Lieksa/Pankakoski??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muuttaako vai ei?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muuttaako vai ei?

Vieras
Onko täällä ketään kuka tietäisi millaista aluetta on Lieksan Pankakoski? Onko hyvää vai huonoa aluetta lapsiperheelle?

Muutenkin kaikki tieto Lieksasta otetaan vastaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Tuota. Sinulla on varmaan hyvä syy muuttaa Lieksaan?

Kyllä miekin voisin sinne muuttaa, ihan vapaaehtoisesti jopa. Asuttiin joitakin vuosia kun olin pieni, kerkesin eka luokankin aloittaa siellä.
Tosin nuo miun muistot on 80-luvun alusta, joten on varmasti monikin juttu muuttunu sen jälkeen. ;)

Meillä mökki lähellä, mutta itse en paljoa pysty sanomaan... Miehen mukaan aika kuollut paikka. Taitaa siellä joku kyläkauppa olla. Jos omaa rauhaa haluaa, niin siihen ilmeisesti ihan hyvä paikka.

Olen asunut Lieksassa 80-luvulla. Mieleeni jäi Timitran ympäristön omakotitaloalue. Ja Lieksajoen (?) läheisyydessä olevat rivitaloalueet. Me asuimme Mähkössä ( sinne en välttämättä muuttaisi) ja myöhemmin Lieksan keskustassa.
Pankakoski on aika kaukana Lieksan keskustasta, kai välimatkaa on n. 20 kilometriä? Pankajärvellä on kyllä upeat uimarannat.

Pankakoski sijaitsee noin 6 kilometriä itään Lieksan keskustasta Lieksanjoen varrella. Pankakosken kohdalla joki tekee mutkan ja kosken haarojen väliin jää tehdassaari, jolla Pankakosken kartonkitehdas sijaitsee. Asukkaita Pankakoskelta löytyy n.1200, joista n. 250 on alle 18-vuotiaita. Suurin teollinen työnantaja on luonnollisesti tehdas 300 työpaikallaan, mutta lisäksi Pankakoskella toimii myös betonielementtejä valmistava Pielisen betoni Oy:n tehdas.

Kiitos oikaisusta. Varhaisnuoruuden muistikuvat näköjään pidensivät välimatkoja suuremmiksi, mitä ne todellisuudessa ovat. Näköjään Pankakoski ja Pankajärvikin ( tarkoitan nyt paikkakuntaa, en itse järveä) ovat etäällä toisistaan.

Alkuperäinen kirjoittaja muuttaako vai ei?:
Onko täällä ketään kuka tietäisi millaista aluetta on Lieksan Pankakoski? Onko hyvää vai huonoa aluetta lapsiperheelle?

Muutenkin kaikki tieto Lieksasta otetaan vastaan :)

pankakoskella on yksi kauppa/siwa, siis avoinna lähes aina, maan mainio päiväkoti palvelee jo kolmatta polvea, mahtavat luontopolut ja 20 km. päässä ruunaan suosittu retkeilyalue, valaistu latu, toimiva kylätoimikunta ja martat. nuoria perheitä muuttanut pankakoskelle tasaista tahtia, asumattomia asuntoja ei juurikaan ole, lieksassa niitä on. koulu (ala-aste) tosin lakkautui mutta kuljetus lieksaan toimii hyvin ja opettajat ovat paikkakuntauskollisia ja päteviä. myös kirjasto lopettaa vähän käytön vuoksi, lieksasta (7-9 km) löytyy hyvä kirjasto ja terveyspalvelut ja kauppaliikkeitä useita, myös erikoisliikkeitä, jopa kaksi muotiliikettä. pankakoskella on kirkkokin mutta harvemmmin siellä mitään tapahtumia on, esimerkiksi kauneimmat joululaulut sentään lauletaan. sekä lieksassa että pankakoskella on hyvä asua, mikäli täältä töitä löytyy.

Noin 23 vuotta pankakoskella ja lieksassa asuneena voin kertoa, että rauhallista on. Pankakoski varsinkin oli omassa lapsuudessa erittäin turvallinen paikka kasvaa ja silloin siellä se koulukin oli vielä toiminnassa. http://cdn.7static.com/static/img/sleeveart/00/001/091/0000109167_350.jpg kuvassa Pankakosken koulu Nightwishin sinkun kannessa, koska piirtäjä asuu Pankakoskella. Omakotitalot ovat Pankakoskella edullisia jos on taloa vailla. Lieksaan on tosiaan se 6 kilometriä. Lieksasta voin sanoa että kesällä mukava, talvella vähän tylsä kaupunki. Pienihän se on mutta kyllä sieltä kaiken päivittäisen tavaran löytää. Voin kyllä suositella omasta kokemuksesta, paikka sopii pienten lasten perheille

Ensinnäkin Lieksassa ei ole mitään ja toisekseen Pankakoskella ei sitä vähääkään. tyhjiä taloja koskella on ja niitä saa edullisesti mut työtä on todella huonosti ja väki vähenee kylästä koko ajan. rauhallista koskella ainakin on!!!!

Provoja toisensa perään.

Tiedän että olen myöhässä kommentteineni, mutta selvästikään kirjoittajista ne kärkkäimmät eivät tiedä mistä puhuvat. Olen itse Pankakoskelta ja voi varauksetta suositella paikkaa, varsinkin lapsiperheelliselle. Kylä itsessään on mitä pienet kylät suomessa yleensäkin ovat, paikka on kaunis, luonto on lähellä ja ihmiset välittävät toisistaan. Kylässä on erittäin vireä asukasyhdistys joka järjestää monenlaisia tapahtumia, niin kirkossa kuin muuallakin, koko perheelle. Yleensä ne jotka kaikkein suurimmin valittavat asioista, eivät tiedä niistä yhtään mitään, niin tässäkin tapauksessa. Tervetuloa Pankakoskelle.

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti;15513004:
Joo, kun yleensä kaikki tuntemani lieksaanmitenkäänliittyvät ihmiset tahtovat muuttaa sieltä pois...

Että olet pitkään aikaan ensimmäinen, jolla kuulen olevan lieksaanmuuttoaikeita.

Minä ainakin aion aina pysyä Lieksassa. Ihana kaupunki jossa vähän ihmisiä (jotka ehkä hieman k-päisiä, varsinkin nuoret. =w= ? Sanoo 14 -vuotias. Eli olen k-pää o__o