lekuri papereista tietävät...lausunnoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja A shadieeyah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

A shadieeyah

Vieras
Elikkäs semmosta noista lausunnosita vai epikriiseistä vai mikskä niitä kutsutaankaan.
Mulle tehtiin sillon öö oliko se nyt viime vuoden puolella kysillä magneettikuvaus ja mie oon saanu 2eri tietoa sen sisällöstä.
Onko mahdollista saada itselleen sitä lausuntoa missä arvioidaan ne kuvat?
entäs kun sitten ylilääkäri tai joku semmonen teki yhteenvetona? loppulausunnon niin voiko sen saada kanssa itselleen?
Niin ja mistä jos saa?

kiittää hän :ashamed:

Saat pyytäessäsi kopion radiologin antamasta lausunnosta. Jos haluat - ja maksat hieman - saat myös cd:lle kopiot niistä kuvista. En muista, mitä likan kuvat Hyksistä maksoivat... oisko ollut jotain 20 euroa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Saat pyytäessäsi kopion radiologin antamasta lausunnosta. Jos haluat - ja maksat hieman - saat myös cd:lle kopiot niistä kuvista. En muista, mitä likan kuvat Hyksistä maksoivat... oisko ollut jotain 20 euroa.

en mie niitä kuvia tarvii sen lausunnon niistä...mut keneltä ne pyydetään? ja voiko sen yhteenvedon tai mikä se lienee niin saada kanssa? kun miun ns.oma lääkäri oli kysillä erikoistumisvaiheessa oleva ja sitten likvorin jälkeen ylilääkäri? no joku vanhempi lekuri teki ns.diagnoosin ja haluisin senkin saada.

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:

en mie niitä kuvia tarvii sen lausunnon niistä...mut keneltä ne pyydetään? ja voiko sen yhteenvedon tai mikä se lienee niin saada kanssa? kun miun ns.oma lääkäri oli kysillä erikoistumisvaiheessa oleva ja sitten likvorin jälkeen ylilääkäri? no joku vanhempi lekuri teki ns.diagnoosin ja haluisin senkin saada.
Soita sinne, missä olit hoidossa/tutkimuksissa. Pyydät kopion sairaskertomuksestasi.

Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
Alkuperäinen kirjoittaja ProStroke:
Eikös ne saa sieltä "keskusvarastolta"?! Täällä ainakin sellainen käytäntö että pitää kirjallisena pyytää.

:D juu ei, ku arkisto se on =)

Oli mikä oli.... :D
Pyysin tässä taannoin pojan epikriisejä vakuutusta varten ja sanoivat sieltä ARKISTOLTA, että kirjallinen pitää olla.

Soita sairaalan arkistoon.
Hyksistä ei ainakaan arkistonhoitaja mitään anna vaan pyynnön pitää tapahtua hoitavan yksikön kautta.

No joka paikassa ei ole samat käytännöt. Meillä kirjallinen pyyntö arkistonhoitajalle, ni lähettää kopiot vaikka kaikista omista lehdistä. Alan poliklinikat voivat antaa kopiot omista aloitsaan, mutta eivät muista.

Kirjallisena pitää tehdä, Vapaamuotoinen hakemus (käytännössä kai riittää jos laittaa ajan jolloin hoito on tehty + mitkä paperit tahtoo) . Kai se menee perille jos kuoreen rustaa sairaalan nimi arkisto ja osoite.

