Lievä polvisärky ja jalan jumitus, kun nousen ylös esim. makuulta? Auttaako laihdutus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Terttu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Terttu"

Vieras
Polvea särkee. Kipu ei ole kova ja liikkuessa ei satu ollenkaan. Vain paikalla ollessa. Oikea jalka on hiukan kipeä ja jumittunut, kun nousen ylös esim. aamulla sängystä. Astun oikealla jalalla liikaa jalan toiselle reunalle.
Oireet ovat olleet joitakin viikkoja ja eivät häiritse elämää.
Olen lihava. Auttaako laihdutus? Epäilen johtuvan ylipainosta. Olen ruvennut harrastamaan kävelyä ja se on vähän auttanut.

Eikai lääkärille meno ole tarpeellista? Kannattaisiko odottaa esim. puoli vuotta? Liikkua ja laihduttaa ja jos ei mene sillä ohi, niin sitten kuvattavaksi?

Pikku kolotus ja jomotus kuuluu elämään. Jos se ei haittaa elämää ni ei lääkäriä siihen tarvita. Se määrää vain buranaa :D
Mut jos kipu alkaa olla sietämätln ni sit lekurille ja kokemuksesta sanon,ettei ne sittenkään muuta määrää ku särkylääkettä.
Lahdutus ei ole pahitteeksi kenellekkään ja tottakait ylipaino rasittaa niveliä.
Liikunta on hyväksi db hienoa että olet aloittanu kuntoilun.

Niin, niinhän ne tuppaavat antamaan vain buranaa. Mutta, kysyisin sinulta, että kauanko polveasi on särkenyt? Minullakin on alkanut polvisärky, ja pelkään että se on jtn vakavaa? Paraneeko lapsilla noin vain? Kysyy 11v. Tyttö. Kiitos jos vastaat.

Kannattaa seurailla meneekö ohitse.Toki ylipainokin voi vaikuttaa, samoin ikä.Mulla selkä
oireillut yli vuoden.Välillä on hyviä jaksoja, toisinaan ei saa nukuttua.Joskus jalka menee
veltoksi.Selkään tulee kuin sähköiskuja, särkyä. Vasemman jalan ukkovarvas myös oireillut
yli vuoden, ei taivu kunnolla.Kirurgi oli ainoa lääkäri joka otti asian hoitaakseen.Laittoi röntgeniin lähetteen. Aiemmin kysyin tk:n lääkäriltä voisiko olla nivelrikkoa ja hän sanoi ettei voi olla. Mutta nivelrikkohan siitä löytyi.Lähete leikkaukseen.Selästä pääsen vihdoinkin syyskuussa magneettikuvaan.Lievä skolioosi ja kuluma on jo tiedossa pelkkien röntgenkuvien perusteella.

Yhteistyössä