Lelliikohan isa meidan esikoisen ihan pilalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katrinainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

katrinainen

Aktiivinen jäsen
22.07.2007
2 076
0
36
Meidan esikko on nyt 20 kk ja hanesta tuli isosisko kaksi kuukautta sitten. Tytto on sairastellut koko elamansa paljon ja siksikin saanut paljon extra huomiota meilta vanhemmilta. Rajat on tolki aina asetettu ja huolta pidetty etta ei ihan pellossa kasveta. No nyt sitten kun meille syntyi toinen vaiuva niin on tytto tietenkin saanut paljon huomiota isaltaan ja heilla onkin tosi hyvat ja laheiset valit, mutta muttta...

Nyt minusta on alkanut tuntumaan, etta isa lipsuu yhteisista kasvatusperiaatteista ja tekee nain hallaa seka minulle etta tytolle. Huomaan yha useammin, etta isa syottaa tytolle herkkuja. Olen usein sanonut asiasta, mutta isa perustelee sita silla etta muuten tytto ei syo. On siis sairauden takia muutenkin huono syomaan. Nyt sitten uusimpana juttuna tanaan isa kantoi kiukuttelevaa lasta sylissa viimeiset sadat metrit kavelylenkilla. Suutuin tasta hiukan, kun olemme sopineet, etta tytto joka istuu rattaissa tai kavelee, mutta ei kanneta. jo ihan siitakin syysta, etta en voi millaan kaupassa kaydessani tyontaa toista sisarusrattaissa ja kantaa toista sylisssa. Joko vaunuissa istutaan tai sitten kavellaan, muuten ei minun arkeni paivisin toimi. Tytto on siis jo alkanut tata kayttamaan, etta kiukuttelee vaunuista syliin. Eli siis isa on luultavasti kantanut hanta aiemminkin.

Olen myos huomannut, etta jos isalla on vastuu molemmista niin vauva jaa usein vahalle huomiolle. Sama jos vauva itkee nalkaa ja sisko itkee esim. valipalaa niin isa hoitaisi esikolle ruoan aina aiemmin. Olen yrittanyt sanoa, etta esikko jaksaa kylla odottaa, mutta vauvalle ruoka on elinehto.

Mies on kylla tosi hella ja hoivaava isa vauvallekin ja muutenkin loistava isa joka on valmis jakamaan vastuuta jne. Miehessa ei siis mitaan vikaa ole, mutta musta vaan tuntuu,e tta mies on jotenkin nyt alkanut vauvan syntymasta ja isosiskon sairastamisesta johtuen alkanut "lellimaan" isosiskoa. miten asian ottaisin puheeksi ilman, etta loukkaan ketaan. Mies on muuten niin loistava, etta tuntuu pahalta ns. loukata hanta

Jos isä ajattelee mielessään että on hänen tehtävä saada isompi tuntemaan itsensä tärkeäksi. Minusta tuo kuulostaa ihan siltä.

Voithan sinä sanoa hienovaraisesti. Tai sitten teet esimerkiksi tuollaisessa syömistapauksessa niin että sinä syötät sen esikon ja sanot että syötä sinä tuo vauva.

tottahan tuo tarkeaksi tuntemis-juttu on ja se on toki tarkeaa, mutta kun musta tuntuu etta vallla se menee jo hiukan overiksi. pitanee puhua hienovaraisesti miehelle asiasta. mutta olenko mielestanne oikeassa tassa vai olenko mahdollisesti muuttunut ihan kotihirmuksi...

Yhteistyössä