Näköjään käytäntöjä monia, Jyväskylässä pitää olla kirjallisena, soittamalla ei saa mitään

keittis(yritin lainata sun tekstiä mut se ei näkynykkää siin)..
varmaan voi kirjallisena laittaa?

kiitos avusta.. :)
Voit laittaa tai sitten soittaa. Mä olen useammankin kerran tarvinnut likan sairaskertomuksen kopioita Hyksin Lastenklinikalta ja olen soittanut vaan ortopedisen polin sairaanhoitajalle. Ovat hommanneet papereista kopiot ja olen henkilöllisyyteni todistettuani saanut noutaa paperit ko polin kansliasta.

keittis(yritin lainata sun tekstiä mut se ei näkynykkää siin)..
varmaan voi kirjallisena laittaa?

kiitos avusta.. :)
Voit laittaa tai sitten soittaa. Mä olen useammankin kerran tarvinnut likan sairaskertomuksen kopioita Hyksin Lastenklinikalta ja olen soittanut vaan ortopedisen polin sairaanhoitajalle. Ovat hommanneet papereista kopiot ja olen henkilöllisyyteni todistettuani saanut noutaa paperit ko polin kansliasta.

ok...mä yritän ettii tietoja tuolta kysin sivuilta..kun vähän aprikoiduttaa ja aprikoidutti uudestaan kun tässä ny joutunu pohtimaan yhtä sun toista

No joka paikassa ei ole samat käytännöt. Meillä kirjallinen pyyntö arkistonhoitajalle, ni lähettää kopiot vaikka kaikista omista lehdistä. Alan poliklinikat voivat antaa kopiot omista aloitsaan, mutta eivät muista.
Luultavaa on, että monessa paikassa joustetaan tässä asiassa resurssipulan takia. Periaatteessa kun laki takaa potilaalle sen, että hän saa sen tiedon ymmärrettävässä muodossa. Useimmiten sairaskertomuslöpinät on puoliksi "hepreaa" maallikolle, joten sitä varten pitäisi tietoja luovuttaessa olla paikalla henkilö, joka voi ne potilaan niin halutessa tälle "suomentaa".

Meillä ainakin Seinäjoella on semmoinen käytäntö että hoitavan yksikön kautta pyydetään epikriisejä. Eli soitat sinua hoitavaan yksikköön ja pyydät epikriisejä itsellesi. Jossain tapauksissa saattavat pyytää kirjallisena, että saavat sinun suostumuksesi kirjallisena siten sairauskertomuksiin.

Luultavaa on, että monessa paikassa joustetaan tässä asiassa resurssipulan takia. Periaatteessa kun laki takaa potilaalle sen, että hän saa sen tiedon ymmärrettävässä muodossa. Useimmiten sairaskertomuslöpinät on puoliksi "hepreaa" maallikolle, joten sitä varten pitäisi tietoja luovuttaessa olla paikalla henkilö, joka voi ne potilaan niin halutessa tälle "suomentaa".

Arvaa vaan tuleeko niitä soittoja, missä kysytään, että MITÄ tää nyt sit tarkottaa :/ Kukaan joka on hakenut polilta paperit ei ole niitä siinä avannut ja lukenut.

Käytännöt näyttävät todellakin vaihtelevan :o Jos joku nyt tahtoo tietoja Oysista, niin sinne arkistoon vapaamuotoinen kirjallinen pyyntö, jossa on nimesi, hetusi, mitä tietoja tahdot, allekirjoituksesi (tärkeä!) ja palautusosoite.

jatkoa..mikä on kirjaamo :ashamed:

Se käsittelee mm. saapuvia ja lähteviä asiakirjoja, esim. hakemukset virkoihin. Voit sä sinnekin varmasti sen pyynnön lähettää, toimittavat sieltä kyllä sen oikeaan paikkaan.

laitoin keittis yv:tä ... hulihamppis jotain...mulla on tulkkaaja valmiina tarttis vaan saada paperit

:snotty: oonko mä oikeesti noin vaikee

et :ashamed: mut mulla kun on alkava migreeni niin ei oikein toi lukeminen suju..tai siis keskittyminen on vähän niin ja näin

laitoin keittis yv:tä ... hulihamppis jotain...mulla on tulkkaaja valmiina tarttis vaan saada paperit

:snotty: oonko mä oikeesti noin vaikee

et :ashamed: mut mulla kun on alkava migreeni niin ei oikein toi lukeminen suju..tai siis keskittyminen on vähän niin ja näin

=)

Yhteistyössä