tätä linkkiä, että näet hymiön. En usko, että on virus". Toinen kaveri: "Minä ajoin siihen tarkistuksen ja kyllä siitä troijalaisen hälytys pärähti!" Toinen pysyi kannassaan. Minä sitte kumminkin poistin äkkiä ne tiedostot ja siis koko sen ohjelman. Ajoin sitten vielä virustarkistuksen ja ei se löytäny mitään. Mutta koskaan ei voi olla liian varovainen.

Varokaa ilmaisia latauksia netissä!

Mulle kaverin mese lähetteli tekstiä et "kato tää" ja linkki perään, virus tietenki. Monta kertaa se laitto ne linkit. Pakko oli laittaa estolle ku kaveria ei saanu kii et olis kirjannu ittesä ulos.

miehen kaverille kävi niin että koneelle oli tullut joku viesti. avas sen ja jäi ihmetteleen, kun siä sanottiin vaan että heippa. sitten koneelle alkoi tulla ikäänkuin omia viestejä eli ikäänkuin hän olisi itselleen lähetellyt viestejä. ilmeisesti kone plokkasi sitten osoitteita ja kävi kaikki koneen muistissa olevat osotteet ja lähetti sitä virusta etenpäin.

Mulla taas kävi niin että jonkun mese lähetti pakatun tiedoston missä luki että "This is my naked girlfriend" juu ei tullut mieleenkään avata, ja laitoin kaverille heti viestiä että sen mese lähettelee tuollaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
ap, nuo lataamasi hymiöt ym. eivät näy toisella, jollei hänellä ole myös kyseistä ohjelmaa asennettuna koneelleen

Niin minäkin käsitin, ja fiksumpana pitämäni IT-kaveri. Mutta kun tämä toinen on soneralla töissä ja se ajoi siihen jonku ohjelman ja se hälytti, että Troijalainen virus löytyi.

Yhteistyössä