Lävistys nenän sivussa + outo "patti"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Otin viisi viikkoa sitten lävistyksen nenänsivuun. Viikon verran sieltä tihkui kudosnestettä ja oli arka, sen jälkeen oli kuin olis aina siinä ollut. Olen koko ajan suihkutellut runsaasti sitä ja puhdistanut röhnät jos sellaista on ollut. Viime viikonloppuna korin viereen nousi suurinpiirtein nappikorun kokoinen patti korun alapuolelle. Puhdistaessa se puhkesi ja tuli muutama tippa verta. Tämän jälkeen parina päivänä patin ihoriekaleet jäi kiinni koruun joten ouhdistelin tätä usein. Näytin tätä myös terveydenhoitajalle joka sanoi ettei ole tulehtunut ja ihoriekallet kuivuvat itsestään pois. Nyt se on jo parempi mutta siinä on edelleen sellanen hassu "klöntti" josta helposti vuotaa verta. Mikä tämä on? Korua en ole poistanut ettei mene umpeen. Kipeä se ei ole.

Korua ei todellakaan saa ottaa pois, jos on tulehdus tai joku "köntti" korun vieressä. Reikä menee umpeen ja tulehdus jää ihon alle. Itse epäilen kyllä vahvasti tulehdusta, mitä suosittelen kyllä keitetyllä vesi + suolaliuoksella puhdistelemaan aamuin illoin.

Alkuperäinen kirjoittaja lävistetty:
Korua ei todellakaan saa ottaa pois, jos on tulehdus tai joku "köntti" korun vieressä. Reikä menee umpeen ja tulehdus jää ihon alle. Itse epäilen kyllä vahvasti tulehdusta, mitä suosittelen kyllä keitetyllä vesi + suolaliuoksella puhdistelemaan aamuin illoin.

pakkohan se on ottaa poies jos ei tulehdus parane
!

Mulla tuli kans toistuvasti sellanen pallero joka hetkeksi meni jollain antibioottikuurilla matalaksi, mutta palas aina.
Muut lävistykset ei ole mulla reagoinut niin, eli nenässä ei vaan toiminut. Myös korvan rusto-osassa olleet korut kasvatti samanlaista pattia, eli ehkä mun rustot ei vaan tykänny lävistyksistä.

Yöks. Mulla tuli kielilävistykseen samanlainen ja oli kipeä.. jotain tulehdusta se on jos kerran vuotelee. Ja huuliläväriin kasvoi ylimääräistä rustoa.. eli iho yritti itse parantaa itseään.. tiedä sit voisko toi olla kans rustoa?

mites toi liuos tehään vai pitäskö olla jotain apteekin tavaraa?

Alkuperäinen kirjoittaja miw:

pakkohan se on ottaa poies jos ei tulehdus parane
!

Lävistystä ei todellakaan saa ottaa pois, jos tulehdus on päällä. Tulehdus ei pääse paranemaan, jos iho kerkeää kasvaa päälle. Tämä on niitä suurimpia virheitä, joita ihmiset tekevät lävistystensä kanssa.

otin kans nenäkorun jonku ehkä 3-4 viikkoa sitten ja eka se tietenki oli punainen ja arka, sit se oli myös melkeen normaali ja nyt siihen on tullu sellanen ihan verinen löllö LÖLLÖ klöntti ja kun sitä painaa, tirskuu verta eikä se mee pois!! :s olis rippijuhlatki tulos ja se siis on siin korun vieres ja sillei ja löysä ja nii D: ja oon myös putsannu sellasella vesiliuoksella aamuin illoin... hyii

Minulla on myös tullut tuollainen pallero kun hain nenäkorun mutta itselläni oli kyseessä rustopallero joka tuli siitä ettei lävistystä ollut laitettu kunnolla, mut suolaliuoksella kun Aamuin illoin putsaa ni vuodessa ainaki minulla lähti ja ei ole tullut takaisin

Yhteistyössä