H
hohhoijaa
Vieras
Tilanne on se,e ttä olen 30v, minulla on vaan ammatillinen perustutkinto mutta en ajatellut olla kaupan kassana lopun ikääni, haluaisin opiskella lähihoitajaksi tai sairaanhoitajaksi. Minulla on jo kaksi lasta 5 ja 3 vuotiaat. Minulla oli paha vauvakuume silloin kun kakkonen oli 1-2v. Mies ei silloin halunnut kolmatta, joten asennoiduin että kolmas tulee joskus sitten myöhemmin kun mies on valmis. Nyt miehellä ollut jo puolisen vuotta kova vauvakuume, mulla ei. Olen ajatellut että haluaisin opiskella uuden ammatin ja nauttia siitä kun ei ole yöheräämisiä. Nyt pikku hiljaa on alkanut taas vauvakuume pukkaamaan päälle. Mies olisi toki valmis heti, ehkäisynäkin vaan kondomi kriittisinä päivinä eli helppo sekin jättää kokonaan pois. Nyt vaan mietin että mitä hittoa tekisin. En toisaalta halua lapsille pitkiä ikäeroja ja jos menen syksyllä kouluun (pääsin lähihoitajakouluun 2v, odottelen sh-koulutuksen tuloksia vielä se olisi 3,5v) en välttämättä haluaisi kesken opintojen lasta, sitten taas valmistuttuani en haluaisi silloinkaan heti lasta vaan olisi järkevää saada työkokemusta, sitten taas olisin jo 35v tai yli ja ikäeroa tulisi 10v esikkoon kolmosele jne jne. Ja töitä olis varmaan tiedossa eläkeikään saakka eli monta kymmentä vuotta.. Joten sekin puoltaisi että nyt kannattaisi hankkia se kolmonen. Onkohan huono asia jos ehtii vajaan vuoden olla koulussa ja sitten jää poissaolevaksi ja palaa myöhemmin suorittamaan loppuun? Suhtautuvatko koulussa nihkeästi? Onko tuo ees järkevää aloittaa koulua jos yrittää raskautta?
Vai yleensä kannattaako kolmatta vasta yrittää joskus 5v päästä. Huoh... en tiedä. Kaikkissa puolissa on hyvät ja huonot puolensa. Optimitilanne olisi bueno.
Vai yleensä kannattaako kolmatta vasta yrittää joskus 5v päästä. Huoh... en tiedä. Kaikkissa puolissa on hyvät ja huonot puolensa. Optimitilanne olisi bueno.