Leikittelin ajatuksella, että jos voittaisi lotossa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Nyt kun on tuo kauhea potti niin aloin miettiä, että mitä jos itse voittaisi sen summan.

Ensinnäkään en tiedä miten pitäisi toimia? Uskaltaisiko sitä kertoa ikinä kellekään, paljonko on kateellisia ja katkeria?

Sitten mietin, että en voisi elää niin että en antaisi osaa siitä vanhemmilleni ja sisaruksilleni. Jos antaisin kullekin esim. 200 000 euroa niin heistä jokainen maksaisi siitä lahjaveron? Eikö?

Entä jos menisin pankkiin ja sanoisin, että maksan isäni asuntolainan. Joutuisiko isäni maksamaan summasta lahjaveron?

Ihan turhaa miettiä näitä, mutta aloin oikein pohtia asiaa pidemmälle, että miten sitä toimisi ja miten isoja pelkojakin tuo herättäisi, vaikka yhtäkkisenä ajatuksena se olisi mahtava voitto.

Minä en kertoisi kenellekään. Valitettavasti se on selvää, että jos sana leviää niin alkaa kateellisten kiusanteko. Vaikea sanoa miten alkaisin toimia. Sen tiedän kyllä, että minusta tulisi sitten elämäntapaopiskelija eli on monta ammattia, joita haluaisin ihan sitten harrastuksen vuoksi opiskella. Työelämään en lähtisi, vaan opiskelisin ja hoitaisin lapsiani ja koiriani päivät pitkät.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä en kertoisi kenellekään. Valitettavasti se on selvää, että jos sana leviää niin alkaa kateellisten kiusanteko. Vaikea sanoa miten alkaisin toimia. Sen tiedän kyllä, että minusta tulisi sitten elämäntapaopiskelija eli on monta ammattia, joita haluaisin ihan sitten harrastuksen vuoksi opiskella. Työelämään en lähtisi, vaan opiskelisin ja hoitaisin lapsiani ja koiriani päivät pitkät.

Jotain tuollaista minäkin uskoisin tekeväni. Eli ensin olisin kotiäitinä joitakin vuosia ja sitten, kun lapset isompia niin alkaisin opiskella harrastuksen vuoksi.

MUTTA!

Onhan se nyt päivänselvää, että kun tulisi uutta autoa ja uutta omakotitaloa ja elämä olisi huoletonta ja jäisin kotirouvaksi niin kaikki tietäisi, että jostain on rahaa napsahtanut.

Alkuperäinen kirjoittaja lepsa:
Jos sä haluat lahjoittaa voitostasi osan pois, niin kun sanoo kupongin olleen yhteinen niin ei mene veroja.

Öööö... Eli voisko muka noin vaan väittää kupongin olleen yhteinen useamman sukulaisen kesken? Se kyllä tarkottais sitä, että se pitäis sit jakaa tasapuolisesti, eikö?

Mä tyhmänä kysyn että pitääkö niistä isoista voittosummista maksaa tulovero? Niinku palkastakin?

Mä maksaisin eka kaikki lainat pois ja ostaisin ihan uuden auton ;)
Rakentaisin yläkerran talosta valmiiksi ja loput laittaisin säästöön lapsille.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jos sä haluat lahjoittaa voitostasi osan pois, niin kun sanoo kupongin olleen yhteinen niin ei mene veroja.

Öööö... Eli voisko muka noin vaan väittää kupongin olleen yhteinen useamman sukulaisen kesken? Se kyllä tarkottais sitä, että se pitäis sit jakaa tasapuolisesti, eikö?

Noin olen kuullut toimittavan ko tilanteissa. Ei omakohtaista kokemusta;)

Jako voidaan tehdä suhteessa sijotettuun panokseen. Elikkä voit itse määrätä kuka voittaa minkäkin verran.

Alkuperäinen kirjoittaja MinttuÄiti:
Mä tyhmänä kysyn että pitääkö niistä isoista voittosummista maksaa tulovero? Niinku palkastakin?

Lottovoitoista ei tarvi maksaa veroja.

Yksi kaveri on ainakin kertonut, että on täyttäny veikkauksen jonkun lapun, joka takaa sen että jos voitto tulee, niin hänen nimeämilleen henkilöille menee tietty osuus voitosta automaattisesti. Eli tavallaan lottokuponki on mukamas yhteinen näiden kanssa.

Tarviipa maksaa.

Tarviipa maksaa.

