Haluaa kolmannen, ja ei halua kolmatta *Pakko purkautua*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hohhoijaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hohhoijaa

Vieras
Tilanne on se,e ttä olen 30v, minulla on vaan ammatillinen perustutkinto mutta en ajatellut olla kaupan kassana lopun ikääni, haluaisin opiskella lähihoitajaksi tai sairaanhoitajaksi. Minulla on jo kaksi lasta 5 ja 3 vuotiaat. Minulla oli paha vauvakuume silloin kun kakkonen oli 1-2v. Mies ei silloin halunnut kolmatta, joten asennoiduin että kolmas tulee joskus sitten myöhemmin kun mies on valmis. Nyt miehellä ollut jo puolisen vuotta kova vauvakuume, mulla ei. Olen ajatellut että haluaisin opiskella uuden ammatin ja nauttia siitä kun ei ole yöheräämisiä. Nyt pikku hiljaa on alkanut taas vauvakuume pukkaamaan päälle. Mies olisi toki valmis heti, ehkäisynäkin vaan kondomi kriittisinä päivinä eli helppo sekin jättää kokonaan pois. Nyt vaan mietin että mitä hittoa tekisin. En toisaalta halua lapsille pitkiä ikäeroja ja jos menen syksyllä kouluun (pääsin lähihoitajakouluun 2v, odottelen sh-koulutuksen tuloksia vielä se olisi 3,5v) en välttämättä haluaisi kesken opintojen lasta, sitten taas valmistuttuani en haluaisi silloinkaan heti lasta vaan olisi järkevää saada työkokemusta, sitten taas olisin jo 35v tai yli ja ikäeroa tulisi 10v esikkoon kolmosele jne jne. Ja töitä olis varmaan tiedossa eläkeikään saakka eli monta kymmentä vuotta.. Joten sekin puoltaisi että nyt kannattaisi hankkia se kolmonen. Onkohan huono asia jos ehtii vajaan vuoden olla koulussa ja sitten jää poissaolevaksi ja palaa myöhemmin suorittamaan loppuun? Suhtautuvatko koulussa nihkeästi? Onko tuo ees järkevää aloittaa koulua jos yrittää raskautta?

Vai yleensä kannattaako kolmatta vasta yrittää joskus 5v päästä. Huoh... en tiedä. Kaikkissa puolissa on hyvät ja huonot puolensa. Optimitilanne olisi bueno.

Täältä mielipide:

Jos oot ihan varma että haluut(te) kolmannen lapsen, ala tehä sitä heti. Ei koskaan tiiä mitä ongelmia ja viivytyksiä siinä tulee ja sitten ottaa päähän kun ei alottanut ajoissa.

Jos pystyisit elämään kahdenkin lapsen äitinä, mee kouluun nyt ja alota kolmosen teko vähän myöhemmin. Ei kai ne voi olla koulussa nihkeitä välivuodesta (ja jos on niin so what). Sit pääset töihin suoraan koulusta, ja ties vaikka elämä pienen lapsen kanssa olis helpompaa opiskelijan kuin työssäkäyvän aikatauluilla.

niin ja omasta kokemuksesta sanon että kun se kolmas on syntynyt niin rupee haaveileen siitä neljännestä..eli saattaa olla et opiskelut ja työt siirtyy sitte hamaan tulevaisuuteen.

Jos haluatte vielä lapsen, mielestäni nyt olisi hyvä hetki. Opiskella ja töitä tehdä voit vielä pitkään. Lapsia taas voi olla vaikeampaa saada, mitä pitempi aika kuluu... Itse olen näin miettinyt ainakin.

Aloitin itse lähihoitaja opinnot kun odotin toista lastani. Ilmoitin raskaudesta kun koulutus alkoi, ja ehdin suorittaa yhden opintojakson näyttökokeineen kokonaan loppuun ennen kuinjäin äitiyslomalle. Koulu suhtautui positiivisesti asiaan.

Tarkoituksena oli jatkaa siitä mihin jäin, mutta muutto tuli eteen ja nyt odotan vastausta pääsenkö jatkamaan koulutustani oppisopimuskoulutuksena syksyllä.

Haluaisin itse myös kolmannen, mutta nyt aion käydä kesken jääneet opintoni loppuun. Hyvällä tuurilla siis 2011 kesällä valmistun lähihoitajaksi ja odotan kolmatta lastamme :)

Esikoinen olisi tuolloin 7 ja kuopus 4. Itse juuri täyttänyt 30. Töitä ehdin tehdä vielä kauan.

Mieti mitä saattaisit 10 päästä "katua" enemmän; koulutuksen viivästymistä vuodella-parilla vai sitä että ette ikinä saaneetkaan sitä kolmatta lasta jota toivoitte...

Niin, ja me siis ihan tarkoituksella yritimme toista raskautta vaikka tiesimme että olen aloittamassa opinnot. Koskaanhan ei voi tietää milloin "tärppää" , jos koskaan...

Paljon onnea matkaan, mitä sitten päätätkin tehdä! :hug:

mulla on vähän sama pulma.. orastava vauva kuume. opiskelut alkaa elokuussa. mutta järjellä ajatellen ei sitten mitään järkeä.. enää ei ole niin kiinni kotona kun ei ole vauvaa. ei tarvitse imettää yms.. mutta kuitenkin kuume kalvaa

Yhteistyössä