Lihan määrä 10 kk ikäisellä päivässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ammu10
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ammu10

Uusi jäsen
12.06.2007
20
0
1
Eli siis minkä verran päivässä tulisi 10 kk ikäiselle lapselle syöttää lihaa päivässä ?

Olen tähän asti antanut n.1 rkl (= 1 jääpalakuution kokoinen annos) lihaa päivässä, mutta tuli mieleen että pitikös sitä jo tässä vaiheessa lisätä kahteen annokseen päivässä... Mites te muut olette tehneet ?

Minä olen antanut 8-kuisesta lähtien kaksi liha-ateriaa päivässä eli sekä lounaalla että päivällisellä olen antanut kasvisten kanssa porsasta, nautaa, kanaa tai kalaa. Voihan sitä antaa myös kananmunaa lihan asemasta. Minun mielestä 10 kk ikäiselle olisi hyvä kyllä jo antaa kaksi liha-ateriaa sen proteiinin takia.

Äitiyspakkauksen ruokavihkosessa sanottiin, että ensimmäisen vuoden ajan lapselle riittää 1-1,5 rkl (10-20 g) lihaa päivässä eli aika pienihän tuo lihamäärä vielä on.

Mä annan usein kaks kertaa päivässä kanaa, kalaa, porsasta tai kananmunaa kasvisen kanssa. Joskus kerran päivässä jos ei satu olemaan mitään pakkasessa valmiina. Joskus on kasvisruokapäiviäkin. En ole huomannut nälässä mitään eroa vaikka ei lihaa saisikaan. Nautaan emme ole vielä tutustuneet :)

Yhteistyössä