Lieväkään ylipaino ei ole esteettistä, mut ei myöskään kovin kevyt taakka kannettavaksi! Miksi tätä ei huomioida?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja läskikeskustelu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="pah";27560082]Niin että viis kansanterveydestä? Terkkarikaan ei saisi huolestua lihavan lapsen puolesta? Onko se lapsen oma asia?

Miten hukassa teillä läskeillä ja huonokuntoisilla valittajilla (ei saa juoda, syödä, poltaa) on kohtuuden käsite, kun onnistutte vetämään kaiken, kuten syömisen läskeyteen asti ja juomisen terveysongelmiin asti, ihan överksi?[/QUOTE]

Voi luoja, että mua ärsyttää tää että aina luullaan että läskit vetää kaksin käsin ruokaa. Mä oon läski, bmi 32, enkä todellakaan ole mässääjä. Noi kilot tulivat parin vuoden aikana kun olin masentunut ja söin suklaapatukan päivässä ylimääräistä, en silloinkaan enempää ja kahden raskauden aikana. Nyt en pääse niistä eroon ja suututtaa ja vielä enemmän se, että kaikki kuvittelee että istun sohvalla ja mätän sipsiä ja limua, vaikka en syö niitä koskaan.

Tämän keskustelun perusteella ei tara, ei tarvitse ihmetellä miksi nykyajan lapsoset on "hiukan" pulleita.
Aina kun lihavuutta halutaan kaunistella se sitä semmoista "lapsen pyöreyttä". Kun aikuisten asenne on jo valmiiski tuommoinen..niin lapset jatkaa sitä samaa pullamössöä perässä..:)

[QUOTE="Niinpäniin";27548073]Sä taidat AP olla sellainen "laiha läski", eli painat vähän, mutta olet iso. Se on ainut mikä selittää ton, että paino estää sua harrastamasta jotakin lajia. Yritä ymmärtää, että se, että sulla on paljon ihraa, on sun ongelma, ei meidän leivästi ylipainoisten, mutta kiinteäkroppaisten.

Voi, voi. Kuinka monta ylipainoista tanssijaa tai voimistelijaa tiedät? Oliko eilisessä Dancessa yhtäkään ylipainoista?

Ylipainoinen ei vaan voi olla kovin hyvä em. lajeissa. Vai millä ihmeellä perustelet sen, että monikaan urheilija tai edes aktiiviharrastaja ei sitten ole sen isompi? Jokainen voi toki aloittaa harrastuksen kokoon katsomatta ja hyvä niin, mutta itse harrastaminen ja kehittyminen lajissa onkin aivan eri asia.

Ja ei, en ole laihaläski. Lihasta on ollut aina, mutta jos bmi on lievän ylipainon puolella, homma ei vaan luonnistu niin näppärästi.[/QUOTE]

Kyllä laihduttaminen kannattaa aina sillä kevyt olo antaa lisää virtaa ja mahdollistaa myös monta sellaista asiaa, joita lihava ei voi tehdä. Lisäksi ylipaino on terveyden kannalta erittäin epätoivottavaa.

Yhteistyössä