Liha meni vanhaksi, uskallanko syödä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fghrrrrrrrr
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

fghrrrrrrrr

Vieras
Mulla on n 1kg lihaköntsä jääkaapissa jossa viimenen käyttöpäivä 29.9. Liha on suojakaasuun pakattu ja maustamaton, jos sillä nyt on jotain merkitystä.
Mä en tiennyt että siinä on päiväys menossa aattelin vasta huomenna tehdä sen, tää on eka kerta ikinä kun on liha päässyt tälleen vanhaksi. Kääk!
Teenkö siitä ruokaa vaiko ei? Uskaltaako sen syödä jos näyttää ja tuoksuu täysin normaalille?

Mä söin 27.9. Marinoituja kanasuikaleita, joiden viimeinen käyttöpäivä oli 24.9. Ihan hyvältä haisi ja maistui, eikä tullut mitään vatsavaivoja.

Eilen lämmitin uunissa ribsejä, joiden päiväys olisi ollut 15.10. Nämä olivat siis valmiiksi kypsennettyjä ja piti vaan lämmittää. Näitä paketteja oli kuusi kappaletta ja haisivat heti avatessa epämiellyttävältä ja yksi paketti haisi jo melko yököttävälle. Laitoin kuitenkin uuniin, kun mies on aina väittänyt mun olevan liian herkkänokkainen. Ja toisaalta ajattelin sen marinadin olevan vaan niin, nooh voimakasta. Pikkuhiljaa taloon alkoi levitä kaamea löyhkä...

Mies tuli kotiin ja söi ensin yhden ribsin, sitten toisen ja kysyi, enkö minä lainkaan tule syömään. Kolmatta maistaessaan (se raakana pahimmanhajuisin) hän kysyi: "Onko nämä tosiaan niitä samoja, mitä ollaan aikaisemminkin syöty?"

Menin keittiöön ja selvisi ettei mies ollut kehdannut mainita pahasta hajusta ja mausta ensimmäistä syödessään, koska luuli mun lisänneen niihin jotain mausteita tms. :D. Mitään vatsaoireita ei kuitenkaan ole tullut.

Eli minä en heti heittäisi lihaa pois, vaan paistaisin pienen koepalan ja haistelisin ja maistelisin ensin. Enpä kuitenkaan vieraille tarjoaisi, enkä lapsille, vanhuksille tai raskaana oleville.

Yhteistyössä