Mä oon kerran voittanu tonnin, eikä siitä ainakaan tarttenu mitään veroja maksaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Petomaani:

Tarviipa maksaa.

Mä oon kerran voittanu tonnin, eikä siitä ainakaan tarttenu mitään veroja maksaa.

Eihän sun tarvitse maksaa veroja nettopalkastasikaan. Lotossa sama homma. Saamastasi voitosta on jo otettu verot pois.

Me keskusteltiin äsken miehen kanssa just tästä aiheesta että jos voittais niin maksaisimme kaikki laskut pois ja ei kerrottais kenellekään koska se on jo niin monta kertaa nähty miten kateelllisia suomalaiset ovat.

Alkuperäinen kirjoittaja hanna08:
Me keskusteltiin äsken miehen kanssa just tästä aiheesta että jos voittais niin maksaisimme kaikki laskut pois ja ei kerrottais kenellekään koska se on jo niin monta kertaa nähty miten kateelllisia suomalaiset ovat.

en minäkään kertois.

Jos voittaisin, ostaisin ystävättärelleni talon ja uuden auton, toiselle maksaisin putkiremontin ja auton, koululle lahjoittaisin miljoonan, lapsille laittaisin säästöön ja oman eläkkeeni ja äijän eläkkeen varmistaisin, äijälle ostaisin eläkeasunnon Malesiasta tai Thaimaasta ja loppurahalla irtokarkkia. :D Ai niin, talon laajennuksen voisi pykätä myös, muksuille omat huoneet.

Enkä muuten takuulla osaisi pitää asiaa salaisuutena. :kieh:

Mää en pystyis olee kertomatta millään. Töihin soittasin, ettei tarttee tunkee nit vuoroja niin paljoo ja lähtisin nollaus lomalle. Hankkisin kotiin siivoojan siivoo perusteellisesti pariin kertaan viikossa, ostasin talon, mökin, uuden auton, pitäisin kavereiden kaa kivaa, veisin lapsia kaikkialle ja antasin amhollisuuden harrastaa ihan mitä vaan, mikä näillä varoilla ja ajalla mitä käytettävissä on, on mahotonta.

....

Jos mä voittaisin lotossa,niin ostaisin hienon auton,lähtisin Lomalle Neitsytsaarille ja tekisin maailmanympärimatkan ja loput säästöön ja työssä kävisin harrastuspohjalla,kun nyt käyn työssä,että saan rahaa.

Jos me voitettas niin maksettas velat, ostettas kunnon auto ja kämppä lähtis vaihtoon. Osa menis varmasti avustusjuttuihin tms. Mut on se sellanen summa tuo 5milliä ettei sitä osaa aatella eikä pää varmaan kestäs sitä. Turhia en varmaan siitä huutelis.

Tällä ajatuksella on aina niin mukava leikkiä :D

Ehkä mä kuitenkin ostaisin talon ja auton. Veljen perheelle voisin antaa vähän taskurahaa ja yhdessä lähettäs reissuun jonnekki kauas. Hankalahan tota ois pitää sisällään, ja varmaan jos uutta autoa tulis pihalle niin porukka rupeis kyseleen. Voiskohan siinä sitten pitää suuta kiinni :whistle:

Mä en tiä mitä mä tekisin, mut sitä oon miettiny et missä niitä rahoja uskaltaa pitää :o Mummu kertoi joskus et oli ollu lama (vuonna jotain... ) ja pankki oli ottanu ihmisten rahoista puolet pankille, ja puolet ihmisille. Mä en varmaan uskaltais pankkiin rahojani laittaa, hommaisin kunnon hälyt ja kassakaapit kotiin :laugh:

Me maksettaisiin kaikki lainat pois ja hankittaisiin isompi asunto sekä uusi auto. Muuten ei mitenkään ihmeellisesti elämää muutettaisi, jokatalviset ulkomaanmatkat voisivat olla vähän tyyriimpiä jne. Mutta en sitten tiedä kuinka muut edes tuota huomaisivat kun ei ole tarvetta pitää heille lukua lainoistamme tai taloudellisesta tilanteesta muuten. Olettaisivat varmaan vaan että ollaan otettu isompi laina asuntoa ja autoa varten, aeimmista lainoistahan eivt edes ole olleet tietoisia. Ulkomaanmatkat varmaan selittyisivät miehen työpaikanvaihdolla ja omalla töihinpaluullani.

Yhteistyössä