Legoland

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Khimaira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28737635]Missä mies? Isä??[/QUOTE]

Ensimmäinen vastaaja iski heti asian ytimeen...

Kai nykymaailmassa nainen saa ilman miest matkustaa, vai pitääkö oma isä väkisin mukaan raahata?

[QUOTE="vieras";28737660]Kaikin tavoin. Älä nyt väistele vaan vastaa.[/QUOTE]

Tyypillistä palstaa: käännetään keskustelu ihan muualle, täysin asiaan kuulumattomiin sfääreihin..

Mäkin niin haaveilen et ens kesänä mentäisiin käymään Legolandiassa, siis minä ja lapsi. Mut aika kalliilta kuulostaa. Tuttava siellä perheineen oli käynyt tänä kesänä ja olivat tykänneet. Samalla olivat käyneet eläintarhassa.

[QUOTE="vieras";28737683]Eikä koskaan voi vastata kysymyksiin. Jos olisin kysynyt mitä ruokaa teit tänään niin olisi tullut pitkä litania tekstiä. :([/QUOTE]

Jankatijaa..Entä jos ei oteta isää mukaan reissuun :whistle:

Me olemme käyneet kahdesti. Aikuinen voisi tutkia Minilandin legorakennuksia loputtomiin. Eri-ikäisille löytyy mielenkiintoisia asioita esim. omat poikani ovat tykänneet ritarilinnan teatteriesityksistä. Lämpimänä päivänä on tosi hauska käydä vesisotaan liikkuvissa aluksissa. Helposti puistossa menee ainakin päivä tai kaksi.

Millä tavalla olet ajatellut matkustaa perille? Me olemme menneet lentämällä Köpikseen, vuokraamalla auto, yöpymällä mökissä 3 yötä (Billund Camping 500 m Legolandin portille), yhden päivän vietimme Givskud Zoossa ja sitä suosittelen myös lämpimästi. Tuo reissu oli n. 1500 sisältäen Legolandin liput. Meitä oli 5, kuopus tosin taisi päästä ilmaiseksi Legolandiin.

Toisella kertaa ajoimme Suomesta. Varasin matkaa niin myöhään, ettei enää mahtduttu Billundin mökkiin, sinne olisimme menneet ehdottomasti. Hyvä hinta-laatusuhde, suihku & wc, leirintäalueella myös lapsille tosi paljon tekemistä. Yövyimme siis Koldingissa, josta tunnin matka Legolandiin. Oltiin päivä Legolandissa, toisena päivänä Lalandiassa ja komantena taas eläintarhassa. Paluumatkalla yövyttiin Ruotsissa Grännassa. Tämän matkan budjetti oli 1200, sisältäen Legolandin liput, siltamaksut ja bensat.

Eli alle 2000 euronkin pääsee, jos itse voi ajaa. Tai lentää Köpiksen kautta.

Me oltiin kolmestaan viime kesänä, lapsi sillo 6,5 vuotias. Paikka oli aivan mahtava, majoitus meillä oli siellä puolen tunnin bussimatkan päässä. Tanskassa ei sitten kaupat ole avoinna myöhään. Hyvin saatiin 2 päivää kulumaan leegossa, lentäen mentiin. Hintaa on, mutta on sen arvosta. Ensi kesänä kutsuu Pariisi ja Disneyland!!!

[QUOTE="vieras";28737635]Missä mies? Isä??[/QUOTE]

Tällaiset idioottikommentoijat saavat heteroparin muodostaman perheen vaikuttamaan mahdollisimman vastenmieliseltä kokoonpanolta :O

Aloittajalle: Itse harkitsisin sellaista, että menisin halpalennoilla suoraan Billundiin ja varaisin itse sieltä hotellin. Toki kannattaa vertailla hintoja ensin, mutta luulisin tuon olevan edullisin vaihtoehto.

On se kyllä käymisen väärtti, ja ihana paikkahan Tanska on muutenkin. Legolandiin kannattaa myös varata rahaa siihen legokauppaan, se on MELKO hyvin varusteltu :).

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;28738271:
Minkä ikäisille Legoland muuten parhaiten sopii?

Ymmärtääkseni siellä viihtyvät kaikenikäiset lego- fanit =)
ja ei niin fanitkaan ilmeisesti viihtyvät ja saavat irti niistä hienoista pienoismalleista, jne.
On tuo meidän teinityttökin lähdössä innoissaan =)

• Tykkää
Reactions: Mörköäiti
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;28738137:
Aloittajalle: Itse harkitsisin sellaista, että menisin halpalennoilla suoraan Billundiin ja varaisin itse sieltä hotellin. Toki kannattaa vertailla hintoja ensin, mutta luulisin tuon olevan edullisin vaihtoehto.

Tällaista mietinkin että oliskohan viisain ratkaisu..Melkein halvemmalla pääsee Saksan Legolandiin tai vaikka Englantiin :O

Itse olimme Legolandissa kolme vuotta sitten koko perheen voimin ja tänä vuonna ajattelin mennä yksin lapsen kanssa.

Viime kerralla olimme omalla autolla liikenteessä, mutta tällä kerralla aattelin käyttää Matka-Vekkaa ja mennä lentäen, niin säästyy aikaa, kun tuo loma on muutenkin lyhyt ennen koulun alkua.

Itse tykkään paikasta, joten suosittelen lämpimästi. Me myös kävimme siinä Givskudin (?) eläintarhassa reissun yhteydessä.

Jos menee omalla autolla tai lentäen Köpikseen, niin kannattaa käydä Egeskovin linnassa. Ei tule isoa mutkaa matkaan ja mielestäni on vaivan arvoinen. Siellä saa hyvin kulumaan monta tuntia ja muistaakseni siinä pihalla oli Kompanin Euroopan suurin leikkipuisto.

[QUOTE="Jojohama";28741384]Itse olimme Legolandissa kolme vuotta sitten koko perheen voimin ja tänä vuonna ajattelin mennä yksin lapsen kanssa.

Viime kerralla olimme omalla autolla liikenteessä, mutta tällä kerralla aattelin käyttää Matka-Vekkaa ja mennä lentäen, niin säästyy aikaa, kun tuo loma on muutenkin lyhyt ennen koulun alkua.

Itse tykkään paikasta, joten suosittelen lämpimästi. Me myös kävimme siinä Givskudin (?) eläintarhassa reissun yhteydessä.

Jos menee omalla autolla tai lentäen Köpikseen, niin kannattaa käydä Egeskovin linnassa. Ei tule isoa mutkaa matkaan ja mielestäni on vaivan arvoinen. Siellä saa hyvin kulumaan monta tuntia ja muistaakseni siinä pihalla oli Kompanin Euroopan suurin leikkipuisto.[/QUOTE]

paljon se Matka- Vekan lapsihinta on?

Siinä ei ole kuin pakolliset menot, lennot, yöpyminen ja 2pv legolandissa..

Mä laskeskelin tänään aiemmin ensi kesäkuulle reissun hintaa. Lennot Norwegianilla Köpenhaminaan noin 400 €. Pari yötä Hotelli Legolandissa noin 500 - 600 € sis. aamupalan, pääsyn Legolandiin ja huonetastosta riippuen näkymän sinne. Köpenhaminasta julkiset Billundiin noin 200 € menopaluu.

Suhteellisen kallis reissu tuo tulee olemaan, mä itse en lähtisi :D

Yhteistyössä