Lemmikit kielletty asunto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olen aivan liian rehellinen voidakseni muuttaa lemmikkien kanssa asuntoon, jossa lemmikkejä ei saa olla. Samasta syystä olen universumin huonoin myyntitykki :D

Omassa nykyisessä asunnossani on jonkun vuokralaisen aikana tullut vesivahinko parkettiin siitä, kun koira oli kaatanut juomakuppinsa siihen (ilmeisesti ketään ei ollut kotona), ja vesi imeytyi parkettiin. Millä tollasenkin sitten selittäis, jos asunnossa ei saisi olla eläimiä?

Jos minäkin olisin täysin sutkaaja, en kyselisi asian yleisyyttä, vaan menisin ja muuttaisin. Me olemme asuneet lemmikkien kanssa jo pidemmän aikaa, eikä vahinkoja ole sattunut, mutta toisaalta mistäpä sitä tietää.
Kaikki yksityisten tarjoamat asunnot on lemmikeiltä kielletty, kaupungin asunnoissa taas asuu todennäköisesti häirikkö poikineen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos minäkin olisin täysin sutkaaja, en kyselisi asian yleisyyttä, vaan menisin ja muuttaisin. Me olemme asuneet lemmikkien kanssa jo pidemmän aikaa, eikä vahinkoja ole sattunut, mutta toisaalta mistäpä sitä tietää.
Kaikki yksityisten tarjoamat asunnot on lemmikeiltä kielletty, kaupungin asunnoissa taas asuu todennäköisesti häirikkö poikineen.

Minäkin olen vuokralleantaja, ja olen kieltänyt lemmikkien pidon sopimuksessa, mutta edellisen vuokralaisen kohdalla tein poikkeuksen, kun kysyi (välittäjän kautta) asiallisesti ja kertoi minkälainen lemmikki on kyseessä (pieni koira).
Kannattaa siis kysyä :)

Aijjaa? Minä olen asunut neljässä yksityiseltä vuokratussa kämpässä ja jokaiseen on ollut myös lemmikki (koira) tervetullut..

Alkuperäinen kirjoittaja ahaa:

Aijjaa? Minä olen asunut neljässä yksityiseltä vuokratussa kämpässä ja jokaiseen on ollut myös lemmikki (koira) tervetullut..

Virheellisesti ilmaistu, kaikki tällä hetkellä katselemani asunnot yksityisillä olivat lemmikeiltä kielletty. Ja en muuten oikeasti usko kaupungin asuntojen kaikkien olevan häirikköasuntoja.

Mielestäni moinen käytös, siis valehdella vuokrantajalle, on todella tyhmää. Asunnon omistaa kuitenkin joku muu ja hänellä on päätösvalta ja oikeus kieltää lemmikit. Itse paljon asuntoja nähneenä ymmärrän noita omistajia hyvin. Ikävän usein lemmikki asunnossa jopa laskee asunnon jälleenmyyntiarvoa! Koirien kynnet naarmuttavat lattiaa, monesti kynnyksissä ja seinissä näkyy kulumaa yms. Teroitellaan kynsiä tai jyrsitään seiniä...

Ihan toinen juttu on myös se, että lemmikeistä jää asuntoon hilsettä. Asunnon omistaja voi olla allerginen ja allergiselle ihmiselle asuntoa on turha lemmikin jäljeltä tarjota vuokralle.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä olen aivan liian rehellinen voidakseni muuttaa lemmikkien kanssa asuntoon, jossa lemmikkejä ei saa olla. Samasta syystä olen universumin huonoin myyntitykki :D

Sama juttu ja siksi olen suosiolla jättänyt kaikki myyntihommatkin.

Asuin hetken aikaa asunnossa jossa lemmikit oli kielletty ja siksi siis otettiin äitini luokse jäänyt koira meille vasta kun oltiin hommattu oma asunto. En olisi ikinä uskaltanut koiraa tuonne tuoda vaikka kuinka tiesin että kyse on vanhasta, suht pienikokoisesta koirasta juoka ei ikinä riko mitään.

Yhteistyössä