Latte haluaa esittää täysin vilpittömän, mutta tiukan kysymyksen koronarokotetuille mustille. Miettikää väh. 2x ennen kuin vastaatte, pliis 😉

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Latimeria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos palstan muutamat ällällä alkavat nikit. Olette antaneet "kasvot ja äöneen" rokotuskriittisyydelle. Ilman teitä olisin ajatellut, että suurin osa rokotekriittisistä on vain ns. hörhöjengiä. En ole muunlaisia oikeassa elämässä tavannut. Mutta täällä asiaan on tullut vain syvempi vahvistus.

Teidänkaltaisiin sopii se neuvo, että negatiivisien ihmisten kanssa ei kannata viettää aikaa:

"On vaikea nähdä päivän valoisia puolia, jos sinua ympäröi suuri valittajien kehä. Etsi aktiivisesti positiivisia ihmisiä, jotta tilanne pysyy tasapainossa. Siinä missä valittaja voi pilata päiväsi, positiivinen henkilö voi parantaa päivääsi."

Eli rokotteesta ei tälle yksittäistapaukselle ollut hyötyä. Se ei suojannut taudilta, jota vastaan suunniteltu.

Kuitenkin jos otoskoko olisi ollut sata ottajjaa, niin 99 se olisi suojannut täydellisesti. Tällä yksittäistapauksella siis kävi todella huono säkä.

Eli ei kannattanut.

Eli kannattaako jättää rokote ottamatta kun ei se prosentin todennäköisyydellä edes suojaa? Minä sanoisin, että etukäteen ajatellen kyllä kannattaa. Jälkikäteen voi sitten todeta, että eipä siitä ollut hyötyä.

Mieti toki tisekkin välillä.
Tällä ajatusmallilla ei kannata lähteä esim sydämen ohitusleikkaukseen koska aina joku valitettavasti kuolee toimenpiteeseen.
Jälkikäteen voi sitten todeta, että eipä ollut hyötyä. Enemmistölle leikkaus kuitenkin onnistuu hyvin.
Jos rokotteelle on testattu teho 85% on se jo erittäin hyvä. Ei ole rokotetta, joka olisi 100%.
On niin paljon tekijöitä, jotka vaikuttavat rokotteen tehoon yksittäisessä ihmisessä ja sama on lääkkeissä mutta enemmistö saa hyvän suojan, ei saa haittavaikutuksia ja hyötyy lääkkeen vaikutuksista.

• Tykkää
Reactions: Echo
Kiitos palstan muutamat ällällä alkavat nikit. Olette antaneet "kasvot ja äöneen" rokotuskriittisyydelle. Ilman teitä olisin ajatellut, että suurin osa rokotekriittisistä on vain ns. hörhöjengiä. En ole muunlaisia oikeassa elämässä tavannut. Mutta täällä asiaan on tullut vain syvempi vahvistus.

Teidänkaltaisiin sopii se neuvo, että negatiivisien ihmisten kanssa ei kannata viettää aikaa:

"On vaikea nähdä päivän valoisia puolia, jos sinua ympäröi suuri valittajien kehä. Etsi aktiivisesti positiivisia ihmisiä, jotta tilanne pysyy tasapainossa. Siinä missä valittaja voi pilata päiväsi, positiivinen henkilö voi parantaa päivääsi."

Kirjoittiko Late tämän ite..

Edelleenkään ei ole. Tiedän useita, joilla ei ole keuhkot kunnossa vielä kuukausienkaan jälkeen. Myös ihan nuoria perusterveitä.
Olen samaa mieltä. Kyseessä ei todellakaan ole mikään influenssaan rinnastettavissa oleva tauti, vaan pahimmillaan se voi viedä jos ei henkeä kokonaan, niin perusterveytesi. Vammat mm. keuhkoissa ovat peruuttamattomia. Vähättelemään en edelleenkään virusta ryhtyisi. Ja monikaan ei loppujen lopuksi tiedä varmaksi omaa terveydentilaansa ja sitä, miten oma elimistö lopulta virukseen reagoi. Monelle on juuri siksi tullut yllätyksiä.

Ehdotus aloittajalle: älä käytä turvavöitä, älä käytä pyöräillessä kypärää, kävele punaisia päin, jätä ruoat huoneenlämpöön älä lämmitä niitä koskaan, kun syöt. TNiin ja älä käy koskaan lääkärissä, ikinä, koskaan. Äläkä hoidata hampaitasi. On paljon jännittävämpää odottaa, leviääkö suusta bakteeri verenkiertoon.

Tässä alkuun muutama vinkki.

Tule sitten kertomaan, miten käy :)

Olen samaa mieltä. Kyseessä ei todellakaan ole mikään influenssaan rinnastettavissa oleva tauti, vaan pahimmillaan se voi viedä jos ei henkeä kokonaan, niin perusterveytesi. Vammat mm. keuhkoissa ovat peruuttamattomia. Vähättelemään en edelleenkään virusta ryhtyisi. Ja monikaan ei loppujen lopuksi tiedä varmaksi omaa terveydentilaansa ja sitä, miten oma elimistö lopulta virukseen reagoi. Monelle on juuri siksi tullut yllätyksiä.

