Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mutta sellainen askarruttaa vielä, että uskovatko lestadiolaiset, että vain he voivat päästä taivaaseen?
sillä jos uskovat, niin kuin olen kuullut, niin sehän ei ole raamatullista.
Sanoihan Jeesuskin, että yhtä hyvin kreikkalaiset sekä heprealaiset, ympärileikatut/ympärileikkaámattomat voivat periä Jumalan valtakunnan kuin Juutalisetkin, sillä pelastus on yksin uskosta Jeesukseen.
Tähän pakko sanoa, että vl:t elävät niin kuin raamattu opettaa ja ne jotka elävät raamatun opetuksen mukaan pääsevät taivaaseen. Jo pelkkä meikkaaminen on raamatun opetuksen vastaista. Miksi ei voisi olla vanhoillislestadiolainen jos kuitenkin elää ja uskoo niin kuin Jeesus opettaa?
Synnitöntä ihmistä ei ole, mutta synnit voi/saa uskoa anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä, jos haluaa elää Jeesuksen opetuksessa ja päästä taivaaseen.
Mikään ei ole kiellettyä, asioita ei vaan haluta tehdä.
Tuossa edellä joku kyseli et miksei hyväksytä esim. nuoren meikkaamista niin siksi, koska jos nuori haluaa olla kuitenkin uskomassa ni se on raamatun vastaista meikata. Ei hän minun mielestä ole uskomassa jos ei elä niin kuin raamattu opettaa.
Aikaa sekavaa näin väsyneenä, mut ehkä jotain irtoaa...
Missä kohtaa Raamattua mielestäsi kielletään meikkaaminen? Eikö siellä kuitenkin puhuta itsensä koristelusta jotakin ja vanhoollislestadiolaiset saavat käyttää koruja- paitsi lävistyksiä ja korvakoruja.
Sanot, ettei ole mitään kiellettyä, asioita ei vain haluta tehdä. Kyllä mulla on paljon vl-tuttavia/kavereita/sukulaisia, jotka
nimenomaan haluaisivat esim. meikata, katsoa leffoja (katsovatkin salaa), käydä baareissa (osa, ei kaikki), ja paljon muuta. He eivät kuitenkaan uskalla tehdä niin peläten joutuvansa silmätikuksi ja osa tekee näitä salaa. Tosi hyvä juttu muuten, mutta Jumala näkee ne salatkin. Jos omatunto sanelee, mitä saa tehdä, miksi toiset vl:t puuttuvat niihin sitten niin hanakasti? Onko hyvä omatunto sitä, että tehdään ns. syntiä salassa? Tuttava vanh.lest. hankki television. Hänen vl-ystävänsä alkoivat puhua, että hän on kieltänyt uskonsa ja hän jäi kaveripiirin ulkopuolelle.
Jos joku ei mielestäsi ole uskomassa, kun ei elä niinkuin raamattu opettaa, (esimerkkinä mainitsemasi meikkaus), niin raamattuhan neuvoo meitä elämään tuomitsematta? Esim. toisen uskoa. Raamatussa on paljon asioita, jotka vanh. lestadiaolaiset ovat poimineet sieltä ja haluavat niitä noudattaa. Paljon on "itse keksittyjä" syntejä, kuten tv ja meikkaus.. Ja osa tärkeistä raamatun kohdista on unohdettu tyystin..