Laulaja Petra Gargano sai somessa asiattomia kommentteja pukeutumisestaan. Mikä saa naisen lyttäämään toista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Kuinka monta palstamammaa osallistui ripittämissen?

”Kommenteissa arvosteltiin rankasti Garganon keikka-asua.

– Kannattaa heittää loputkin loimet mäelle, saattaa jotkut pervot tykästyä? Esiintykää äänellänne, eikä vartalollanne.

– Kun ei ääntä ole niin pitää persettä näyttää, että pärjää.

– Ihme touhua nykynaislaulajilla. Itseä esitellään. Kohta kai alasti esiintyvät.

– Tässä mä pukeutumassa lumpusti, kun lauluääni ei riitä.

– Tälleenkö nämä nykyään myy, että torttu liki esillä ketkutellaan ulkosynnyttimiä, eikä saada kunnon vaatetta päälle.

”Mikä saa naisen solvaamaan toisen naisen pukeutumista?

– Silmiinpistävää tässä on se, että kommentointi on aika ronskia ja halventavaa, sanoo vihan filosofiaan perehtynyt erikoistutkija Jani Sinokki Turun yliopistolta.

Sinänsä naisilta naisille tuleva kommentointi ei ole Sinokin mukaan mitenkään epätavallista. Kyse on hänen mukaansa perinteisistä sukupuolihierarkioista, joissa samaa sukupuolta oleva toimii ns. poliisina vääränlaisesti käyttäytyville”

Ilmeisesti laulutaito ei ole parhaasta päästä sen vaikutelman palautteesta sai. Joskin opiskellut aikoinaan Kallion ilmaisutaidon lukiossa. Musiikin opiskelu oli vahvaa silloisen musiikinopettajan ansiosta.

Ilmeisesti laulutaito ei ole parhaasta päästä sen vaikutelman palautteesta sai. Joskin opiskellut aikoinaan Kallion ilmaisutaidon lukiossa. Musiikin opiskelu oli vahvaa silloisen musiikinopettajan ansiosta.

Ai ei oovai?

Jos ikinä olet radion päälle laittanut niin Petran ääni on sullekin tuttu.

Mun mielestä miellyttävä poikkeus "korkealta ja kovaa" tyyliseen vinguntaan.

Petra on ollut aina upea!

Mutta siis mikä saa.

No se ihan sama mitä vaikkapa Lauri Tähkä, Pete Parkkonen tai Robin ovat saaneet miesten suusta sietää.

Ärsytys siitä että niitä kehutaan ja sit on helvetti valloillaan jos oma nainen tai edes nainen johon on ihastunut jotenkin vihjaa tykkäävänsä.

Ehkä kritiikin syynä ei ole niukka vaatetus vaan se kenelle se sopii ja kenelle ei.
Suoraansanoen kyseisen artistin uskottavuudelle sopisi paremmin peittävämmät asusteet.
Olavi Virtaa haukuttiin aikoinaan laulavaksi lihapullaksi.
Jotain samankaltaista olen havaitsevinani ko. artististakin.
Tai kuten Louis Armstrong asian ilmaisi
All that meat and no potatoes.

Pakko laittaa linkkivielä.

Edu Kettusen väkevä sanoitus ja äänessä upea Petra.

Nainenhan osaa laulaa.
Miksi sen pitää esiintyä vanhoilla päivillään lavalla kuin perähikiän sekundamadonna?

Vanhoilla? Mä oon noin kymmenen vuotta vanhempi ja voisin hyvin vetää samanlaiset vaatteet päälleni.

En tajua miten se jaksaa muita ärsyttää!
Lihapulla ei muutu maukkaammaksi jos sen päälle suihkuttaa hajuvettä.
Laulaja ei muutu paremmaksi jos se näyttää mahdollisimman paljon paljasta pintaa.
Jos laulautaidot ovat hyvät kuten Petran kohdallakin mutta keho ei samaa luokkaa, miksi yrittää myydä levyjä kehollaan eikä laulutaidoillaan?

