Lentokenttähotelliin vai yöllä ajaminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja VIERAS
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

VIERAS

Vieras
Ollaan lähdössä perheen kanssa kahdeksi viikoksi etelään. Lento lähtee klo 7 aamulla. Hotellihuone+parkki maksaa 160? ja pelkkä kahdenviikon parkki 50?. Ajomatkaa Helsinki-Vantaalle on 350km.

Nyt ollaanmietitty tuota yöllä ajamisen vaihtoehtoa, eli klo 00.30 pitäisi lähteä ajelemaan. Lapset olisi tarkoitus siirtää omista sängyistä autoon (2v,5v,9v) ja perillä oltaisiin 04.30.

Mietityttää tuo töllä ajamisen rankkuus, miten sitä pysyy hereillä ja miten seuraavana päivävä jaksaa jos nukkuu vain pieniä pätkiä. Mutta toisaalta 110? on paljon rahaa...

Miten itse tekisitte?

Alkuperäinen kirjoittaja Vekki:
Kallistuisimme vaihtoehtoon hotellihuone+parkki. Kaikille mukavampi loman aloitus kunnon yöunien jälkeen :)

kunnon yöunista en tiedä,koska he kuitenkin joutuu mennä sinne lentokentälle 4.30. jos menee hotelliin yöksi niin saa pari tuntia pidempään nukkua.itse ajaisin kuitenkin yöllä.2viikkoa etelässä on pitkä aika ja siinä saa nautittua lomasta ihan kunnolla

Me ajetaan aina 450 km yöllä, kun aamulennolla lähdetään. Viimeksi mietittiin hotellia, mutta päivällä lasten vaikeampi jaksaa matkustaa autossa. Hotellissa koko porukka nukkuu kuitenkin huonommin ja aamulla olisi pitänyt herättä lapset klo 4 jälkeen, jotta olisi keritty käymään aamupalalla ja jouduttu ajoissa lentokentälle. Päädyttiin siksi taas ajamiseen. Miehen kanssa ajetaan vuorotellen ja lapset ( viimeksi 1½v ja 3½v) nukkuivat tyytyväsinä.

Minä menisin hotelliin. Teitä on kuitenkin viisi eli ei tuo 110 ? nyt niin paljon ole. Ja lentokenttähotellin hintaan kuuluu aamiainen eli ei tarvi lentokentällä ostella ylihinnoilteltuja eväitä. Itse olen yöpynyt Helsinki-Vantaalla, kun lento lähti klo 6.15 aamulla ja päivän ensimmäisellä bussilla ei olisi ehtinyt, joten piti tulla illan viimeisellä, joka tuli klo 24 aikoihin. Olisi huomattavasti kivempi ollut nukkua kunnolla ennen matkaa, mutta kun yksin olin matkalla niin sitä satasta viitsinyt maksaa, mutta lasten kanssa kyllä suosittelen maksamaan.

menisin hotelliin ehdottomasti. En todellakaan jaksais sitten sitä lentoa väsyneenä. Jos sais lentomatkan nukkua niin mikäs siinä, mutta noin pienten kanssa se tuskin tulee kuuloon. Meillä menee aina kaikki lennot tosi hyvin jos vaan itse olen virkeä ja jaksan lasten kanssa "touhuta" eli lukea ja leikkiä yms.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
Alkuperäinen kirjoittaja emppu:
Hotelliin ajoissa edellisenä päivänä. Varhain nukkumaan, ja ihana hotelliaamianen pohjalle ennen lentoa.

ei varmaan moni jaksa kauheesti silti aamiaista syòdà klo 5 aamulla ;)

Miksi ei? Jos ei ihan nukkuvana raahata pöytään, ja ed. päivänä on jo iltapalat syöty, ja nukkumaan menty normaalia aikaisemmin

Hotelliin ajoissa edellisenä päivänä. Varhain nukkumaan, ja ihana hotelliaamianen pohjalle ennen lentoa.

Miksi ei? Jos ei ihan nukkuvana raahata pöytään, ja ed. päivänä on jo iltapalat syöty, ja nukkumaan menty normaalia aikaisemmin

pòytààn ei tarvitse edes kaikissa paikoissa raahautua tuota aikaa aamusta sillà aamiainen pitàisi tilata omaan huoneeseen. tosin lentokenttàhotellissa voi olla toisin, ovat varmaan varautuneet kaikenlaisiin làhtòihin

Hotellin minäkin valitsisin. Mutta onko se noin kallis? Me oltiin juuri joululomalla siinä Cumuluksen lentokenttähotellissa yötä ja auto heidän maksullisessa parkissa 12 päivää. Ei se noin kallis ollut...jäi kyllä alle sataseen huone+parkki yhteensä.

pòytààn ei tarvitse edes kaikissa paikoissa raahautua tuota aikaa aamusta sillà aamiainen pitàisi tilata omaan huoneeseen. tosin lentokenttàhotellissa voi olla toisin, ovat varmaan varautuneet kaikenlaisiin làhtòihin

ja jokatapauksessa on hyvä syödä aamaista, koska aika lailla menee aikaa ennen kuin siellä koneessa on se aamupala tarjolla. Toki kentälläkin voi syödä ja itse monesti käydään siellä alakerran ravintoloissa syömässä Hki-vantaalla, parempi hinta-laatusuhde ja valikoima miedän makuun kuin lentokerroksessa, mutta ne on ennen turvatarkastusta ja siihenkin saa nykyään laskea aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Hopping:
Hotellin minäkin valitsisin. Mutta onko se noin kallis? Me oltiin juuri joululomalla siinä Cumuluksen lentokenttähotellissa yötä ja auto heidän maksullisessa parkissa 12 päivää. Ei se noin kallis ollut...jäi kyllä alle sataseen huone+parkki yhteensä.

anna linkki, màkin voisin olla kiinnostunut noin edullisesta paikasta

Alkuperäinen kirjoittaja Hopping:

anna linkki, màkin voisin olla kiinnostunut noin edullisesta paikasta

http://www.cumulus.fi/hotellit/airport/fi_FI/airport/

Yhteistyössä