Lemmikkien leikkimielinen kiusaaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

elukka

Vieras
Meillä oli kylässä eilen tuttava, jolla ei itsellä ole lemmikkejä. Meillä on tapana "kiusata" eri keinon kissojamme, kuten on ollut tapana kiusata edellisiäkin lemmikkejämme. Vitsailimme, että "kissathan on luotu kiusattaviksi". Hän järkyttyi TODELLA paljon, kun "kiusasimme" kissoja ja oli sitä mieltä, että olemme eläinrääkkääjiä.

Kiusaamiselle puhun nyt leikkimielisestä kiusaamisesta, missä eläintä ei satuteta tai pelästytetä "oikeasti". Saatamme esim. väijyä kissaamme nurkan takana, ja kaapata sen viltillä. Erilaisia typeriä hassuttelujuttuja, mistä tiedämme että omat eläimemme ei suutu tai järkyty (en alkaisi esim. arkaa kissaa väijyttämään noin). Saatetaan sulkea hetkeksi pahvilaatikkoon tai jotain vastaavaa, sellaisia mistä sosiaaliset ja reippaat kissat eivät pelästy, vaan tietävät sen olevan leikkiä ja hauskaa sellaista. Yhtä kissaamme aina "hyppyytetään" lakanalla, eli houkutellaan kissa lakanalle ja aletaan hyppyyttämään. Kissa palaa lakanalle uudestaan ja uudestaan, vaikka tietää leikin idean, eli "lähtee leikkiin mukaan". Emme koskaan alkaisi oikeasti kiusaamaan lemmikkejämme niin, että niitä ahdistaisi/pelottaisi se. Eläinten elekieltä vähäkään tuntevat tietävät kyllä, että koska leikki menee yli ja menettää hauskuutensa.

Jäi vähän harmittamaan tämä tuttavan reaktio. Huumoria se vaan, sellaista missä kissakin on juonessa mukana. Kiusaatteko te muut lemmikin omistajat eläimiänne, vai kuulostaako tämä vaan julmalta?

äkkiseltään kuulostaa julmalta, mutten ole tilannetta ollut näkemässä. Itse olen nähnyt tällaista "leikkiä" jossa kissaa kiskottiin viiksistä, arvaa sanoinko pari valittua sanaa. Kissa sitten antoikin leikittäjälle kynsistä.

Lakanalla hypyttäminen ei kuulosta pahalta, mutta tuo kissan sulkeminen pahvilaatikkoon ja viltillä kaappaminen ei mun mielestä ole ihan normaalia. En voisi itse tehdä noin eläimelle. Ja mulla on ollut kissoja ja koiria.

lapsuuden kissa rakasti laatikkoja ja vetskarilla suljettuja kasseja. Samoin lakanapomppimista. Viltillä pelästyttelyjä emme tehneet, mutta piilosta leikittiin säännöllisesti. Kissa rakasti etsiä meitä lapsia piiloista; se oikeasti osasi leikin jujun. Samoin kuin osasi pelata fortunaa; tosin yritti välillä huijata kuulan vieriessä radalla ;)

Kissat ovat yleensä hyvin leikkisiä ja uskon, että jotkut kissat voivat nauttia ap:n "saalistusleikeistäkin". Kyllä hyvä omistaja kissansa tuntee.

Tuo pahvilaatikkoon sulkeminen siis tapahtuu pahvilaatikkoleikkien yhteydessä, ja kun kansi avataan niin kissa ei yleensä edes tule sieltä pois! "Kaappaus" taas on sellainen, mihin kissat itse tulevat, eli otakiinni-tyylinen hassuttelu, ei mikään yllättävä säkitys.

[QUOTE="A p";27621294]Tuo pahvilaatikkoon sulkeminen siis tapahtuu pahvilaatikkoleikkien yhteydessä, ja kun kansi avataan niin kissa ei yleensä edes tule sieltä pois! "Kaappaus" taas on sellainen, mihin kissat itse tulevat, eli otakiinni-tyylinen hassuttelu, ei mikään yllättävä säkitys.[/QUOTE]

No siinä tapauksessa ymmärrän, käsitin vähän eri tavalla tuon aluksi :) Näkikö hän leikit vai kerroitteko vain niistä hänelle? Ehkä ystäväsi sai myös väärän kuvan leikeistänne.

Yhteistyössä