Leukemia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen siis 13v tyttö ja minua ahdistaa liikaa se että epäilen leukemiaa. Olen lukenut netistä lukemattomia artikkeleita leukemiasta ja ahdistus on päässyt valloilleen. En pysty keskittymään normaaliin elämiseen tämän ahdistuksen kanssa ja elämäniloni on täysin kadonnut joka on huolestuttavaa tässä iässä. Oireita jotka lukemani perusteella viittaisivt leukemiaan olen havainnut itselläni ovat: 4 mustelmaa jaloissani (olen kyllä kolhinut jonkuverran), hieman väsymystä, yleiskunnon heikkenemistä sillätavoin että hengästyn VÄLILLÄ esim. samoin tavoin kun olisin kipeä mutta pystyn tekemään voltteja ja pomppimaan normaalisti (harrastin n.2v rankkaa urheilua ja lopetin noin 2kk sitten motivaation puutoksesta voi toki olla syynä se ettei harjoituksia enää ole 3 kertaa viikossa), lievä flunssa joka on kestänyt 2kk, jalkojen puutuminen tietyissä asennoissa ja tänä aamuna oli kuumeinen olo mutta mittasin kuumeen eikä ollut, mutta olen silti peloissani että se nousee illanmittaan. Muitakin LIEVIÄ oireita löytyy mutta ei pahoinvointia. Onko leukemia siis mahdollinen? Pitäisikö mennä lääkäriin?

Ihan ensin, lakkaa lukemasta niitä artikkeleita! Oli sitten mikä sairaus kyseessä hyvänsä, aina muka löytyy sopivia oireita.

Toiseksi, puhu asiasta vanhempiesi kanssa. Luulisin kyllä, että vanhempasi olisivat huomanneet voinnissasi muutoksia ja käyttäneet lääkärillä jos huoli olisi heillä herännyt.

Kolmanneksi, mustelmia tulee. Ja helposti varsinkin jalkoihin. Jos niitä alkaa löytymään paikoista joiden kolominen olisi hankalaa (esim. selkä) niin sitten voisi miettiä uudemman kerran.

Neljänneksi, jalat (Ja kädet) puutuvat herkästi tietyissä asennoissa. Koska verenkierto osittain estyy jos vaikka istut jalkojesi päällä.

Viidenneksi, jokainen hengästyy aina välillä. Jopa niska ja hartiaseudun lihasjumit saavat aikaan hengästymisen tunnetta.

Kuudenneksi, jokainen on välillä väsynyt.

Seitsemänneksi, nyt on liikkeellä sitkeää flunssaa.

Ja viimeisenä vielä kerran, puhu vanhemmillesi huolestasi.

Olet siinä teini-iän kynnyksellä, joten kaikenlaiset fyysiset ja psyykkiset muutokset olotilassa ovat mahdollisia johtuen myös muutoksista hormonitoiminnasta. Kouluterveydenhoitajaan voit olla hyvin yhteydessä tässä asiassa, mikäli ei tunnu luontevalta vielä keskustella asiasta vanhempiesi kanssa.

Luet mistä tahansa sairaudesta, nii tarpeeksi kun luet nii oireet tuntuu aina täsmäävän. Joten oikeesti voit vain valita minkä taudin haluat, luet siitä ja uskottelet itsellesi sairastavasi kyseistä tautia.
Lisäksi ihmismieli on niin uskomaton, että kun oikeesti uskot sairastavas jotain tautia, niin voit oikeesti sairastua kyseiseen tautiin

nyt on siis tullut mukaan vielä yöhikoilu ja flunssa
Olen siis 13v tyttö ja minua ahdistaa liikaa se että epäilen leukemiaa. Olen lukenut netistä lukemattomia artikkeleita leukemiasta ja ahdistus on päässyt valloilleen. En pysty keskittymään normaaliin elämiseen tämän ahdistuksen kanssa ja elämäniloni on täysin kadonnut joka on huolestuttavaa tässä iässä. Oireita jotka lukemani perusteella viittaisivt leukemiaan olen havainnut itselläni ovat: 4 mustelmaa jaloissani (olen kyllä kolhinut jonkuverran), hieman väsymystä, yleiskunnon heikkenemistä sillätavoin että hengästyn VÄLILLÄ esim. samoin tavoin kun olisin kipeä mutta pystyn tekemään voltteja ja pomppimaan normaalisti (harrastin n.2v rankkaa urheilua ja lopetin noin 2kk sitten motivaation puutoksesta voi toki olla syynä se ettei harjoituksia enää ole 3 kertaa viikossa), lievä flunssa joka on kestänyt 2kk, jalkojen puutuminen tietyissä asennoissa ja tänä aamuna oli kuumeinen olo mutta mittasin kuumeen eikä ollut, mutta olen silti peloissani että se nousee illanmittaan. Muitakin LIEVIÄ oireita löytyy mutta ei pahoinvointia. Onko leukemia siis mahdollinen? Pitäisikö mennä lääkäriin?

Minkälainen asunto, missä nyt olet? Asunnoissa ON yleensä termostaatit, jotka säätävät lämpötilaa. Se taas ei vaikuta kovin nopeesti, vaan esimerkiksi yöpakkanen lämmittää tuhottomasti vasta aamuyöstä. Hiki siinä tulee, lämpimän peiton alla. Minkälainen peitto sulla on? Pussilakana ei saa olla keinokuitua(y)

Yhteistyössä