Lihapulla ei muutu maukkaammaksi jos sen päälle suihkuttaa hajuvettä.
Laulaja ei muutu paremmaksi jos se näyttää mahdollisimman paljon paljasta pintaa.
Jos laulautaidot ovat hyvät kuten Petran kohdallakin mutta keho ei samaa luokkaa, miksi yrittää myydä levyjä kehollaan eikä laulutaidoillaan?

Miksi lauluääntä saa esitellä muttei kehoa?

Miksi sä saat päättää mikä on toiselle sovelias pukeutumistapa?

Kuka on niin tyhmä että ostaa levyn, joka kuuluu eikä näy, laulajan pukeutumusen perusteella? Sinäkö?
Minä en ainakaan.

Miksi lauluääntä saa esitellä muttei kehoa?

Miksi sä saat päättää mikä on toiselle sovelias pukeutumistapa?

Kuka on niin tyhmä että ostaa levyn, joka kuuluu eikä näy, laulajan pukeutumusen perusteella? Sinäkö?
Minä en ainakaan.
Tarkoitatko, että myös S-marketin myyjätkin voisivat miellyttää asiakkaita niukemmalla vaatetuksella?
Tai apteekin henkilökunta, huoltomiehet jne. jne.
Jos laulajan niukka vaatetus on hyväksyttävää, miksi se ei olisi hyväksyttävää muidenkin ammatin harjoittajien kohdalla?

Tarkoitatko, että myös S-marketin myyjätkin voisivat miellyttää asiakkaita niukemmalla vaatetuksella?
Jos laulajan niukka vaatetus on hyväksyttävää, miksi se ei olisi hyväksyttävää muidenkin ammatin harjoittajien kohdalla?

Ei. Kukin saa pukeutua kuten haluaa.

Toki jos on velvoite käyttää tietynlaista työasua ni sitä käytetään. Meillä esimerkiksi työnantajalle mätkäistään tonnien sakot varlirunsen jälkeen jos joku sattuu lipeämään.

Sun ajatusmaailma on outo jos kuulet ihmisten pukeutuvan muiden toiveen mukaan.

Kuten huomaat niin ei edes Petra tee niin.

Ei. Kukin saa pukeutua kuten haluaa.

Toki jos on velvoite käyttää tietynlaista työasua ni sitä käytetään. Meillä esimerkiksi työnantajalle mätkäistään tonnien sakot varlirunsen jälkeen jos joku sattuu lipeämään.

Sun ajatusmaailma on outo jos kuulet ihmisten pukeutuvan muiden toiveen mukaan.

Kuten huomaat niin ei edes Petra tee niin.
Ei Petran tarvitse pukeutua/olla pukeutumatta muiden neuvojen mukaisesti.
Petran tarvitsee ehkä hieman kasvattaa itsetuntoaan, hommata resilienssiä kestää kritiikkiä jos ei pärjää omavalintaisessa ammatissaan muilla tavoilla kuin esittelemällä kehoaan lavalla.
Jos persus ei kestä merivettä, ei kannata lähteä purjehtimaan.

Kyllä lyhyt hamonen on hyvin paljon seksikkäämpi kuin tuollainen uimapuvun mallinen. Taisi Madonna olla eka tuon tyyppisessä ja sitten tuota näkee aina Taylor Swiftin päällä. Mutta joo, he yksin itse siitä päättävät. Tämä on vain yhden miehen rehellinen mielipide.

Juu ja Petra osaa kyllä laulaa 👍

Meitä naisia on sellaisia iälleen konservatiivisen pukeutumisen tyyppejä, kaikki käy pukeutumisessa tyyppejä, miehilleen mustasukkaisia tyyppejä, kademielisiä tyyppejä, periaatteesta kantaa ottavia tyyppejä jne. Silloin mielipiteet tulevat niiden omien ajatusten ja arvojen perusteella.
Itse mietin että Petra on tyttäreni koulukaveri ja saman ikäinen mutta en osaa kuvitella tytärtäni esiintymässä vastaavissa asusteissa. No toisaalta hänen työnsä vaatii maastokenkiä ja kunnon ulkoiluvarusteita.

Minä olen niin suvaitsevainen, että hyväksyn jopa ylä/alaosattomat myyjättäret. Monesti kaupassa tulee myyjää kehaistua jos hän on ns soiva peli.

Yhteistyössä