Lentäminen vauvan ja taaperon kanssa, vinkkejä? (Norwegian)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 7oikein
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

7oikein

Jäsen
16.09.2011
91
0
6
Olen lähdössä reissuun 0- ja kohta 3-vuotiaan kanssa. Edessä reilu 3 h lento. Kaipaisinkin vinkkejä sujuvaan matkantekoon!

Rattaita ei oteta mukaan, kun perillä on toiset. Vauvan ajattelin laittaa kantoreppuun ja taaperon työntää kentän rattailla koneeseen, todennäköisesti käveleekin ihan mielellään.

Onko pikkulapsilla jotain erivapauksia liittyen nesteidenkuljetuskieltoon? Lähinnä mietin, että saako taaperolle ottaa juomaa tai evästä kun ei välttämättä koneessa myytävistä sämpylöistä tms. perusta? Vauva on vielä rintamaidolla.

Vauvan pitäisi matkustaa mun sylissä ja taaperolla on oma paikka. Miten teillä on reissut sujuneet?

Mä oon lentänyt vain yhden vauvan kanssa, tosin usemmasta lentoreissusta kokemusta. Ainakin vauvanruoat/korvikkeet ym. saa ottaa mukaan, pitää laittaa erilliseen läpinäkyvään muovipussiin turvatarkastuksessa. En tiedä missä menee se raja, ettei lasketa enää vauvanruoaksi. Jos sulla kuitenkin on sekä vauva että taapero mukana, niin tuskin ne niitä taaperonkaan juomia kovin tarkkaan syynää. Toisaalta sieltä kentältäkin saa ostettua yhtä sun toista.

Vauvalle saa ainakin ottaa omat eväät. Yleensä koneessa myydään mehua. Kiinteää ruokaa kuten eväsleipiä, karkkia tms. saa ottaa matkustamoon kaikki ainakin EU:n sisäisillä lennoilla.

Mun mielestä kantoliina on vauvan kanssa reppua parempi, koska liina toimii tukityynynä ja peittona lennon aikana.

Kiitos! Tietäiskö kukaan, että jaetaanko Norskilla lapsille mitään puuhapussia tms. kuten Finnairilla ainakin joskus on jaettu? Mietin, että pitäisikö ottaa taaperolle pieni palapeli, kirja tms. mukaan. Ongelmana myös järkevä pakkaaminen, ollaan 10 päivää reissussa ja yritn pakata mahd. taloudellisti, kun itse pitää ne tavarat kuljettaakin.

Periaatteessa taaperolle pitäisi saada ottaa omaa evästä mukaan mutta mulla ainakin henkilökohtaisesti ovat pillimehut yms. jääneet turvatarkastukseen (testasin ihan mielenkiinnosta saako vietyä). Olen aina ostanut sitten turvatarkastuksen jälkeen kentältä lapselle evästä koneeseen. Vauvanruuat saa viedä kyllä.

Yleensä lentämisestä vauvan / taaperon kanssa. Meillä on aina sujunut loistavasti, vähän viihdykettä mukaan (kirja, kyniä, paperia, pieniä leluja). Itse asiassa lapset tykänneet lentämisestä niin paljon että enemmän ongelmia on meinannut tuottaa koneesta poistuminen :D
Meillä ei ole ollut korvienkaan kanssa ongelmia nousun / laskun aikana. Vauvalla ollut tutti suussa ja isompi on pureskellut purkkaa tai ksylitol-pastillia.

Olen niin kädetön, että kun (jos) olen saanut liinan päälle asti niin silloin itkee jo vauva ja ehkä äitikin. Tuotahan voisi kyllä taas treenata :) Mukaan ajattelin raahata äp-makuupussin, johon tein reiät perillä odottavien rattaiden turvavöihin. Multa löytyy myös kantosuoja kantoreppuun, josta saa vähän peitettä tarvittaessa. Vauva on aika rauhallinen tapaus, mutta esikoinen voi huonolla tuurilla olla aika haastava, on esim. kova juoksemaan karkuun.

Pakkaa käsimatkatavaroihin itsellesi paita ja taaperolle paita+housut. Vauvat tahtovat puklailla, taapero voi oksentaa pelkästä jännityksestä, mehut ym kaatuu päälle jne

Ota taaperolle mukaan uusi lelu, jonka vedät sitten hihasta pahan paikan tullen. Toki kotoa mukaan kirja, värikynät ja paperia, pieniä leluja taaperon omaan reppuun.

Kiinteää evästä voit ottaa mukaan esim. voikkareita, hedelmiä, rusinoita jne. Kentältä saa ostettua mehua ym turvatarkastuksen jälkeen.

Yhteistyössä