Lauluehdotuksia nimiäisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuore äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuore äiti

Vieras
Meillä on kuopuksen nimiäiset tulossa. Esikoisen nimiäisissä laulettiin lastenlaulu Ihme ja kumma ja sen jälkeen oli pieni puhe. Nyt mietin tässä, että onko ihan tylsää, jos kuopuksen nimiäiset menee niin samalla kaavalla, että laulukin on sama? (No puheen sisältö tietty on eri, kun kyseessä on eri vauva ja eri nimi jne.)

Olisko kellään mitään hyvää ideaa, mikä muu laulu vois sopia nimiäisissä laulettavaks vauvalle, jos tuo Ihme ja kumma jätetään pois siksi, kun se on jo "kertaalleen käytetty"?

Mites ois esim. Milli Menninkäisen laulu, joku nimeen/nimiin sopiva laulu, Minun ystäväni on kuin villasukka... tai Maailmaan mä avaraan, jos mennä voisin vaeltamaan....?

[QUOTE="Piika-äiti";24913026]Minusta se perheen oma nimiäistraditio olisi aika hohdokas. Eli laulakaa se, se on kovin kaunis laulu.[/QUOTE]

No kyllä tää kovasti nyt siltä näyttää, että meille tulee perheen oma nimiäistraditio, kun ei oo muita ideoitakaan... :) Mutta hyvä kuulla, että ainakin yhden ihmisen mielestä se on hohdokas ajatus. :)

[QUOTE="Lilli";24913143]Mites ois esim. Milli Menninkäisen laulu, joku nimeen/nimiin sopiva laulu, Minun ystäväni on kuin villasukka... tai Maailmaan mä avaraan, jos mennä voisin vaeltamaan....?[/QUOTE]

Ooh, juuri kun päättelin, ettei kukaan enää vastaa, niin tulikin ihan hurjan idearikas vastaus! Kiitos!!!

Ainakin tuo Maailmaan mä avaraan... on aivan ihana laulu. Täytyy lukea sen sanat läpi, kun en ole varmaan ainakaan 10 vuoteen laulanut sitä. Hmmm... :)

Nimeen sopivaa laulua en kyllä keksi tästä nimestä.

Yhteistyössä