Lehtimyyjistä, aargh

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mymmeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mymmeli

Vieras
Joku miespuolinen soitti ja kyseli jonkun kysymyksen, kuten olisi kysely ja ajattelin, että vastataan nyt jos muutama kysymys. No, sit hän sanoo, että voimme laittaa ilmaiseksi puolen vuoden lehdet jostakin niistä, joista kyseltiin ja sanoin, no, laita nyt sitten (kun ilmaiseksi).
Sitten alkoikin nopea puhuminen, "eli laitamme nämä lehdet tulemaan ja sen verran lisäämmekuluja, että saatte ne lehdet kotiin... plaaplaa. JA kiitos ja hei" Olin jotenkin niin pöllämystynyt, etten ehtinyt saoa, että en tosiaan tilaa, jos jotkain maksaa ja voitte arvata, että puhelu loppui muutenkin nopeasti selitysten jälkeen.
Ottaa päähän. TAidan kaivaa suortamarkkinointikiellon.

Kannattaa sanoa tuollaiselle myyjälle, että kiellän teiltä kaiken puhelinmarkkinoinnin. Sen pitäisi riittää. Tosi hyviä puhelinmyyjiä on harvassa, vain muutamaan sellaiseen olen törmännyt, että puhelun jälkeenkin on ollut hyvä mieli. He ovat niitä, jotka eivät lue noita valmiita litanioita.

Lehtimyyjät ei koskaan tarjoa mitään ilmaiseksi, aina on koira haudattuna. Kerran tilasin (en tosin puh. myyjältä) erään naisten viikkolehden, olikohan 5kk "2kk:n hinnalla". Pienellä laskutoimituksella sain tästä "2kk:n hinnasta" yhden lehden hinnaksi enemmän kuin irtonumerohinta! No, sain kumminkin 3kk kaupan päälle niin että loppupeleissä ehkä jotain säästinkin. Mutta kannattaa olla varovainen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kannattaa sanoa tuollaiselle myyjälle, että kiellän teiltä kaiken puhelinmarkkinoinnin. Sen pitäisi riittää. Tosi hyviä puhelinmyyjiä on harvassa, vain muutamaan sellaiseen olen törmännyt, että puhelun jälkeenkin on ollut hyvä mieli. He ovat niitä, jotka eivät lue noita valmiita litanioita.

Minä olen kerran kokeillut lehtimyyntiä ja mun suuhun ei vaan istunut nuo valmiit valehtelut vaan tein ihan oman puheen / puhuin tilanteen mukaan.
Paljon mukavampi ja aika harvoin oli sellaisia töykeitä vastaajia puhelimen päässä hetken jutustelun jälkeen.
Kiitostakin sain useamman kerran mukavasta asioinnista =)

Ja ap, peru tilaus heti ensimmäisen lehden tultua, ennenkuin maksat laskun.Kun perut heti siihen numeroon niin laskuttavat vain sen yhden lehden.

Mulle tuli ihan samanlainen puhelu viikko sitten! Oli hieman ulkomaalaisittain ääntävä nainen ja myös esitti asiansa niin että siitä sai sen käsityksen että vastaanpa nyt äkkiä tällaiseen kyselyy. Sitten tarjottiin puolen vuoden ilmaisia lehtiä. Ja kun olin lehteni valinnut myyjä sanoi, että saan samalla tajouksen toisesta puolesta vuodesta. Kieltäydyin ja myyjä löi luurin korvaan... :xmas: Eikä oo niitä mun puolen vuoden ilmasia lehtiä näkynyt! |O Oikeesti, tuohan on ihan silkkaa kusetusta koko homma!

Eilen sitten soitti lehdenmyyjä... Sanoin, että: "Mä en kuitenkaan tilaa mitään ja sitten te paiskotte sitä luuria korvaan, joten säästän meiltä molemmilta vaivan ja lyön luurin korvaan nyt." :D

No kannattaisiko nyt ihan ensimmäiseksi opetella semmoinen juttu, että lehtimyyjä ei soita sinulle KOSKAAN antaakseen jotain täysin ilmaiseksi. Mikä lehtimyyjä se semmoinen olisi...:D?

Niihin sisältyy AINA maksu, jossain muodossa.

Elä huoli. Sulle tulee kotiin sellanen tilausvahvistus viä postitse ennen ku tilaus alkaa. Kerkeet sen viä peruun.
Oot vaan ens kerralla valppaampi. Jokku niistä on tosi lipeviä, mutta jotku aivan mukavia tyyppejä (ne todelliset ammattilaiset). Mäki kerran juorusin yhen kans yli puol tuntia :D Puhelu loppu myyjän sanoihin '..Ei, nyt kyllä täytyy jatkaa noita töitä...' Siittä jäi kiva mieli. Enkä edes ostanu mitään!!!

Yhteistyössä