Leukosyytit ja hb alakantissa, mikähän minulla on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja verilettu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

verilettu

Vieras
Minulla on ollut jo vuosia leukosyytit noin 2,3-2,7, kun viitearvot ovat 3,4-8,2 tai 4,0-10 (mitattu eri alueen labroissa). Hb on vaihdellut 103 ja 118 välillä. Nyt se on kolmen kuukauden rautakuurin jälkeen 111. Olen myös syönyt tavallista enemmän veri- ja maksaruokia, jotta saisin sen nousemaan.
Täydellinen verenkuva otettu pari kertaa, erittelylaskennassa ei ilmeisesti mitään hälyttävää. Munuais- ja maksa-arvot ok, verensokeri ok, ferritiini ok, monet muut rauta-arvot ok, b-12 vitamiini ok, natrium-kalium ok, tumavasta-aineet ok, keliakiaa ei ole.

Saan ajoittain heikotuskohtauksia, ääreisverenkierto on surkea ja minulla on kilpirauhsen vajaatoiminta, johon minulla on lääkitys.

Mietityttää. Odotin, että rautakuuri olisi nostanut hemoglobiinia, mutta ei näköjään.

Millaisia normaaleja alhaisia arvoja teillä on ollut?

Siis ihan oikeasti. Täällä ei kukaan voi tietää mikä sulla on. Täällä tehdään sellaisia palstadiagnooseja usein, että huh huh. Kommentoidaan tyyliin: "selvä masennus", "niska jäykkyyttä" yms vaikkei tiedetä oikeita taustoja ja tutkimuksista mitään.

en kuvittelekaan, että joku tietäisi. Tämä on vaan pohdintaa ja haluaisinkin kuulla muista terveistä ihmisistä, joilla leukosyytit on jatkuvasti alakantissa :)

Uusimmat

Yhteistyössä