Leikki-ikäisen tytön alapään pesu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja soap opera
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

soap opera

Vieras
Eli pesettekö itse leikki-ikäiseltä tytöltä alapään? Käytättekö pesuun mitään pesuainetta vai pesettekö vedellä? Kuinka "tehokkaasti" pesette; käytättekö kättä pesun apuna vai suihkutteletteko vaan?
Tällaista kyselen, koska poikalasten jälkeen mietityttää osaanko toimia tytön kanssa pesussa oikein....

Ei kait nyt ainakaan mitään pesuaineita! Mitenkä peset omasi? Meillä yksi tyttö ja liuta poikia, mutta muistaakseni suihkuteltiin vain, kuten pojiltakin, ja hyvin on hygienia toiminut.

Vedellä pesen vähän kädellä auttaen. En käytä lapsilla pesuainetta, ku hiustenpesuun vain. En pese kovin tarkkaan joka poimua. Parempi jättää luontainen suoja limakalvoille. Mutta silti pesen puhtaaksi. Olipa mahtava selitys... Hahhaaa...

• Tykkää
Reactions: Mamma91
Ittelläkää ei ole tyttöä, mutta voisko jo sen ikäistä pyytää itte kädellä vähän lörpöttelee vettä sinne alapäähän.

Ja ei pesuaineita, aikuisellekaan alapäähän.

Mutta kertokaapa sama sit pojista??? :) millo sitä hygieniaa pitää alkaa tehostaa..että pesis sieltä nahan altakin.

Ittelläkää ei ole tyttöä, mutta voisko jo sen ikäistä pyytää itte kädellä vähän lörpöttelee vettä sinne alapäähän.

Mutta kertokaapa sama sit pojista??? :) millo sitä hygieniaa pitää alkaa tehostaa..että pesis sieltä nahan altakin.

Se on yksilöllistä. Itselläni esinahka meni taakse vasta noin 11-vuotiaana ja pesu alkoi sen jälkeen.

Ai miksi? Siis pieni lapsi pesisi itse alapäänsä? Millasen viestin lapsi siitä saa... Että äiti tai isä ei voi koskea, pestä lasta?

Meillä alkoi tyttö käydä aamuisin suihkussa noin neljävuotiaana - ei mitään lutrausta mutta itse suihkuttelee itsensä muutaman minuutin ajan. Muutamana iltana viikossa sitten kylpy ja siinä autan hiusten pesussa. Aamusuihkussa ei käytetä muuta kuin vettä, kylpiessä tarjolla saippua (jos haluaa itse käyttää). Iho on pysynyt tosi hyvänä, "hajuhaittoja" ei ole vaikkei veden lisäksi muuta ole käytössä...

Yhteistyössä