Lihaksia rentouttava lääke bruksismiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Purija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Purija

Vieras
Varsinkin stressatessa puren hampaita yöllä tai päivällä,sitten leuka välillä naksuu,mikä auttas rentouttavasti?
Oireet vielä lisääntyy,kun on paniikkih. ja ahdistusta+hieman pakko-oireita. Mulla on yks lääke,mutta sitä ei sais ottaa päivittäin...nyt oon joutunu ottaan,kun ahdistaa ja päässä pyörii vain negat asiat+pelot.

purentasuojaa mullekin suositeltu mut mulla on herkkä nielu joten yökkään sen samantien pois eli ei onnistunut mulla.

mulla oli joku rentouttava lääke mut en sen ensimmäisen paketin jälkeen sitä ole syönyt. kipuun mulla on sellanen sininen pilleri, enkä nyt senkään nimeä muista...

mut tuo sininen pilleri kyllä auttaa kun huomaan et leukanivelet kipeänä tai korvaan alkaa koskemaan. kun sen ottaa niin tunnin päästä ei teitoakaan kivuista. buranahan ei mulla ainakaan auta ollenkaan leukakipuihin

[QUOTE="kuikka";29233652]purentasuojaa mullekin suositeltu mut mulla on herkkä nielu joten yökkään sen samantien pois eli ei onnistunut mulla.

mulla oli joku rentouttava lääke mut en sen ensimmäisen paketin jälkeen sitä ole syönyt. kipuun mulla on sellanen sininen pilleri, enkä nyt senkään nimeä muista...

mut tuo sininen pilleri kyllä auttaa kun huomaan et leukanivelet kipeänä tai korvaan alkaa koskemaan. kun sen ottaa niin tunnin päästä ei teitoakaan kivuista. buranahan ei mulla ainakaan auta ollenkaan leukakipuihin[/QUOTE]

Mäkin yökkään.anto mulle vaan jumppa ohjeen,se auttanutkin pahimman yli. Mä soitan huomenna hammaslekuriin niin ja kipuja mulla ei oo. väyläämisen pitäs saada tsempattua pois...

Höpölöpö, EI mitään rentouttavia lääkkeitä bruksaamiseen! Purentakisko on ainoa, mikä auttaa. Ja toki purentalihaksia rentouttavat harjoitteet, jotka sinulle on varmaan ohjattu hammaslääkärin toimesta? Yökkäysrefleksiä saa harjoitettua pois eli se ei kyllä ole oikea syy. Lopeta se rauhoittavien napsiminen! Olet vaarallisella tiellä kohti lääkeriippuvuutta. Sano minun sanoneen.

Alkuperäinen kirjoittaja Lääkäri;29233691:
Höpölöpö, EI mitään rentouttavia lääkkeitä bruksaamiseen! Purentakisko on ainoa, mikä auttaa. Ja toki purentalihaksia rentouttavat harjoitteet, jotka sinulle on varmaan ohjattu hammaslääkärin toimesta? Yökkäysrefleksiä saa harjoitettua pois eli se ei kyllä ole oikea syy. Lopeta se rauhoittavien napsiminen! Olet vaarallisella tiellä kohti lääkeriippuvuutta. Sano minun sanoneen.

Ja höpönlöpö sulle, valelääkäri. Minulle on ihan oikea lääkäri määränyt Klotriptyl Mite -nimistä lääkettä tuohon bruksismiin. Toimii samalla migreenin estona kun sitä on paljon, osaltaan johtuen tuosta bruksaamisesta. Kisko on kiva mutta se suojaa vain hampaita. Ei se sitä puremista estä.

[QUOTE="werty";29233710]Ja höpönlöpö sulle, valelääkäri. Minulle on ihan oikea lääkäri määränyt Klotriptyl Mite -nimistä lääkettä tuohon bruksismiin. Toimii samalla migreenin estona kun sitä on paljon, osaltaan johtuen tuosta bruksaamisesta. Kisko on kiva mutta se suojaa vain hampaita. Ei se sitä puremista estä.[/QUOTE]

Peesaan=)

Alkuperäinen kirjoittaja Lääkäri;29233691:

HAH1

ihan oikea korva ja nenälääkäri tuotesi mullla tuon bruksismin kun terkkalääkärit vaan sano et ota buranaa ei ole mitään vikaa missään. ja mie kärvistelin tuskissani kun korvaan koski ja alkoi kuuloon vaikuttamaan.

jos mie otan pillerin 3-4 kertaa KUUKAUDESSA kun oon narskuttanut hampaita pahasti niin tunne itseäni vielä pilleristiksi.

Huoh, älkää nyt sekaisin menkö...En minä Klotriptylistä puhunutkaan, vaan rauhoittavista eli bentsodiatsepiineistä. Klotriptyliä voit syödä vaikka maailman tappiin: siitä ei tarvitse mitään syyllisyyttä kantaa. Ja sinä, joka syöt niitä rauhoittavia 3-4 kertaa kuussa: pyydähän lääkäriltä tuota Klotriptyliä. Vai? :)

Klotriptylillä on myös rauhoittava ja unettava vaikutus. Käytetään mm. masennuksen ja unettomuuden hoitoon. Kuten myös migreenin estoon. Ihan vaan lääkärille kun et tunnut asioista tietävän :)

Purentakisko. Hampaiden suojaamisen lisäksi se rentouttaa puremalihaksia. Nykyään saa tehtyä aika sirotkin purentakiskot pinteiden avulla. Kysy hammaslääkäriltäsi.