Näinpä juuri. Nytkin tiedän tuttavaperheen, jossa kaksi kärsii näistä oireista. Lisäksi olen monesti kertonut täällä, että lähisukulainen on kuntouttanut tällaisia ihmisiä, joiden keuhkot koronavirus on vaurioittanut pahoin. Moni varmaan muistanee kuvat tupakoitsijan keuhkoista ja koronaviruksen tuhoamista keuhkoista. Jälkimmäinen teki pahempaa jälkeä, vaikka tupakka on täyttä myrkkyä.

En halua sanoa rokotteesta sitä enkä tätä, mutta kovin hyvää suojaa ei itse tautikaan tunnu jättävän.
Esikoisen perheessä mennään jo toista kierrosta, ensimmäinen alkoi suurin piirtein vuosi sitten.
Eli vävypoika sairasti viime talvena ja nyt taas. Koko perhe on jo mennyt kertaalleen läpi, joten mielenkiinnolla seurataan nyt, jatkuuko kierre samaan tapaan ja miten pitkään.
Onneksi kenenkään oireet eivät ole vielä olleet siitä kovimmasta päästä.

En halua sanoa rokotteesta sitä enkä tätä, mutta kovin hyvää suojaa ei itse tautikaan tunnu jättävän.
Esikoisen perheessä mennään jo toista kierrosta, ensimmäinen alkoi suurin piirtein vuosi sitten.
Eli vävypoika sairasti viime talvena ja nyt taas. Koko perhe on jo mennyt kertaalleen läpi, joten mielenkiinnolla seurataan nyt, jatkuuko kierre samaan tapaan ja miten pitkään.
Tuo on myös valitettavan totta. Olen kuullut, että joillekin sairastuneille on sanottu, että läpikäyty tauti antaa puolen vuoden tautisuojan. Ja sitten on tuttavapiirissa heitäkin, jotka ovat sairastuneet toistamiseen alle puolen vuodenkin sisään. Monimuotoinen ja yllätyksellinen virus siis, josta ei kenelläkään ole 100% tietoa.
Toivottavasti perhepiirissänne sairastetaan nopeasti ja helposti.

Tsemppiä.sinne!

Mulla rokotus on toiminut enkä ole sairastunut. Rokotus on ilmainen ja ne otettuani saan matkustaa ilman koronatestiä joka maksaisi noin satasen. Satasellla taas hankkii hienosti kahden ihmisen sapuskat viideksi päiväksi täällä kanarialla joten kannatti!

Meidän perheessä kaikki muut ehti ottaa kolme rokotetta. Nuorin ei. Hän sairastui, muut ei. Viikon 39 lämpöä, hengitys edelleen raskasta. Ja nuoret pääsee vähällä? Just

Mulla rokotus on toiminut enkä ole sairastunut. Rokotus on ilmainen ja ne otettuani saan matkustaa ilman koronatestiä joka maksaisi noin satasen. Satasellla taas hankkii hienosti kahden ihmisen sapuskat viideksi päiväksi täällä kanarialla joten kannatti!
Tuuripeliä

Esim Martti Ahtisaari ja prinssi Charles sairastuivat jo toisen kerran huolimatta piikityksistä ja tässä nähdään taas kerran että ei koronan sairastamisen jälkeenkään tule mitään immuniteettia

Glysiini pilaa lääkkeet="vierailija, post: 33991149"]
Tällä ajatusmallilla ei kannata lähteä esim sydämen ohitusleikkaukseen koska aina joku valitettavasti kuolee toimenpiteeseen.
Jälkikäteen voi sitten todeta, että eipä ollut hyötyä. Enemmistölle leikkaus kuitenkin onnistuu hyvin.
Jos rokotteelle on testattu teho 85% on se jo erittäin hyvä. Ei ole rokotetta, joka olisi 100%.
On niin paljon tekijöitä, jotka vaikuttavat rokotteen tehoon yksittäisessä ihmisessä ja sama on lääkkeissä mutta enemmistö saa hyvän suojan, ei saa haittavaikutuksia ja hyötyy lääkkeen vaikutuksista.
[/QUOTE]
Mutta...

Virus ehtii mutatoitumaan vuoden aikana, joten sairastettu tauti tai rokote ei välttämättä auta yhtään. Heillä oli varmaan delta ja nyt omikron.

Vähän sama ongelma on käsittääkseni aina ollut influenssarokotteiden kanssa. Mielestäni riskiryhmäläisten kannattaa ottaa pneumokokkirokote, niin se estää jälkitautina tulevan pneumokokin aiheuttaman keuhkokuumeen tai verenmyrkytyksen.

Yhteistyössä