lihamureke ilman kananmunia ja korppujauhoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
mulla on 700g paketti sika-nautaa ja kermaviiliä.. (tottakai mausteet) pysyykö kasassa ilman kananmunaa, korppujauhoja en yleensä muutenkaan laita vaan sipulikeittopussin mutta nyt sekin unohtui kaupan hyllylle... :(

Hyvä tulee, mureke pysyy koossa aika lailla itsestään. Ja voithan tehdä sen pieneen vuokaan eikä pötköksi jos epäilyttää. Mä teen aina vuokaan, usein laitan vielä kerroksen vihanneksia jauhelihataikina-annosten väliin.

En ikinä laita mitään sipulikeittoja tai munia tai korppujauhoja.
Sekoitan jauhelihaan (400g) purkin kermaviiliä ja sitten mitä kaapista löytyy. Sipulin pikottuna, joskus paprikaa, juustoa, fetaa. Ripaus suolaa.
Voi tehdä ihan pelkällä kermaviilillä ja sipulikuutioillakin, miksikäs ei.

[QUOTE="jojo";23198425]Hyvä tulee, mureke pysyy koossa aika lailla itsestään. Ja voithan tehdä sen pieneen vuokaan eikä pötköksi jos epäilyttää. Mä teen aina vuokaan, usein laitan vielä kerroksen vihanneksia jauhelihataikina-annosten väliin.[/QUOTE]

Todella pahaa jos laittaa ne vihannekset sinne väliin, äiti teki aina näin meidän lapsuudessa ja oikeasti olen kyllä muuten kaikkiruokainen mutta yöks syödä nyt jotakin rasvassa käristettyjä vihanneksia
silllä ne vihannekset on silloin tosi ällö rasvasia kun sinne jauhelihan väliin laitat

Meillä kanamuna-allergikko ja teen murekkeen yleensä näin:

Sipulia
Kermaviiliä
porkkanaraastetta n. 1dl (ihan pieneksi raastettu)
jauhelihaa
mausteet

ja hyvin pysyy kasassa.

Yhteistyössä