T
"Tiina"
Vieras
Taas sain täyden raivon ja kunnon supistukset aikaiseksi, kun koitin laittaa lapsia nukkumaan. Lelujen siivoamiset lasten kanssa jäi taas minulle, samoin iltapalan järjestäminen ja lasten laitto yöpuulle. Toinen 2v kaksosista on vielä äärettömän huono nukahtamaan ja kenelleppä muulle se iltatöistä jäi kuin minulle. Mies istui sohvalla läppärisylissä telkun ääressä kuten joka ilta. Joo, hän tekee myös töitä siinä samalla, mutta niitä hän voisi tehdä päivälläkin, mutta silloin pitää kahvitella kavereiden kanssa tai pitää pitkiä ruokkiksia joiden aikana voi ottaa vaikka nokoset. Kun lapset on sitten unilla niin isi voikin katsoa leffoja yömyöhään ja sitten aamulla väsyttää ja pitää nukkua pitkään ja äiti hoitaa lapset hoitoon, aamupalat kaikille ja aamuraivauksen kun mies joskus on saanut persiinsä ylös ja lapset vietyä. Sitten ruuan pitääkin olla valmiina puoliltapäivin kun mies tulee syömään ja sitä rataa. Ai niin, normaalisti minä vien lapset hoitoon ennen seitsemää, menen töihin, tulen kaupan kautt, laitan ruuan ja hoidan kotityöt, mutta nyt olen neljättä viikkoa sirauslomalla ennenaikaisen synnytyksen riskin takia. Täysi vuodelepo onneksi ei nyt ole enää kuvioissa (silloin kyllä makasin kokoajan ja tiskit kerääntyivät ja tavarat olivat hujanhajan) mutta nyt. En pysty olemaan ja lepäilemään kun kukaan ei tee kotitöitä tai no joo, anoppi on siivonnut kerran viikossa, mutta siinä se sitten onkin. Olen niin monesti koittanut puhua asiasta, mutta aina menee riidaksi.