lerppu vatsanahka raskauden jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja reppu mahassa ja selässä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

reppu mahassa ja selässä

Vieras
moikkelis, toivottavasti joku osais auttaa, en kaipaa vittumaisia kommentteja.

eka raskaus takana, painoa tuli 20kg maha todella iso ja tuli täyteen raskausarpia. nyt 6kk synnytyksestä ja vatsanahka roikkuu todella järkyttävän näköisenä, jumpannut olen pikkuhiljaa ja nyt melkein entisissä mitoissa paitsi tuo maha. masentaa ja paljon.

onko kellään tietoa saako julkiselta puolelta millään konstilla pääsyn leikkaukseen? alan vaipua masennukseen ja tämä vaikuttaa jo jokapäiväseen elämääni :( yksityisellä maksaa niin paljon etei ilman lottovoittoa ole sinne asiaa..

Minulla on ihan sama homma, paitsi että takana kaksi raskautta joissa lihoin sen 20kg :D itsekin olen jo tyytyväinen kohta painooni mutta tuo vatsa, ei kehtaa missään liikkua ilman että vatsa on peitossa, järkytytin yhtä pientä tyttöäkin kylpylässä kun olin suihkussa ja vatsani on kuin liekkien jäljiltä ( raskausarvet ) ja napa roikkuu suurinpiirtein polvissa.

mutta en usko että sitä aletaan julkisella puolella fiksaamaan ellei siitä ole haittaa fyysisesti?

hellou, en osaa sanoa muuta kuin leikkaus ja rahat mänt tai sit opetella elämään sen kanssa!! itellä ensimmäinen raskaus oli kaksosraskaus, iho venyi eikä se koskaan takaisin normaaliksi mene! 6 vuotta olen jo mahani kanssa elänyt välillä menossa kirurgille välillä asian hyväksyen! etenkin silloin kun näkee äitejä jotka eivät ole maksaneet yhtä kovaa hintaa lapsen saamisesta alkaa masentaa! aikakin tekee tehtävänsä, sinulla on puoli vuotta synnytyksestä, arvet vielä vaalenee ja tod.näk vatsakin vielä muovautuu! itselläni on aika littana vatsa, ainut on röpöinen nahka ja vaurioituneet vatsalihakset joiden takia vatsani on vähän kumman muotoinen!

Kuudessa kuukaudessa ehtii jo paljon tapahtua, ja vartalo alkaa palautumaan ennalleen raskaudesta, mutta se ei kuitenkaan tarkoita vielä sitä etteikö vatsasi voisi kiinteytyä. Älä ajattele mitään suuria leikkauksia, ellei sinulla todella niihin jostain rahat löydy, koska se masentaa vain enemmän. tieto ettei sellaista saa... Jos käyttäisit rahasi vaikka personal traineriin, joka osaisi suunnitella sinun vartalollesi sopivan kunto-ohjelman, jossa keskityttäisiin vatsan seutuun. Jos sekään ei onnistu, ei ole esim aikaa/rahaa, niin jatka kotona liikkumista ja jumppaamista. Netit on pullollaan hyviä vatsalihas treeni ohjeita joilla aloittelijakin pääsee vauhtiin.. Älä anna masennuksen viedä, vaikka kesäkin tulee ja ns. "bikinikausi" alkaa.. Kaupat on pulloillaan ihania kesäisiä mekkoja,tunikoita ja vatsan seudulta löysiä paitoija joilla saa peitettyä vatsan nätisti, ja suosi korkea vyötäröisiä housuja niiden kanssa.! jaksamisia sinulle, itsetunnon kanssa on raskasta painia. Tiedän itse sen koska rintani ovat kamalassa jamassa raskauden jälkeen, vatsakin noh.. :) ei ole hääppöinen

Miulla oli ekan raskauden jälkeen kans masis roikkunahkasta, rinnoissa. Asian kanssa oppii elämään, ei muu auta, jos ei ole varaa itse kustantaa leikkausta. Jos yhtään lohduttaa niin todela monella naislla on joko vatsa tai rinnat jääny pusseiks.

Minä ole sinut itseni kanssa, kun koko ajan teen asialle jotain, elän terveellisesti ja treenaan. Kyllä se nahka kuroutuu kasaan jonkun verran, kun tekee paljon töitä sen eteen.

"maksaneet yhtä kovaa hintaa lapsen saamisesta"... älkää nyt viittikö! Se on teidän MAHA, ei aivot, sydän tms. Ja sen saa peittoon hyvin helposti.

tuo ei ole kova hinta lapsen saamisesta..

Mulla on sama tilanne, kun oon laihduttanut reilusti. Kuulemma leikkauksen avulla laihduttaneet (mahalaukun pienennys tmv.) pääsevät leikkaukseen, mutta omaehtoisesti laihduttaneet tuskin. Mutta en mä silti katkera ole, vaan iloinen uudesta, terveemmästä elämästä. Aika turhamaista murehtia jotain nahkaa.

Älä mieti leikkausta ennen kuin kaikki lapset on "hankittu" (sitaatit, koska inhoan ko sanaa, mutten parempaakaan kiireessä keksi ). Jos paino on ok eikä jumppa auta, ei oikein paljon vaihtoehtoja ole. Pahankin näköiset arvet onneksi vaalenevat ja reppu hieman pienenee. Jos se kuitenkin oikeasti roikkuu häpykummun päälle ja iho on ikäänkuin "kaksinkerroin", voi julkisellakin puolella olla oikeus abdominoplastiaan eli vatsanahan leikkaukseen ja mahd. lihasten kiristämiseen. Iso ja raskas leikkaus on ja toipuminen työlästä. Pitää kyetä olemaan mitään nostelematta pitkään - mikä on pienen lapsen äidille aika vaikeaa yleensä.

kiitos kovasti kaikille vastanneille asiallisista kommenteista :) tiedän että on pahempiakin asioita kuin löysä mahanahka, mutta valitettavasti huonon itsetunnon omaavalla se vaan masentaa, en halua edes seksiä mieheni kanssa ellei ole ihan pimeää, koska tämä reppu ei itseäni ainakaan kiihota.. ehkä opin ajan kanssa elämään tän kanssa, eniten juuri harmittaa se että olen vasta parikymppinen ja kroppa on aiemmin ollut ihana ja nyt elän kurttumummon näköisenä loppuelämäni :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ammuvainaa:
Mulla on sama tilanne, kun oon laihduttanut reilusti. Kuulemma leikkauksen avulla laihduttaneet (mahalaukun pienennys tmv.) pääsevät leikkaukseen, mutta omaehtoisesti laihduttaneet tuskin. Mutta en mä silti katkera ole, vaan iloinen uudesta, terveemmästä elämästä. Aika turhamaista murehtia jotain nahkaa.

No kuitenkin sitä vatsanahkaa murehditaan, oli turhamaista tai ei. Kyllä mun mielestä saa surra pilalle mennyttä ulkomuotoa, ei se tarkoita että lasta rakastaisi vähemmän.

Yhteistyössä