Leikkauksen jälkeinen kipu, lääkkeet ei auta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Oikea käteni leikattiin tänään, hermot ja jänteet oli poikki pikku- ja etusormesta. Kipuun Buranaa ja Panacodia 1-2 kpl 3krt vrk.

Otin klo 12 1 kpl molempia, pari h myöhemmin vielä 1 Panacod koska kipu ei hellittänyt. Nyt makaan toista tuntia valveilla, sattuu eikä enempää särkylääkkeitä uskalla ottaa koska rajoitukset. Lisäksi sain sairaalasta mukaan vain 4kpl molempia kun apteekit oli kotiutuessani kiinni, pelkään miltä aamulla tuntuu jos ei ole kuvunlievitystä jäljellä.

Mitä mä teen, en ole ikinä ollut vastaavassa tilanteessa. Vieläkin epämääräinen sekava olo, itkettää vaan tämä kipu ja turhautuminen kun en pysty nukkumaan, kädessä on kipeitä elohiiriä eikä tiedä missä asennossa olisi. Voiko lääkäriltä pyytää tarvittaessa vahvempaa kivunlievitystä vai onko sellainen edes järkevää?

Lääkäri varoitteli että olen kuulemma tulevat päivät ihan unessa, olisinpa niin vois nukkua tän skeidan yli

Vedät sitä Buranaa noin niinku peruslääkkeenä ja päälle Panacodia niin paljon kuin pää kestää eli tarvittaessa 2 kerrallaan 3 x päivässä. Panacodista voi kyllä vatsa mennä ummelle joten syö luuumua tai ota laksatiivia.

ei siinä auta, kuin huolehtia siitä, että otat kipulääkkeen säännöllisesti ja yritä sit tehdä jotain lukea, katsoa elokuvia tai jotain, että kipu hieman unohtuis, ja jos ei auta, iin hae tehokkaampaa lääkettä lääkäriltä

Aina voi soittaa päivystykseen ja pyytää arviota vahvempien särkylääkkeiden käyttöön. Kylmä auttaa jonkin verran ja tärkeää on pitää kättä koho asennossa, eli kipeä käsi sydämen yläpuolella. Vältä käden laskemista alas. Tyynyä alle ja nukkuessa vasemmalle kyljelle ja oikea kipeä käsi tyynypinon päällä. Hieman hankalaa, mutta saattaa auttaa jonkin verran.
Itse vastaavan tyyppisestä ongelmasta selvinneenä

Hae heti lääkäriltä resepti kunnollisiin kipulääkkeisiin. Ei ole mitään syytä miksi ihmisen pitäisi kärsiä. Hyvin vahvojakin kipulääkkeitä voi käyttää muutaman päivän, kunhan lopettaa kun pahimmat kivut ovat ohi. Yksi melko hyvä ja turvallinen lääke on Arcoxia 90mg tai 120mg. Se vie kovimmat kivut noin vuorokaudeksi. Toki paljon vahvempiakin lääkkeitä on.

Yhteistyössä