Leipojat apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Maisa

Vieras
Onnistuuko tämä ohje ihan tavallisilla vehnäjauhoilla? Vai pitäskö määrää muuttaa? Kun ei oo kokemusta, minkälaisia jauhoja gluteenittomat on..

4 dl Semperin luontaisesti gluteenitonta jauhoseosta
3 dl sokeria
2 tl vaniljasokeria
2 tl leivinjauhetta
1 dl juoksevaa Sunnuntaita
2 dl vettä
3 rkl kaakaojauhoa

mulla ei oo kokemusta, mutta mä varmaan ihan vaan kokeilisin että miten se onnistuu. Ens kerralla sitte tietää että oliko jauhoja hyvä määrä :)

tai sitte laita semperille s-postia ja kysy. Mä koitin tuossa katella semperin sivuilta (siis jos sulla on sen merkkistä jauhoa) mutta ei siellä ollu mainintaa siitä että käyttäytyykö samalla tavalla tai pitääkö määriä jotenki muutella...

niin siis tyhmä minä :headwall:

tee ihan vaan mokkapalojen ohjeella, korvaa vesi maidolla ja jätä muna pois.

:headwall:

siis korvaa maito vedellä piti sanomani... anteeksi sekoiluni...

Mokkapalat

* 50 g sulatettua margariinia
* 1 1/2 dl maitoa t. vettä
* 1 1/2 dl sokeria
* 1 tl vaniliinisokeria
* 3 dl vehnäjauhoja
* 1/2 dl kaakaojauhetta ( tai carobjauhetta )
* Kuorrutus:
o 2 dl tomusokeria
o 2 rkl kaakaojauhetta ( tai carobjauhetta)
o 2 -3 rkl kahvia
o 3 rkl sulatettua margariinia
o Pinnalle kookoshiutaleita tai nonparelleja

Sekoita sula rasva ja neste. Sekoita joukkoon kuivat aineet siivilän läpi. Kaada taikina uunivuokaan (n. 20 x 20 cm) leivinpaperin päälle ja paista 175 C n. 10 min.

Sekoita kuorrutuksen aineet. seos on notkeaa. Levitä seos hiukan jäähtyneen pohjan päälle. Ripottele päälle kookoshiutaleita tai nonpparelleja. Anna pinnan kovettua ja leikkaa neliöiksi.

Noh, vertasin ns. tavalliseen mokkapalaohjeeseen ja siinä oli tavallisia vehnäjauhoja laitettu 5 dl eli desi enemmän kuin tuossa ohjeessa... kokeile laittaa ensin 4 dl, näkeehän sen sitten onko taikina liian ohutta ja voi lisätä jauhoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Rohmu:
Noh, vertasin ns. tavalliseen mokkapalaohjeeseen ja siinä oli tavallisia vehnäjauhoja laitettu 5 dl eli desi enemmän kuin tuossa ohjeessa... kokeile laittaa ensin 4 dl, näkeehän sen sitten onko taikina liian ohutta ja voi lisätä jauhoja.

tavallisessa ohjeessa on varmaan se kananmuna? jos munan jättää pois, vähenee nesteen määrä. Siksi varmaan vähemmän sitte jauhoakin...

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Alkuperäinen kirjoittaja Rohmu:

tavallisessa ohjeessa on varmaan se kananmuna? jos munan jättää pois, vähenee nesteen määrä. Siksi varmaan vähemmän sitte jauhoakin...

Kokeilemallahan se selviää... tuo jauhojen määrä on muutenkin aika suuntaa antava leivontaohjeissa.

Yhteistyössä