Lenkkeilettekö lasten kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lenkkeily on kivaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lenkkeily on kivaa

Vieras
Me käydään useamman kerran viikossa, lähes päivittäin, lenkillä koko perhe niin, että lapset 3- ja 4-v pyöräilevät ja me vanhemmat kävellään. Vauhti on nykyään jo ihan reipas ja tykätään liikkua koko perhe yhdessä. Harvoin kuitenkaan tulee ketään muita ulkoilevia perheitä vastaan, vaikka täällä asuu tosi paljon lapsiperheitä. Ne lapset, jotka tulevat pyörällä tai edes kävellen vastaan, ovat jo koululaisia tai vähintään eskari-ikäisiä, jotka liikkuvat jo yksinään ilman vanhemopia. Väkisin tulee sellainen olo, että aika vähän ihmiset liikkuu lastensa kanssa ulkona. Toki voi olla, että käyvät esim jumpassa tai muuta sisälajia harrastamassa, mutta lenkillä harvemmin ketään tulee vastaan.

Todellakin :)
pyörällä,vaunuilla ja rinkalla....tyttö nyt 1v4kk ja joka päivä pyritään tekeen edes pieni lenkki.
oon miettiny samaa ku n harvoin näkee perhettä yhdessä liikkumassa tai edes toista lapsien kanssa?
välillä tehdään työn kans aamulla yhdessä lenkki ja illalla koko perheen voimin =)

Olen reilu 1 vuotiaan pojan äiti ja ulkoilen hänen kanssaan päivisin (2 krt/pv). Käymme leikkipuistossa, (kaupassa) ja molemmilla kerroilla lyhyt lenkki. Poika ei oikein viihdy rattaissa, haluaa itse kävellä ja leikkiä lähinnä puistossa. Illalla, kun mies tulee kotiin, en yleensä enää jaksa lähteä minnekään. Joskus käyn yksin lenkillä. Mies tekee todella fyysistä työtä, joten hän harvoin viikolla liikkuu lukuunottamatta kaupassa käyntejä. Viikonloppuna kyllä käydään koko perhe ulkoilemassa yhdessä.

Alkuperäinen kirjoittaja EllaRo82:
No ei sitä voi oikein lenkkeilyks kutsua, mut kävelyillä käydään. Joko niin, et 3.5v ja 2v kävelee tai sitten 2v on vauvan kans tuplissa. Hitaimman tahtia mennään aina. :)

ei sillä vauhdilla ole väliä? lapset kuitenkin oppii liikkumaan pienestä pitäen. Se meillä on tavoitteena sen lisäksi, että koira pitää joka tapauksessa lenkittää. Pisin lenkki mikä on tehty, on ollut 5-6 km ja jopa tuo hieman vajaa 3-v jaksoi sen reippaasti polkea.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja EllaRo82:
No ei sitä voi oikein lenkkeilyks kutsua, mut kävelyillä käydään. Joko niin, et 3.5v ja 2v kävelee tai sitten 2v on vauvan kans tuplissa. Hitaimman tahtia mennään aina. :)

ei sillä vauhdilla ole väliä? lapset kuitenkin oppii liikkumaan pienestä pitäen. Se meillä on tavoitteena sen lisäksi, että koira pitää joka tapauksessa lenkittää. Pisin lenkki mikä on tehty, on ollut 5-6 km ja jopa tuo hieman vajaa 3-v jaksoi sen reippaasti polkea.

Meillä kun ei toi esikoinen oo hoksannu vielä pyöräilyn iloja. Mut onneks kyllä tykkää ja jaksaa kävellä pidempiäkin matkoja. Mut yksin tosiaan teen sitten ne hikilenkit.

3vee jaksaa pyöräillä vasta sellaisen 4km ja sen jälkeen menee multa hermot. Vauhti on liian hidasta. Joten kävelyretkille otetaan rattaat mukaan. Parhaiten sujuu niin, että on ukkokin mukana ja pojat juoksee kilpaa, minä työntelen rattaita perässä. Jossain vaiheessa vauhti hidastuu ja poika kaapataan rattaiden kyytiin.

Ei kai aikuiset lasten kanssa kävelyretkellä käy, kun palstalaisten mielipide on että yli 2veet ei saa istua rattaissa. Eihän sitä tuonikäisen kanssa ilman rattaita kunnon kävelyllle pääse. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
3vee jaksaa pyöräillä vasta sellaisen 4km ja sen jälkeen menee multa hermot. Vauhti on liian hidasta. Joten kävelyretkille otetaan rattaat mukaan. Parhaiten sujuu niin, että on ukkokin mukana ja pojat juoksee kilpaa, minä työntelen rattaita perässä. Jossain vaiheessa vauhti hidastuu ja poika kaapataan rattaiden kyytiin.

Ei kai aikuiset lasten kanssa kävelyretkellä käy, kun palstalaisten mielipide on että yli 2veet ei saa istua rattaissa. Eihän sitä tuonikäisen kanssa ilman rattaita kunnon kävelyllle pääse. :xmas:

Pikku hiljaa vauhti kasvaa, kun antaa lapselle mahdollisuuden.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

toki mutta rattaat on hyödylliset kuitenkin oikeilla kävelyreissuila vielä pitkään.

Alkuperäinen kirjoittaja nalkuttava talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

toki mutta rattaat on hyödylliset kuitenkin oikeilla kävelyreissuila vielä pitkään.

No varmaan, jos lapsi yhä suostuu istumaan rattaissa. Meidän ei ole suostunut vapaaehtoisesti sen jälkeen kun täytti 2. Minä lenkkeilen kuntoilumielessä yksin, mutta myös lasten kanssa lenkkeilen ihan jo siitä syystä, että lapset tottuu liikkumaan.

Yhteistyössä